Saknar snabb väg till "min sida/krypin"!

#1 - 5 mars 2007 13:08
Undrar om man inte kan fixa så man lättare kommer åt sin egen sida ?
Det är lite irriterande när man gått in via kontrollpanelen och ändrat något i t.ex profilen. Vill man se resultatet så får man ju klicka runt som en tok...eller har jag missat någon "knapp" någonstans?? Visserligen finns det ju en under snabblänkar.. men skulle önska något tydligare t.ex att det stod bredvid "kontrollpanelen" länst upp till vä. i den blå listen - utan rullgardinsmeny.

Bara en tanke...önskan.. :p

Jag har lite svårt med hand - föring o.s.v..och rullgardinsmenyerna har en tendens att försvinna snabbt för mig innan jag hunnit klicka på önskat val.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 5 mars 2007 14:51
Den får nog ligga kvar under Snabbmeny -> Min profil. Den är enligt mig lätt att hitta och klicka på.
#3 - 17 mars 2007 09:01
håller med tycker att de ät väldigt svårnavigerat o krångligt o hitta allt på denna sida.
Och nej jag är inte Noob ... använder flera vBulletin forum och detta måste va de osamanhängade ja sett .

Varför inte använda alla paneler som går framsidan har paneler som är ganska inaktuella tror alla vet att kjel ska ha semester och att man inte ska glömma o aktivera gold efter 1år.

Är värkligen funktionerna på rätt ställe är värkligen anonsbörsen det viktigaste på sidan då den ligger smack i mitten?
Populäraste fisken är ju rätt meningslöst o ändras ju alldrig.7613830 visade artbeskrivningar sedan den 21:e december 2002 oj oj här händer de mycke eller sover ni?.

Senaste nytt är ju så oupdaterad så den kan ni ju skippa eller förminska.
Ge mig en överskådlig meny som länkar till allt

Jag rekomenderar er att kolla på hur webfoum löst detta tuvär måste ni regga ett konto för att se hur det ser ut ... ändras när du är inloggad ... detta är ingen inbjudan eller reklam vill ja påpeka utan ett försök o visa hur man bygger upp ett användar vänligare forum med VB
#4 - 17 mars 2007 09:50
mayday skrev:
Jag rekomenderar er att kolla på hur webfoum löst detta tuvär måste ni regga ett konto för att se hur det ser ut ...

Jag reggade ett konto för att testa och kan konstatera två saker. Webforum använder en väldigt gammal version av VBulletin, och förstasidan kändes tråkig och var bara uppbyggd kring ett forum.
Nu när Kjell och Christian annonserat att förstasidan ska byggas om tror jag att det kommer att bli riktigt bra, dom har i alla fall haft några år på sig nu att fundera över det bästa upplägget.
admin
Christian Alfredsson
#5 - 17 mars 2007 10:33
Vi har massa planer på framsidan, men självklart tar vi till oss vad ni tycker.
#6 - 17 mars 2007 11:10
Micke skrev:
Jag reggade ett konto för att testa och kan konstatera två saker. Webforum använder en väldigt gammal version av VBulletin, och förstasidan kändes tråkig och var bara uppbyggd kring ett forum.

Nu när Kjell och Christian annonserat att förstasidan ska byggas om tror jag att det kommer att bli riktigt bra, dom har i alla fall haft några år på sig nu att fundera över det bästa upplägget.

Vädrigt gammal ?
Saken hör väll ditt att WF fixa buggarna innan VB släper sina bugfixar
admiins o moderatorer är utväcklare o bygger på de dom skälv vill
Och självklart är WF uppbygt kring ett forum det är ett forum precis som zoopet.

Skilnaden är att dom strukturerat upp allt bättre o ger en bättre överblick på de som händer. Läg märke till sidopanelerna
#7 - 17 mars 2007 11:24
mayday skrev:
Vädrigt gammal ?

Version 3.0.7 används enligt informationen i sidfoten, aktuell version är 3.6.5 enligt Jelsofts hemsida.

mayday skrev:
Saken hör väll ditt att WF fixa buggarna innan VB släper sina bugfixar

admiins o moderatorer är utväcklare o bygger på de dom skälv vill.

Självklart är det så.

mayday skrev:
Och självklart är WF uppbygt kring ett forum det är ett forum precis som zoopet.

Skilnaden är att dom strukturerat upp allt bättre o ger en bättre överblick på de som händer. Läg märke till sidopanelerna

Det är möjligt att jag missat något men jag hittar inget annat än olika forumfunktioner från vBulletin och vBadvanced på den sidan. Personligen tycker jag att Zoopet är betydligt bättre strukterat med olika avdelningar som t ex. artikelarkiv, fotogallerier och artbeskrivningar.
Det är säkert ingen dålig sida som du hänvisar till, men jag tycker att det är fel att jämföra två sidor som är så pass olika innehållsmässigt.

Annons