Saknar förening i Stenungsund, gör ni?

#1 - 5 november 2003 13:10
Ja, det verkar ju finnas en del ifrån Stenungsund som har stort akvarieintresse. Men finns det tillräckligt många för en förening? Kanske....

Vad tycker ni, ni Stenungsundare med omnejd saknar ni en? Det gör jag!

Hör av er hit och ge er åsikt!

//Stefan
#2 - 5 november 2003 15:20
Jag vill gärna vara med i en akvarieförening i Stenungsund!

Olle
#3 - 6 november 2003 07:26
Hej! jag är ordförande för vår förening här i Kramfors, nu till morgonen så ser man fördelen att ha och vara medlem i en förening, då kommunen ringer och meddelar att ett av kommunens vattenverk har haft driftstörning så att pH i nätet ligger på över 11,0, så då skickar jag uppgiften vidare med e-post till de medlemmar som får sitt vatten från det verket.
Kommunen meddelar när det är avvikelser från det normala , när man klorerar tex.
#4 - 1 juni 2004 17:43
Det hade varit urkul om det funnits en fiskförening här! Har det blivit någon än?
#5 - 2 juni 2004 07:40
Tyvärr inte, och det lär knappast gå att starta någon nu på sommaren. Men vi kanske kan göra ett försök till hösten?

Olle
#6 - 2 juni 2004 10:40
Glada Fisken i Östersund startades med 5 st medlemmar.... nu är vi ca 25 st!!! Ska man bara ha en liten "fikaklubb" finns det ingen begränsning för antalet medlemmar nedåt, utan snarare uppåt. Marie är ju en driftig person i Stenungsund! Klart att hon fixar en liten förening till hösten :-)
#7 - 2 juni 2004 11:47
Ja, det hoppas jag också. Om hon samlar ihop mig, Stefan, GooGoo och kanske någon mer är det en bra början. Sedan får det bli vad vi själva gör det till. För en del år sedan försökte jag starta en "akvarieförening" i Stenungsund. Vi var ca 5-6 tonårskillar och jag som träffades hemma hos varandra ett tag. Men någon riktig förening blev vi aldrig, och man kan lugnt säga att det hela stod och föll med mig. Men om det nu finns flera som är så intresserade att de kan ta tag i saker själva tycker jag absolut att vi ska göra ett nytt försök!

Olle
#8 - 2 juni 2004 16:31
Ja det tycker jag vi ska satsa på!

Till hösten tror jag blir en bra ide för på sommaren vill man bara gotta sig med familjen =). Vi får samla ihop oss till hösten och fixa en klubb tycker jag!
#9 - 9 juli 2004 09:34
Hej! ÄR en flitig besökare på den här sidans fisksidor sedan drygt ett år men helt nybliven medlem. Bor i centrala Stenungsund och har "talat" en del med Olle igår o idag om det här med förening.

Låter intressant och ser med spänning fram emot utvecklingen nu till hösten men först skall jag ha en välbehövlig semester med start idag!

Ha det bra!
/Thomas
#10 - 9 juli 2004 16:45
Vad roligt <b>Thomas</b> att du ochså är en intresserad akvarist från glada Stenungsund! Vi får knopa ihop något till hösten. Det vore ju kul att samla ihop ett litet gäng!
#11 - 3 augusti 2004 11:00
Visst Marie, det hade varit kul. Var precis inne på Zoonen och tittade lite på dina bilder. Uj, uj, känns som om jag är i en annan division *skrattar*. Mycket vackra akvarium får jag säga, där ligger jag nog i lä. :-)
Kuriosa: Min farfar var med och startade Stenungsunds första(?) akvrieförening i slutet på 40-talet ihop med ett antal arbetskollegor ifrån Bandfabriken, hade varit kul att gå lite i hans fotspår *ler* Om jag bara får lite tid över dvs.....
#12 - 3 augusti 2004 12:32
Jag tycker att jag kan få vara med också fast jag bor i Sävedalen =). Jag har ju släkt i S-sund, det måste väl räknas. Eller finns det nån käck i Partille där man kan bli medlem utan att vara ruggit erfaren?
#13 - 3 augusti 2004 13:30
Det är klart att du får vara med även om du inte bor precis i närheten! Uddevalla akvarieförening har aktiva medlemmar från Brålanda i norr till Mölndal i söder. Partille lär ha haft en akvarieförening en gång i tiden, men det är nog länge sedan. Däremot finns det en mycket aktiv och trevlig naturskyddsförening i Partille! [:)]

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 3 augusti 2004 13:36
Nej i Partille har vi inte någon akvarieförening även om vi har haft ciklidstämman här ett par gånger.
Själv (bor i Jonsered vilket ingår i Partille kommun) är jag med i både Göteborgs Akvarieförening och Göteborgs Ciklidgrupp.
#15 - 31 augusti 2004 06:26
Nu är det höst, både i almanackan och vädermässigt. Ska vi kalla till ett första möte snart?

Olle
#16 - 31 augusti 2004 08:43
<b>S_sund</b>;Jag är väldigt stolt över mina kar men många gånger tycker jag att växterna ser ut som vildvuxtna marsvin *asg* Jag ligger inte i någon "hög division" utan är en glad amatör som älskar att ha det buskigt och grönt i mina kar.

<b>Lenmar;</b>Det hade varit ett nöje att få ha dig och din härliga insperation i våran tilltänkta förening. Jag vet ju helt klart vem som ska få göra kladdkaka till möten =)

<b>Lars-Olof Arvids;</b>Du har helt rätt! Det är höst och regnigt så nu är det varkligen dags.

<b>Stefan75;</b>Du är väl fortfarande intresserad!

<b>Alla;</b> Vi måste någonstans börja så jag tar mig friheten att ta första sterget ut. Jag föreslår första mötet hemma hos mig Söndagen den 19 september. Alla Är hjärtligt välkommna.

Är det fler från Stenungsund som är nyfikna så är det bara att maila mig så jag vet att ni kommer och hur många vi blir så jag vet om jag ska låna grannens stolar =)
#17 - 1 september 2004 07:36
Söndagen den 19 september går säkert bra för mig, i alla fall på eftermiddagen.

Olle
#18 - 1 september 2004 07:55
Hej alla! Skall kolla upp 19:e, jag återkommer! :-)
#19 - 1 september 2004 23:19
Ska vi säga kl 17? Låter det som en bra tid?
#20 - 7 september 2004 09:26
17.00 blir säkert bra. Om allt går som planerat ska jag sälja krukväxter på Spekeröds bygdegård på förmiddagen, men kan säkert vara i Stenungsund i god tid. Ett par äldre akvarister från Mölndal/Göteborg får jag nog med mig också.

Olle
#21 - 7 september 2004 15:19
Bra Olle att du kanske kan få ihop tiden! Inte lätt att få det alla gånger när man har många järn i elden!

Personligen så tycker jag att vi ska börja småskaligt som en akvariefikaklubb och se vad vi vill ha ut av en liten förening här i Stenungsund. Det är ju käckt om man strävar mot samma mål. Själv är jag livrädd för en del akvarieföreningar, räcker att gå in och titta på en akvarieklubbs hemsida så känner man att man har helt fel arter =). Min önskan är att ha en sån liten söt klubb som Tant Nancy var med och starta i Östersund, Glada Fisken. Storskaligt är jag livrädd för.
#22 - 8 september 2004 05:30
Många järn...jo då *skrattar*. Själv försöker jag kombinera småbarn med husrenovering och utbyggnad. I mina akvarium råder för tillfället stränga Darwinistiska lagar, de starkaste överlever. Lite synd om dem men jag skall ta hand om dem ikväll så det är inte så jätte synd om dem *skrattar*.
Har lite svårt att få tiden att räcka till just nu som sagt, hoppas jag inte är sent ute Marie om jag lämnar besked nästa vecka? Hade varit kul att se dina kar som trots din ödmjuka inställning ser riktigt proffsiga ut!
Håller i övrigt med om dina åsikter vad gäller Klubb/förening. Tror att det är bäst att starta i liten skala, kolla av intresset och se hur många drivande akvarister det finns i området, för att sedan om intresset finns bilda en officell förening. Känns dumt att kasta sig huvudlöst in i föreningslivet om man sedan upptäcker att man tvingas lägga ner efter 6 månader.

Mvh Thomas
#23 - 8 september 2004 06:00
Måste bara få inflika att jag blir aaaningen avis här![:-35] Jag vill också till Marie och kolla på karen...[:-65][:-10] [:-9]å träffa nya Zoopetare...å träffa härliga Marie...[:-2] kan man ordna med en videokonferens kanske???
Åsså en sak till Marie... hur blev det nu med den lilla klubben Tant Nancys vänner???[:P]
#24 - 8 september 2004 07:09
måste genast kolla om jag kan ta mig mot hemtrakterna den söndagen... kunde ju vara roligt att få vara med.
"Tant Nancys vänner" - måste ju bli en spinn-off till zoopet. Borde inte det bli en av beståndsdelarna i zoopet+ (eller vad det nu skall heta)
#25 - 8 september 2004 08:34
Säkert är det bäst att starta i mindre skala, bara det inte betyder att vi blir rädda för att få nya medlemmar. Vi måste våga synas utåt så att alla intresserade kan vara med. Det finns inte längre någon zooaffär i Stenungsund, men ett informationsblad t ex på Fregatten skulle väl inte vara fel? Folk lär inte strömma till i hundratal ändå, men däremot kan vi nå en och annan verkligt intresserad som kanske inte känner till zoopet. Sedan får det bli vad vi själva gör det till. Det troliga är att vi blir ett litet gäng som kan träffas hemma hos varandra och prata fisk runt fikabordet, vilket skulle vara trevligt. Kanske kan vi åka ut och fånga levande foder ibland eller samåka till andra akvarieföreningars större evenemang om det finns intresse. (Den 18/9 åker jag och ovannämnda göteborgare på en storauktion i Norge.) Alla fiskarter måste vara lika "rätt" att hålla och odla om man har dem under rätt förhållanden. Utom möjligen rena missfoster, men vi ska vara försiktiga med nybörjare som har köpt sådana i okunnighet - både rena nybörjare och erfarna akvarister ska kunna känna sig hemma hos oss. Det var lite funderingar som ni gärna får ha synpunkter på.

Olle
#26 - 8 september 2004 10:41
Låter klokt Lars-Olof, en liten annons i ST-tidningen kanske också skulle vara på sin plats lite längre fram? Som du riktigt påpekar finns det säkert många "akvarister" som inte känner till Zoopet. Hmm det där med "akvarister" känns så laddat...
Själv är jag bara en glad amatör som gillar djur, därav två katter (har haft hund) och ett akvarium... som snart blev två.. och sedan större... och som nu är tre! Påstår mig inte känna till allt om vare sig fiskarna (och def. inte om växterna!) eller akvarium som helhet men har ett intresse där det ingår att man vill lära sig mer.
Skulle vara kul att träffa andra med samma intresse så man kunde dela med sig av sina erfarenheter och lära sig mer. Tror (?) att jag har samma åsikter som Lars-Olof vad gäller att alla skall vara välkomna och att alla skall accepteras utefter deras egna kunskaps- och intressenivå, blir ändock lite nyfiken på vad L-O menar med missfoster? Det finns ett klokt citat här på zoopet som ofta skrivs: "Akvaristik är ingen exakt vetenskap, allt som fungerar är bra!"
Någon som vet hur många intresserade det är? 5-6st (de som följer den här tråden) eller fler? *nyfiken*
Som kuriosa kan jag bara nämna att Stenungsunds första (?) akvarieförening som jag talat om tidigare startades i slutet av 40-talet, inte 50-talet som jag trodde, av ett par intresserade herrar därav min farfar. Tyvärr är nog inte så många av dem i livet fortfarande men jag håller på att spåra en av dem, hade varit ett kul inslag på något möte att höra hur hobbyn såg ut då och vilka förutsättningar man hade på den tiden?!
#27 - 8 september 2004 12:08
Med missfoster menar jag de mest extrema odlingsformerna, sådana som knappt kan simma ordentligt, se normalt, stänga munnen o s v. Exempel på sådana är teleskopslöjstjärt, ballongmolly och papegojciklid. Var gränsen ska dras är inte alltid lätt och jag vill betona att det är extremfallen jag är emot - INTE allt som inte ser ut som vilda fiskar. Men den debatten tycker jag inte att vi behöver ta på första mötet, och skulle det visa sig att någon i gänget har t ex ballongmolly ska han/hon också känna sig välkommen. D v s inte överösas med fördömanden, men däremot gärna få en sansad förklaring om varför det kanske inte är så bra med sådana fiskar. Men jag ska inte i förväg göra mina egna åsikter till föreningens - det finns mycket att diskutera nu i början.

Olle
#28 - 8 september 2004 13:18
Om första mötet faller väl ut så är det ju bara att inbjuda en reporter från ST-tidningen till nästa? Skulle ju föra ut vetskapen om både föreningen och dess tanke om att alla akvarieintresserade r välkommna. Nån som har bra kontakter?
#29 - 8 september 2004 13:31
Bra förslag Morellen...man skulle kunna tro att en bibliotikarie (oj jösses vilket svårt ord så här sent på eftermiddagen! *asgarv*)skulle ha bra kontakter vad gäller tidningar o böcker? ;-)

Bra L-O, då är vi överens *skrattar* som du börjar förstå har jag svårt att hålla tyst ibland men inte heller jag tänker göra mina åsikter till föreningens åsikter.

Kan kanske "lura" med mig en akvarieintresserad släkting ifrån Ljungkile till vår lilla klubb (kommer osökt att tänka på Pirayaklubben i Ernie?!) (hon skall starta upp ett Malawikar med yngel ifrån mig)
#30 - 8 september 2004 13:33
Sakta i backarna - alla är kanske inte så roade av att komma på bild i tidningen ihop med folk de inte känner, på ett möte hos en förening de inte har besökt (eller bara besökt en gång) förut. Det räcker med en liten annons till att börja med. Idén att kontakta ST-tidningen är dock strålande - när vi har träffats några gånger, lärt känna varandra och har lite förankrade idéer om föreningen.

Olle
#31 - 8 september 2004 15:27
Hopsan vad ni har skrivit idag då!!!!

Är det fler än 10 personer första gången så backar jag med att hålla mötet hemma då jag känner att jag har en liten bostad med ungdomar, katter, hundar och en bunt akvarium. Jag känner inte för att ha ett 15-20 tal eller fler totalt okända människor i mitt hem på en och samma gång. Men jag ska kolla upp om det går att låna föreningslokalen här för första mötet. Så att en ev förening kan dra igång för den som så önskar. Kanske ni som vill annonsera och greja för att locka folk från andra orter med kan starta föreningen.

Själv är jag lite emot en stor förening med folk från halva västsverige =) för det är inte jag ute efter då det redan finns föreningar i både Göteborg och Uddevalla. Sådana föreningar är inget jag i nuläget vill vara med och starta upp. Min tanke var som sagt var en "fika" klubb med oss Stenungsundsbor som kunde besöka varandra på småmöten och snacka fisk samt göra små resor mm. Kanske en förening med ca 7-15 personer ttill att börja med.

Det är lätt att allt rinner ut i sanden om det blir för mycket jobb om det inte är någon som vill ta på sig ett sådant stort ansvar. Att sitta i en sådan stor förening får räkna med att lägga ner väldigt många timmar i veckan, nåt som inte jag är intresserad av.

#32 - 8 september 2004 18:32
Ursprungligen skickat av Tant Nancy

Måste bara få inflika att jag blir aaaningen avis här![:-35] Jag vill också till Marie och kolla på karen...[:-65][:-10] [:-9]å träffa nya Zoopetare...å träffa härliga Marie...[:-2] kan man ordna med en videokonferens kanske???

Åsså en sak till Marie... hur blev det nu med den lilla klubben Tant Nancys vänner???[:P]

Nancy det är bara att släpa fram renarna och åka hit =) Jag sätter på kaffet så länge *s* Med det smickret så kan du få mitt största kar,,,,,nästan.

Du mena Nancyiterna *s* Ja vi sitter och filar på det för den gamla planen om en återförening vid nästa zoorfkurs skulle ju vara i Göteborg, tyckte vi.... Mycket besviken över att vår planering inte höll!

#33 - 8 september 2004 19:00

Med det smickret så kan du få mitt största kar,,,,,nästan

Hehehe... det där säger du bara för att du vet att med vårt sista kar... som vi slängde in förra veckan... så är det bara så fullt som det går här[:-24] Å jag vet vem som är skyldig till att du har det nästan lika fullt [:-91]

Ja vi sitter och filar på det för den gamla planen om en återförening vid nästa zoorfkurs skulle ju vara i Göteborg, tyckte vi.... Mycket besviken över att vår planering inte höll!

Enkelt... ni får helt enkelt packa i hop er i din racer och åka till Uppsala... [:-17]
#34 - 8 september 2004 19:12
Hur man än ser på det hela tycks Uppsala vara centret i Universum.....
#35 - 8 september 2004 19:19
Ja du Nancy nu är det väl ändå så att det går alltid att få in ett litet kar till =) Jag vet att Lenmar och Morellen också kan intyga det.

Vem vet...kanske vi drar oss uppåt *fniss*
#36 - 8 september 2004 19:20
Nejdå Erik... bara värd för en liten akvaristkurs... en helg...
#37 - 8 september 2004 19:32
Ursprungligen skickat av erikthur

Hur man än ser på det hela tycks Uppsala vara centret i Universum.....

möjligen för vissa - men svearikes vagga stod i västergötland... ;-)

Typiskt att ni försöker dra igång en akvarieförening i Stenungsund nu, när jag flyttat därifrån. Jag hotar ändå med att lägga in Marie i min akvarieturne. Mickes och Maria Hags står också på programmet.

Hur många kan vi knö in i en bil för att raca till hålan Uppsala för att distrahera Nancy från sin kurs nu då? (man måste titta på alla zoopetares kar - eller iaf de flestas - för att kunna få en bra start för sitt företag. Det var väl så vi sa?)
#38 - 9 september 2004 11:05
Om vi ska bli seriösa igen avgör Marie naturligtvis själv hur många hon vill släppa in i sitt hem. Men jag har svårt för att tänka mig att vi blir fler än tio på första mötet. Ett mer eller mindre slutet sällskap där utsocknes folk knappast är välkomna tycker jag inte känns särskilt lockande heller. Visst kan det hända att allt rinner ut i sanden om det blir för mycket jobb, men ju fler som delar på jobbet desto mindre blir det för var och en. Göteborgs killigrupp hade ungefär ovannämnda inställning på sin tid. Vi träffades hemma hos varandra, fikade och beundrade varandras fiskar. Att jag skrev om mötena här på zoopet var inte alltid populärt - tänk om det kom för mycket folk. I stället fanns det inga som kunde ta över när flera trogna medlemmar slutade, och gruppen dog ut.

Olle
#39 - 9 september 2004 18:44
Men Olle det är så jag tycker att man ska börja! En mysig fikaklubb som SEN kan utvecklas till en förening som är öppen för "allmänheten". Jag vill inte vara med i en förening som utesluter likasinnade som vill, som jag, känna gemenskap.

Jag har varit en mycket aktiv föreningsmänniska och även suttit med i olika styrelser så jag vet vad det krävs att hålla en förening i liv där man rör sig i en större region samt med många medlemmar. Den tiden vill inte jag lägga.

Men det är nog så som du säger Olle, vi lär nog inte bli så många zoopetare som träffas på träffen.
#40 - 10 september 2004 07:02
OK, då är vi nog i stort sett överens. För mig är det som sagt viktigt att alla intresserade får vara med, även om vi kanske inte ska gå ut alltför hårt i början. Säkert blir det mest stenungsundsbor som kommer (är det godkänt att bo en mil utanför samhället? [:)]) men om t ex ett par intresserade göteborgare vill vara med tycker jag inte att det skulle störa alltför mycket. Förra gången jag försökte dra igång en akvarieförening i Stenungsund var visserligen före zoopets tid, men jag försökte sprida våra informationsblad så mycket det gick - på zooaffärer, skolor, bibliotek, diverse samlingslokaler m m både i Stenungsund och grannkommunerna. Trots detta kan jag inte minnas att vi var mer än sex personer på något möte.

Olle
#41 - 10 september 2004 08:09
För er oroliga kan jag tillägga att vår förening Glada Fisken, har ca 30 medlemmar nu... men vi har nog aldrig varit mera än 8 medlemmar vid nåt möte....
#42 - 12 september 2004 07:35
Nu är det en vecka kvar och jag har inte fått ett enda MAIL än från någon som har bestämt sig för att komma... Bara små halvvaga som om att man troligtvis kommer här... så det är nog onödigt att hyra föreningslokalerna då vi säkerligen inte blir mer än 2-3 st personer *s*

#43 - 12 september 2004 07:58
Ojojoj...

Ser att jag legat på latsidan i denna tråden! Har ni redan bestämt datum och allt?? Förstår att jag kanske inte får vara med men jag har ju akvarieväxter i mina kar som är uppdragna i Stenungsund. För deras skull kunde man väl få vara med om inte antalet blir hysteriskt många?? Ja, ja Marie du avgör det är ditt hem. Vi ses ju kanske ändå?

Kanske finns hobbyakvarister i Partille som skulle vara intresserade av en liten fikaklubb med akvarier som tyngdpunkt?

Maria
#44 - 12 september 2004 21:02
Ursprungligen skickat av Lenmar

Ojojoj...

Ser att jag legat på latsidan i denna tråden! Har ni redan bestämt datum och allt?? Förstår att jag kanske inte får vara med men jag har ju akvarieväxter i mina kar som är uppdragna i Stenungsund. För deras skull kunde man väl få vara med om inte antalet blir hysteriskt många?? Ja, ja Marie du avgör det är ditt hem. Vi ses ju kanske ändå?

Kanske finns hobbyakvarister i Partille som skulle vara intresserade av en liten fikaklubb med akvarier som tyngdpunkt?

Maria

Du tillhör oss här uppe! Hela din släkt är ju granne med mig =) Du är ju nästan som min syster. Du SKA komma hit, därmed basta

Kram Marie
#45 - 13 september 2004 09:37
Hej alla! Speciellt Marie :-)
Verkar som om det blir 40-års kalas för min del nu till helgen, sorry. Hoppas man inte blir helt utesluten ur "Stenungsunds-akvarie-fika-klubb" bara för att man inte kan komma vid första (utav många?) träffen?!?!
Kan dessutom meddela att jag i min iver att få frun att acceptera ett nytt och större akvarium till Malawicikliderna nu har fått till svar att hon minsann också vill ha ett nytt 8-kantigt akvarium till "sina" slöjstjärtar *skrattar*! Oj, oj hur skall detta sluta måntro?
#46 - 13 september 2004 10:16
Det lutar väl åt att du håller på och närmar dig våran situation S sund.... När bromsklossen i familjen (här Tobbe) ger efter... ja, då blir det som det blir :-)
#47 - 14 september 2004 11:29
Är det kanske dags att starta en ny tråd med tydlig rubrik av typ "Akvarieträff i Stenungsund 19/9" och lika tydlig information om tid, plats, vad vi vill med mötet o s v? I så fall är det väl lämpligt om Marie skriver eftersom det är hos dig vi ska vara? Kanske är det lämpligt att skriva på AkvarieGuiden också?

Olle
#48 - 16 september 2004 20:17
<font color="red"><font size="4">Då det inte har varit något visat intresse för träffen så förklaras den nu härmed som <b>inställd</b>.</font id="size4"></font id="red">

Inga mail har kommit.

Vi får se om det går att fixa vid ett senare tillfälle.
#49 - 17 september 2004 05:17
Trist att träffen blev inställd men samtidigt tillhör jag ju skaran som inte hade någon möjlighet att komma nu till helgen så...

Hoppas verkligen det kan bli av vid något senare tillfälle i hösten.
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 17 september 2004 05:51
Då det inte har varit något visat intresse för träffen så förklaras den nu härmed som inställd.

Trist att det inte funkade, men av egen dryga 30 årig erfarenhet av föreningserfarenhet så kan jag väl säga att det gick som förväntat. "10 små negerpojkar"- regeln brukar gälla i alla föreningssammanhang.
Nåväl om man inte ger upp så får man kanske så småningom ihop 3-4 st som träffas och utifrån det kan man sedan bygga upp nåt. Det viktiga är att man inte har för höga ambitioner från början för då blir man bara besviken och man tröttnar snabbt.
Så lycka till i fortsättningen.
#51 - 17 september 2004 06:40
Ja, det var tråkigt att det inte blir någon träff. Men Marie, hur tydlig har du varit med att alla som tänker komma måste maila dig privat först? Jag kan faktiskt inte hitta det i den här tråden. Dessutom är det möjligt (om än inte helt säkert) att fler hade varit intresserade om det hade funnits en tydlig rubrik om ett akvariemöte i Stenungsund. Vi får inte vara rädda för att sprida information om vi vill att folk ska komma, och det är bättre att vara övertydlig än att ta saker för givet. Detta är inte någon anklagelse mot dig, men däremot något vi bör dra lärdom av.

Olle
#52 - 18 september 2004 13:44
Ursprungligen skickat av Marie J

Nu är det en vecka kvar och jag har inte fått ett enda MAIL än från någon som har bestämt sig för att komma... Bara små halvvaga som om att man troligtvis kommer här... så det är nog onödigt att hyra föreningslokalerna då vi säkerligen inte blir mer än 2-3 st personer *s*

Just här förstod jag att Marie ville svar på mailen. Inte ens jag har mailat svar... trodde nog det räckte med mina "engagerade" svar i denna tråden. Synd att det inte blir av eftersom jag jobbat mig å skaffat barnvakt å allt! Fast det finns så många andra måsten jag måste ta tag i så... vet ju att jag å Marie har en liten klubb redan!! Hade varit kul å träffat fler som oss för nu har jag förstått att det finns en del sådana.
#53 - 18 september 2004 17:44
<b>Kjell;</b> Jo det stämmer ju det där med det ordspråket. Jag har tur som har en egen liten "klubb" med några zoopetare som jag träffar och stormtrivs med. Så detta forum har gett mig goda vänner med olika kunskaper att byta erfarenheter med. Tack Kjell och co att ni startat zoopet som möjliggjort möten med likasinnade!

<b>Lars-Olof Arvids;</b> Då du anser att jag är otydlig när det gäller att deklarera att det ska vara en träff så tycker jag att du kan annonsera om nästa träff *asg* Jag är mycket duktig verbalt men kanske inte lika duktig när det gäller skrift. Nåt måste varit luddigt skrivet om du inte förstod mitt budskap.

<b>Lenmar;</b>Du är bruden man kan lita på och du tillhör ju redan våran lilla miniklubb *asg* Du är för härlig!

<b>S_sund</b>; Ja det är ju inte alltid man kan men jag är säker på att det görs ett nytt försök vid ett senare tillfälle och då hoppas jag att du kan komma ifrån.
#54 - 20 september 2004 07:28
Jag tar gärna på mig annonseringen av nästa möte, bara jag vet precis vad som gäller och att föreningen (och särskilt den vi ska vara hos) är med på det hela.

Olle
#55 - 20 september 2004 08:51
Oj oj, hade man inte vetat bättre kunde man nästan tro att det bråkades i "styrelsen" redan innan föreningen ens bildas? *skrattar*

Tack Marie! Skall nog lyckas komma ifrån nästa gång, hade ett 40-års kalas nu som jag inte gärna kunde säga nej till (sorry jag vill inte komma och uppvakta dig när du fyller år jag vill hellre åka hem till någon jag chattat med på nätet och titta på hennes akvarium!....Låter ju lite suspekt?! *asgarv*)
#56 - 20 september 2004 15:23
Ursprungligen skickat av Lars-Olof Arvids

Jag tar gärna på mig annonseringen av nästa möte, bara jag vet precis vad som gäller och att föreningen (och särskilt den vi ska vara hos) är med på det hela.

Olle

Vi kanske kan vara hos dig. Så bestämmer du det som passar bra för dig.
#57 - 20 september 2004 15:25
Ursprungligen skickat av S_sund

Oj oj, hade man inte vetat bättre kunde man nästan tro att det bråkades i "styrelsen" redan innan föreningen ens bildas? *skrattar*

Tack Marie! Skall nog lyckas komma ifrån nästa gång, hade ett 40-års kalas nu som jag inte gärna kunde säga nej till (sorry jag vill inte komma och uppvakta dig när du fyller år jag vill hellre åka hem till någon jag chattat med på nätet och titta på hennes akvarium!....Låter ju lite suspekt?! *asgarv*)

Jag tycker det låter jätte seriöst! En sån akvarist som offrar en 40 års fest för möte med zoopetande akvarienördar! *asg*
#58 - 22 september 2004 06:32
Visst skulle vi kunna vara hos mig om du vill. Men hade det inte varit bättre att ha första mötet i själva Stenungsund, på en adress som är lite lättare att hitta till?

Olle
#59 - 22 september 2004 14:35
Det är ju inte så svårt att hitta hem till dig heller =). Mig kan man besöka ett annat möte.
#60 - 23 september 2004 08:55
Nej, för dig som har varit där är det inte svårt att hitta. Men när jag skulle dela ut programblad för Stenungsunds naturskyddsförening en gång, upptäckte jag att det var betydligt lättare att hitta gatuadresser i samhället än något speciellt hus långt ute på landsbygden. Där blev det en del medlemmar som fick sina blad med posten eftersom jag inte hittade dem. Jag tror att en del intresserade drar sig för att åka till något som verkar långt och krångligt om de inte heller vet vad det blir för möte. Men är det föreningens vilja att vi ska vara hos mig ställer jag naturligtvis upp någon kväll när jag inte är upptagen. I ditt svar om annonseringen tycker jag mig ana en antydan till att det bara är när vi ska vara hos mig som det får annonseras ordentligt. Då blir jag tveksam igen, för som jag tidigare har nämnt tänker jag inte acceptera att det blir "Olles förening" på samma sätt som förra gången vi skulle ha en akvarieförening i Stenungsund.

Olle
#61 - 23 september 2004 16:48
Då du hade åsikter om hur man skulle annonsera och menade att jag inte gjort det tillräckligt bra, med min okunskap, så är det ju bättre att du gör det så får du det som du vill ha det. Själv har jag inga erfarenheter av sånt så då är det bättre att du gör det som vet hur det ska se ut, menar jag på.

Kanske att det är bättre att strunta i föreningen då det redan nu känns som någon pajkastning. Jag har ju mina kära zoopetvänner ändå som jag umgås och fikar med, så jag får väl nöja mig med det så länge. Det verkar ändå inte som om det finns något större intresse för en förening här ändå.

No hard feelings, please.
#62 - 24 september 2004 05:28
Ursäkta att jag lägger mig kära Olle och Marie men vad håller ni på med? :-)

Verkar som om den här tråden mest går ut på att ni skall vara griniga på varandra, tror inte att det var det som var meningen från början?

Eftersom ämnet håller på att gå förlorat tar jag tag i det och kollar upp intresset!
/Thomas :-)

#63 - 27 september 2004 11:37
Min avsikt är absolut inte att vara grinig, men tyvärr ser det inte bättre ut än att det hela håller på att spåra ur. Jag som trodde att man kunde ha åsikter utan att behöva bli ovänner för det. Men om detta med annonsering är så känsligt är det kanske bättre att bara jag, Marie, S_sund och kanske Lenmar träffas mera "inofficiellt" någon gång och glömmer föreningen åtminstone tills vidare.

Olle
#64 - 27 september 2004 11:48
Tror inte att du är grinig Olle, retas bara lite med dig och Marie. Vad gäller intresset för en akvarieförening i Stenungsund så verkar det minst sagt svalt just nu.

Visst, träffar gärna andra Zoopetare och tittar på fina akvarium någon gång. Ju mer man läser ju mer inser man att man har kvar att lära! :-)

Thomas

Annons