Sajica-hanen och Katten bråkar

#1 - 5 mars 2004 14:42
Ingen direkt fråga/inlägg, men..

Mitt Sajica-par lekte för några veckor sedan och simmar nu omkring
med en del yngel. De är som vanligt väldigt beskyddande mot övriga fiskar i karet. Nu har vi upptäckt att när vår katt sitter i fotöljen och tittar in i karet så går Sajica-hanen till attack. Katten på andra sidan glasrutan tycker att detta är skoj och börjar krafsa på glaset.
Så här kan det hålla på i flera minuter..
#2 - 5 mars 2004 14:44
det hade varit skoj o se haha
#3 - 5 mars 2004 14:45
Skall försöka dokumentera detta nu i helgen..
#4 - 5 mars 2004 14:48
ok
#5 - 5 mars 2004 14:53
hehe det rockar ju. min trimac attackerar min katt så fort han ser henne. smäller i täckglaset.

har en bild här när han tar sats för en attack: http://akvarie.vatt.net/images/unsorted/group_pic.jpg
#6 - 5 mars 2004 18:32
haha fan va coolt :>
#7 - 5 mars 2004 18:59
ha! DEN vore lite utmaning för min katt som jagar botior genom akvarieglaset....
#8 - 7 mars 2004 07:58
Måste bara berätta om vad systerysters katt gjorde på den tiden när akvariet var i syrrans ägo (hon var ca 10 år, så ha överseende med henns städmetoder är ni bussiga). Systeryster hade tagit upp fiskarna och lagt dem i en bunke på köksbordet, och tappat ut ca 1/3 av vattnet ur 100-literskaret. Sedan gick hon därifrån ett tag, och då kom Kisse. Hon brukade sitta framför akvariet på sedvanligt kattmanér och smälla till glaset när något simmade förbi, och jag tror inte att hon riktigt förstod att det var vatten i karet. Nu såg hon sin chans när "taket" var borta.

Jag har inte själv sett när det hände, men en efterrekonstruktion av händelsen visar att Kisse tagit sats från soffkarmen (och ni vet hur det ser ut när en katt tar sats och "trampar", tuggar och småmorrar!), för att sedan hoppa ner i akvariet med tassarna ihop. Sedan hördes ett tjut, och en vettskrämd Kisse for iväg för att gömma sig under syrrans säng, svansen liknade mest en flaskborste. Stackars Kisse...

(Kisse heter i själva verket någonting annat.) /Sofia.
#9 - 7 mars 2004 17:39
Fan va grymt katten såg ju skraj ut:)
Mina zebror attackerar vårn hund
#10 - 7 mars 2004 17:41
harr du tage nåfra bilder matti?
#11 - 8 mars 2004 07:54
Nej det blev aldrig av - men det kommer flera tillfällen...

Annons