Så gott som död...

#1 - 28 maj 2007 16:55
När jag kom hem nu i eftermiddag låg en av mina golden honor på sidan uppe vid ytan och rörde sig knappt, när den upptäckte att jag "tryckte näsan mot glaset" tog den sig i sakta mak ner bakom stenarna och gömde sig...stjärtfenan såg väldigt sliten ut, och det såg nästan ut som att den hade en liten krater på ena sidan av huvudet...bortsett från det så ser den ut att vara i god form...hon har ingen insjunken buk och så, så det är inte pga svält...
Hon har däremot varit en av de honor som har ynglat av sig, men har inte sett att den blev mobbad alls när jag släppte tillbaka den i det stora karet från yngelkaret...så sitter och funderar på vad det kan vara för problem? Kan det vara mobbing trots allt, eller har jag åkt på någon sjukdom i karet?

Snälla hjälp!

Mvh Patrik
#2 - 28 maj 2007 18:19
en fundering är att om hon kanske har varit borta ett tag från sitt rivir, att hon inte var tillräckligt stark när hon kom tillbaka och blev mobbad av de andra!
Bilagor:
#3 - 28 maj 2007 19:08
Hmm ja kanske det, men honor är väl inte så revirhävdande? Har juh hört att dom har en annan doft när dom kommer tillbaka från yngelkaret, och att det kan göra att dom blir mobbade...så kanske är något sådant...nu ikväll har hon iallafall simmat runt lite, om än långsamt, men nu ser hon bra hängig ut...har funderat på om det kan hjälpa o släppa över henne i yngelkaret igen? kan det vara nåt kanske?
#4 - 28 maj 2007 20:28
Hmm ja kanske kan honan klara sig med då är risken istället att hon kanske äter upp sina yngel. De får ju en annan lukt när hon kommer ner där igen och då anser hon inte längre att det är hennes och ser dem som föda. Så blev det för min röd sebra varjefall. O sen när jag släppte ner henne i stora igen blev hon döda direkt så hela det blev riktigt misslyckat :(

Annons