saknade inlägg

#1 - 16 augusti 2008 14:13
Börjar undra om alla inlägg verkligen publiceras som de ska.
Kjell svor på att han inte hade raderat ett inlägg jag skrev igår i vänstertråden.
Och jag är lika säker på att jag skickade in ett inlägg till tvestjärten som inte går att hitta och det inlägget borde inte ha renderat någon censur.
Någon som har liknande erfarenheter?
Om det sedan beror på att jag uppdaterat firefox eller senaste vistauppgraderingen or whatever på zoopet har jag dock ingen aning om.
:confused:
admin
Christian Alfredsson
#2 - 16 augusti 2008 15:58
Hittar inget i databasen som tyder på fel. Jag kör en optimering nu efter hälsokontrollen.
#3 - 16 augusti 2008 20:56
erikthur skrev:
Börjar undra om alla inlägg verkligen publiceras som de ska.

Kjell svor på att han inte hade raderat ett inlägg jag skrev igår i vänstertråden.

Och jag är lika säker på att jag skickade in ett inlägg till tvestjärten som inte går att hitta och det inlägget borde inte ha renderat någon censur.

Någon som har liknande erfarenheter?

Om det sedan beror på att jag uppdaterat firefox eller senaste vistauppgraderingen or whatever på zoopet har jag dock ingen aning om.

:confused:

Kontrollerade du efter att du postat att inlägget verkligen fanns med direkt efter du postat?

Har själv haft vissa problem men då har det i de flesta fall kommit något slags felmeddelande men inte alltid...
#4 - 16 augusti 2008 21:00
Såg även att Gaffel hade postat någonting i en tråd, och någon hade citerat det, men själva inlägget fanns ingenstans.. ?
#5 - 16 augusti 2008 21:26
Kontrollerade du efter att du postat att inlägget verkligen fanns med direkt efter du postat?

Gör det nu - men efter att ha postat 6000 plus inlägg har jag fått en viss vana att de sitter där de ska....
#6 - 16 augusti 2008 21:27
Johanski skrev:
Såg även att Gaffel hade postat någonting i en tråd, och någon hade citerat det, men själva inlägget fanns ingenstans.. ?

Det låter mer som censur...
eller självcensur...
#7 - 16 augusti 2008 21:39
Men kan du inte skriva det nu då så vi får läsa det??Kjelle mannen har annat för sig Ha Ha
#8 - 16 augusti 2008 21:42
Inlägget om tvestjärtarna kanske var tvetydigt..... Har man smittats av sjuk humor finns inget botemedel. Jag är grovt smittad
#9 - 16 augusti 2008 22:17
nu man fattar man ännu mindre..Vad är vänstertråden??
admin
Christian Alfredsson
#10 - 17 augusti 2008 06:47
Jag är klar med optimering och reparation av tabeller i databasen.
#11 - 17 augusti 2008 07:04
nu man fattar man ännu mindre..Vad är vänstertråden??

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=121953
#12 - 18 augusti 2008 10:32
Upptäckte aldeles nyss samma sak som trådskaparen. Jag postade ett inlägg och någon annan svarade i samma tråd just samtidigt. Då blev mitt inlägg opublicerat. Jag kan tillägga att jag inte misstänker censur det minsta, men någonstans försvinner de.
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 18 augusti 2008 12:01
JLi skrev:
Upptäckte aldeles nyss samma sak som trådskaparen. Jag postade ett inlägg och någon annan svarade i samma tråd just samtidigt. Då blev mitt inlägg opublicerat. Jag kan tillägga att jag inte misstänker censur det minsta, men någonstans försvinner de.

Låter mycket märkligt, men det finns kanske en möjlighet om 2 stycken skickar ett svar i exakt samma sekund så funkar det inte - jag vet inte?

Jag har själv varit med om att mina inlägg inte har gått fram, men då har orsaken alltid varit att något har hänt med Zoopet just då eller att min internet-anslutning har slutat funka. Dock så märker man det ju i så fall direkt.

Det som ni pratar om är dock något helt annat och det har jag aldrig drabbats av trots att jag skrivit en bit över 24.000 inlägg

Annons