Såå J*vla förvänad när...

#1 - 12 maj 2007 19:28
Jag igår gjorde om i mina två kar..började endlers karet 25-35liter (vet inte riktigt:p) och när jag hade flyttat honorna som går där och tömnt ur 50% vatten och tagit ur inredningen.. så kollar jag bara lite snabbt i karet och upp täcker 20-30 yngel och blir så paff för jag har verkligen velat ha yngel och har nästan dag ut och dag in setat och kollat runt i karet med hopp om att få se ett par yngel.. så nu är man stolt pappa till sist:D men grejen är att det har inte funnits så mång gömställen för dom så jag fattar verkligen inte hur F*n dom kunnat hålla sig osynliga :confused: :p dom har ju bara haft tre växter:D (nångräsväxt och nån längre gräsväxt och nån annan som jag heller int5e vet namnet på)

jag har ju bara mobil kamera men ett par bilder har jag allt knäppt:p

1=där ynglena går nu ett tag fram över: HÄR!!
2=där dom gick innan: HÄÄR!!!!
3=så här blev det eftar makeovern lite kalt men det får växa ett tag sen så kan det nog bli nått:p: HÄÄÄR!!!!!!!!

ooch bara för skojj skull här är före och efter bilder på 110 litarn

1: Före<-------------------
2: Efter<-------------------
3: Efter från sidan(vänster)<-------------------

Hihi bara kul att berätta och visa:D:D
#2 - 12 maj 2007 21:04
Grattis till ynglen :) visst blir man glad när man hittar dem trots att det "bara" är guppy och ingen svårodlad fisk :) Om ett tag kommer du säkert att ha så mycket yngel så du inte vet vad du ska göra av med ^^

Vad bra att tog bort plastlkrukorna från växterna, de behöver ju få ner rötterna i gruset ordentligt :)

Fina kar :)
#3 - 12 maj 2007 21:08
jo jag vet.. dessutom vill jag ha rätt mycket av gräset så jag delade upp den i små mindre tuvor.. och har även tagit en väääldigt liten tuva och satt i det större karet fast den syns inte på bild.. tack:) jag blev rättnöjd själv:)
#4 - 13 maj 2007 18:51
förresten som du sa att jag kommer få många många yngel .. var ska jag göra av dem?? kan ju inte spolai toan??
#5 - 13 maj 2007 18:54
ge bort dem.
lägga ut annons här på zoopet altså sälja dem.
PS: Dom kan gå kvar i skålen nån månad till om du inreder den lite mer nån sten och en liten rot gör susen.
#6 - 13 maj 2007 18:54
Jadu, jag har samma problem. Jag har ca 40 stycken varav jag ska försöka ge bort så många som möjligt, några ska få bo i en kruka (som du kan läsa om i en artikel) resten får jag försöka annonsera ut... Sen överlever ju inte alla.
#7 - 13 maj 2007 19:05
grattis ill ynglena....det är kul när man plötsligt ska fixa en liten grej i akvariet och så plötsligt ser man små minifiskar simma runt :)......och snyggt 110 liter föresten! :)
#8 - 13 maj 2007 19:13
ge bort dem.

lägga ut annons här på zoopet altså sälja dem.

PS: Dom kan gå kvar i skålen nån månad till om du inreder den lite mer nån sten och en liten rot gör susen.

Smart ide .. haha det hade jag inte alls tänkt på:p
jo jag har tänkt att ha i lite mer iskålen.. den är inte så lite n som den ser ut.. det är en ganska stor gammal gatubelysnings skål:P
#9 - 13 maj 2007 19:14
morrhoppa skrev:
Jadu, jag har samma problem. Jag har ca 40 stycken varav jag ska försöka ge bort så många som möjligt, några ska få bo i en kruka (som du kan läsa om i en artikel) resten får jag försöka annonsera ut... Sen överlever ju inte alla.

jag kan alltså för vänta mej en del yngel till alltså??:p
#10 - 13 maj 2007 19:15
macke_fisk skrev:
grattis ill ynglena....det är kul när man plötsligt ska fixa en liten grej i akvariet och så plötsligt ser man små minifiskar simma runt :)......och snyggt 110 liter föresten! :)

haha ja det var dunderunderbart:p har alldrig haft yngel förut:)

Tack!:)
#11 - 13 maj 2007 19:15
Dacke skrev:
jag kan alltså för vänta mej en del yngel till alltså??:p

när guppy väl börjat yngla så slutar de aldrig nästan :p.......vill bara uppmärksamma alla att detta är mitt 900 inlägg.......förlåt om jagdrog upp detta men vill bara säga de....*glad:D*
#12 - 13 maj 2007 19:18
macke_fisk skrev:
när guppy väl börjat yngla så slutar de aldrig nästan :p.......vill bara uppmärksamma alla att detta är mitt 900 inlägg.......förlåt om jagdrog upp detta men vill bara säga de....*glad:D*

haha okej .. det kommer bli kul det;) haha grattis;) :D
#13 - 13 maj 2007 19:24
Dacke skrev:
haha okej .. det kommer bli kul det;) haha grattis;) :D

hehe tack :)....kommer ihåg förnått år sen...hade en skit stor skål.....trorden var på 25 liter eller nått sånt...meningen var att jag bara skulle ha växter i den men så släppte jag ner 3 st guppy för att testa hur bra de mådde (det var 1 hane och 2 honor)....som växt hade jag en stor cryptocyne och efter nästan 2 veckor så hade den blivit skitstor så jag skulle ansa den lite och till min förvånad så hade jag plötsligt upp mot 50 guppys!....jag hade inte brytt mig om att kolla efter yngel men snacka om att jag blev förvånad att se så många yngel......efter att jag hade tagit bort ynglen och lagt dem i ett annat akvarium så att jag hade bara de 3 stora guppysarna kvar så dangen efter så såg jag 20 yngel till xD....så efter det så fick jag sära på hanen och honerna;) ...snacka om att jag hade mkt yngel xD
#14 - 13 maj 2007 19:28
macke_fisk skrev:
hehe tack :)....kommer ihåg förnått år sen...hade en skit stor skål.....trorden var på 25 liter eller nått sånt...meningen var att jag bara skulle ha växter i den men så släppte jag ner 3 st guppy för att testa hur bra de mådde (det var 1 hane och 2 honor)....som växt hade jag en stor cryptocyne och efter nästan 2 veckor så hade den blivit skitstor så jag skulle ansa den lite och till min förvånad så hade jag plötsligt upp mot 50 guppys!....jag hade inte brytt mig om att kolla efter yngel men snacka om att jag blev förvånad att se så många yngel......efter att jag hade tagit bort ynglen och lagt dem i ett annat akvarium så att jag hade bara de 3 stora guppysarna kvar så dangen efter så såg jag 20 yngel till xD....så efter det så fick jag sära på hanen och honerna;) ...snacka om att jag hade mkt yngel xD

haha okej det låter kul;) Den Skälen jag har r ungefär på 25liter också tror jag har inte mätt upp men men:p
#15 - 13 maj 2007 19:36
Dacke skrev:
haha okej det låter kul;) Den Skälen jag har r ungefär på 25liter också tror jag har inte mätt upp men men:p

hehe...hoppas du får lika mkt tur som jag :)
#16 - 13 maj 2007 19:43
macke_fisk skrev:
hehe...hoppas du får lika mkt tur som jag :)

vi får se;)
#17 - 13 maj 2007 20:30
förresten nu när jag ända är på g;) vad tror ni att jag skulle kunna ha mer för växter i 110 litarn?? har även funderat på att bara sikta in mej på en art i det.. men vad isånna fal?? nåra lätta och fina?? förslag??

Annons