Salamander

#1 - 5 april 2004 20:57
<font face="Script MT Bold"></font id="Script MT Bold"><font size="3"></font id="size3"><font color="orange"></font id="orange">
Hallå!!!
Är det någon som vet hur stort ett par salamanders ska ha?
#2 - 6 april 2004 06:02
jag har ett 60 liters akvarium med landdel. huvudsaken är att de får tillgång både till land o vatten.
Fija
#3 - 9 april 2004 20:53
Viktigt att det är tätt oxå, annars kan de rymma och ligga och torka på golvet. Jag har ordnat så att jag har klippt ut trekanter av glasslock att sätta i hörnen på täckglaset, jag har gjort små hål i plasten så det kommer in luft.

Tips bara.
#4 - 11 april 2004 20:37
Mina Revbenssalamandrar har aldrig rymt eller klättrat på glaset,så jag har aldrig haft övertäckt av den anledningen. Det kanske bara är Eldbukar som gillar det? Min första och sista Eldbuk hittade vi under soffan,den såg heller aldrig ut att trivas något vidare med de andra. Landdelen dom har,en kulle med grus och stenar verkar inte särskilt uppskattad heller, de ligger hellre i vattnet med huvudena ovanför ytan[:-10][:)].........
#5 - 1 maj 2004 11:29
Håller med tidigare talare. Jag har 70l till 2 st och jag ska skaffa mer. Jag har haft öppet då de aldrig försökt fly. Men nu när jag skaffat klogrodor var det bara att börja tejpa hålen. suck!

Annons