Så var det dags då...

#1 - 25 januari 2009 17:56
...för diskusrom! Yey! Stora biffiga hanen står och fläktar hela tiden.

Passade på att fota lite ormar igår när det var matdags, se resultat nedan.

I ordningen:
Ginza (Classic StripeXMotley)
Emo (Miami Phase)
Ragdoll (Linslus)

//C
#2 - 25 januari 2009 19:15
USCH;;;;;; vill inte se bilder på ätande ormar, jag avskyr ormar..... Iallafall små snabba ormar, ju större destå mindre rädd är jag. På något sätt känns det som man vet var man har en stor orm, dom kan inte krypa in i byxbenen. Avskyr när jag städar här hemma och hittar en halvorm, kan gå och noja mig i veckor över var den andra halvan är (mina katter har en förmåga att dra in orm och ödlor URK)
/B
#3 - 25 januari 2009 19:30
Det där var ju inga ormar det var ju färgade maskar ju :D

Hade ett par goa tigerpytonormar när jag var i 20 års åldern och ett antal kungboas och även nån kungspyton.
Tillsammans med dom i grannterrariet så härbärgades en liten nätt grön leguan som var bästis med föräldrarnas hund och den var lite över 1.4 meter med svans :D

Den största av ormarna var lite över 4 meter och gick med namnet "Jake the snake" och var ena tigerpytonen som vid lite väl stor size åkte till terrriet i malmö och jag undrar om den inte är kvar där än idag.
#4 - 25 januari 2009 19:41
Bah! Majsormar är ju dom bästa ormarna, helt lagom stora och dödar inte mer än rodenter om dom skulle fly :)
#5 - 25 januari 2009 19:48
FLY! Du har väl dom inlåsta......
Tur att man inte är granne med dig,,,, Fast det klart jag vet inte vad mina grannnar har för husdjur......... :(

/B
#6 - 25 januari 2009 20:40
Jorå, dom är ju inlåsta. Men ack så ofarliga ändå :)

Nästa helg är det Expo Stockholm, då blir det två majsisar till :)
#7 - 25 januari 2009 22:45
Min store tigerpyton gillade att ligga kringlad i vårt äppelträd back in the days och en gång så låg han där och telefonen ringde........hmm...drd kuta in o svarade och efter en kvart eller så slog det mig !
Shit jake i e trädet.

Kuta ut igen och ser nada 3 meter orm i trädet.....shit crap....tittar höger, ingen orm o tittar vänster mot grannens häck och vips där var en meter orm kvar på vår sida.
När jag gör ett hopp över häcken i janne boklövstil ser jag grannkärringen i trädgården samtidigt som jag ser nästan 3 meter Jake i hennes grönsaksland och inser att detta måtte go fort så jag tar upp ormen och flyger över häcken igen och kutar in.
In med Jake i terrariet och sen ut igen och låtsas som ingenting........lalalalala....tanten står o glor in i vår trädgård och frågar vad som hände.
Hon e dryga 70 år eller nåt sånt och ja säger jooo det var en boll....hmm

Tro det eller ej men hon gick på den för hon såg aldrig att ormen var ute :D :D

Hade hon sett jake så hade hon nog dött ;)
#8 - 26 januari 2009 05:40
Underskatta inte grannkärringar drd, de är seglivade :p...

Jag hade inte dött om jag mött en bamseorm i trädgården (fast snopen hade jag blivit, men det hade jag blivit om en älg kommit stövlande ochså)... däremot hade jag nog tuppat av om jag sett stor rälig lurvig spindel där.

Det är just ormmaten som gör att jag aldrig skulle skaffa någon orm (och ja, jag VET att både jag och katterna oxå äter kött, men det är liksom inte samma sak)...

Hur som helst... fina är de :) (och vad har jycken gjort eftersom han räknas som orm :confused:).
#9 - 26 januari 2009 19:56
Och nu var diskusrommen borta, första gången går aldrig.
#10 - 27 januari 2009 20:03
Vackra ormar. :D Och jag skulle verkligen velat sett dig Drd hoppandes över häcken... :D Och grattis till diskusromen. Dock kan det vara lite knepigt att få något kvar av ägg/sprattel/yngel i ett kar tillsammans med andra diskus (om du nu hade dem där).

Annons