Saknade menyer

#1 - 2 januari 2008 09:07
Jag antar att detta är ett problem på min sida, men jag måste ändå fråga:
har snabbvalsmenyerna försvunnit?

På framsidan hittar jag inga länkar till forumet förutom rutan med de senaste inläggen, och jag hittar ingen länk till fototävlingen alls?

Är det SBK på min sida, är det en layout-ändring och jag tittar på fel ställe, eller saknas faktiskt alla rullgardinsmenyer?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 2 januari 2008 09:14
Har tagits upp i en annan tråd att några få verkar ha detta problem.

Snabbvalsmenyerna har i alla fall inte flyttats utan de ligger kvar där de alltid har legat.
Varför problemet har uppstått hos vissa vet jag dock inte.
#3 - 2 januari 2008 09:27
Säg till om jag kan hjälpa till med felsökning.

Kan tills vidare berätta att:
Jag har testat både Internet Explorer 7 och Firefox 2, och har samma problem med bägge.
Jag har ett antivirus program och en firewall, men ingen av dem filtrerar HTML.
Java och Javascript är installerade och tillåtna.
Problemet uppstod igår, och jag minns inte att jag ändrade något i mina nätverksinställningar igår.
#4 - 2 januari 2008 09:29
Problemet verkar vara Firefox-relaterat. Med Internet Explorer 7 får jag upp länkarna som vanligt.

Vad det än är, så uppstod problemet igår.
#5 - 2 januari 2008 09:32
Tänkte precis skriva ett inlägg att det troligen är läsarerelaterat. Jag har IE (6) och har inga problem med menyerna.
#6 - 2 januari 2008 09:43
Det är sannolikt problem med Java, om du inte får rätt på det prova att installera om Java.
Jag har själv ABP och Noscript Add-ons vilka ibland buggar ur och låser javafunktionen.
#7 - 2 januari 2008 10:00
Japp, det var Java.
Jag gick till www.java.com och kollade vilken version av Java som jag hade installerad, och det var en äldre version. Jag uppdaterade till nyaste versionen, och problemet var löst.
admin
Christian Alfredsson
#8 - 2 januari 2008 10:00
Kan ni prova att rensa cache ni som har problem?
#9 - 2 januari 2008 10:49
admin skrev:
Kan ni prova att rensa cache ni som har problem?
Gjorde det nu och nu funkar det igen :)
admin
Christian Alfredsson
#10 - 2 januari 2008 15:21
Det beror säkert på att jag skickade upp nya javascript filer till servern. Det visade sig att det var en bugg i de menyer vi hade.
#11 - 3 januari 2008 10:20
Har admin haft fingrarna i kakburken, förlåt, html koden, igen?
Nu fungerar inte länkarna i dropp-down-menyn, varken i FF(2) eller IE(7), cache'en tömd naturligtvis.

en sak till, "Blir Guldmedlem"-bannern på första sidan syns i FF men inte i IE
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 3 januari 2008 10:27
heeke skrev:
Har admin haft fingrarna i kakburken, förlåt, html koden, igen?

Nu fungerar inte länkarna i dropp-down-menyn, varken i FF(2) eller IE(7), cache'en tömd naturligtvis.

Har mailat Christian om det - upptäckte det för en stund sedan
#13 - 3 januari 2008 10:35
När vi ändå är inne på buggar så har jag problem.
Har rensat cashe osv, men när jag går in på förstasidan och sedan klickar på forum så händer ingenting..
Spelar ingen roll vilken meny i forumlistan som jag väljer, det händer inte ett skit.
#14 - 3 januari 2008 10:45
en till med samma problem, men man får la gå in via annonserna och sedan nya inlägg....
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 3 januari 2008 10:50
Jenny054 skrev:
När vi ändå är inne på buggar så har jag problem.

Har rensat cashe osv, men när jag går in på förstasidan och sedan klickar på forum så händer ingenting..

Spelar ingen roll vilken meny i forumlistan som jag väljer, det händer inte ett skit.

Som jag skrev ovan så är det redan rapporterat till Christian - han ändrar så snart han har möjlighet att göra det.
admin
Christian Alfredsson
#16 - 3 januari 2008 11:48
Fixat. Så kan det gå när man vill ta bort en ful skugga.
#17 - 3 januari 2008 12:27
och det funkar.. :) Toppen. :D
#18 - 18 januari 2008 19:00
Har samma problem, händer inget när jag klickar på menyerna..

För en totalt dataokunnig, vad är cache?

/Hans

Annons