Så glömsk ibland

#1 - 9 februari 2008 01:17
Åker iväg för att fånga lite kusar. Kommer fram och öppnar bakluckan. Hinkar håvar och stövlar hemma såklart. Glömde nog hjärnan oxå. Fick iofs en nypa frisk luft. Men ack så irriterande. Såna saker är ju standardutrustning i en bil
#2 - 9 februari 2008 01:40
eriahl skrev:
Såna saker är ju standardutrustning i en bil

Herregud... då har ju jag missuppfattat allt... Jag har bogserlina, varningstriangel, startkablar mm... Får byta ut dom grejorna direkt till morgonen...:D
#3 - 9 februari 2008 07:20
hfh75 skrev:
Herregud... då har ju jag missuppfattat allt... Jag har bogserlina, varningstriangel, startkablar mm... Får byta ut dom grejorna direkt till morgonen...:D

Haha.. jag får nog byta jag med. :D
#4 - 9 februari 2008 07:25
eriahl skrev:
Åker iväg för att fånga lite kusar. Kommer fram och öppnar bakluckan. Hinkar håvar och stövlar hemma såklart. Glömde nog hjärnan oxå. Fick iofs en nypa frisk luft. Men ack så irriterande. Såna saker är ju standardutrustning i en bil

Förlåt min okunnighet, men vad är "kusar" :confused:
#5 - 9 februari 2008 09:26
Guy Palm skrev:
Förlåt min okunnighet, men vad är "kusar" :confused:

Hmm.. Det är ju det man har i näsan.. Behöver han hink och håv för att fånga in dem???? [:-174]
#6 - 9 februari 2008 09:28
Flodhästar?
#7 - 9 februari 2008 09:42
Kuse är väl en häst.
#8 - 9 februari 2008 10:09
Kuse är väl en häst.

Åhhh, såna hästar vill jag ha, som man kan fånga med håv och stoppa i en hink!:D
#9 - 9 februari 2008 15:26
Med kusar menar jag vattengråsuggor och andra vatteninsekter som följer med på köpet. Har dom där andra sakerna som startkablar mm oxå. Med kombi får man in allt man vill ha + lite till. Med lite vaselin vete sjutton om inte en flodhäst slinker in t o m
#10 - 9 februari 2008 17:40
eriahl skrev:
Med kusar menar jag vattengråsuggor och andra vatteninsekter som följer med på köpet. Har dom där andra sakerna som startkablar mm oxå. Med kombi får man in allt man vill ha + lite till. Med lite vaselin vete sjutton om inte en flodhäst slinker in t o m

Ahh, då blir det till att hiva in hink och håv bland alla spårlinor, spårpinnar, stövlar och regnkläder alltså..:D För det verkar ju toppen att håva in åt akvarieinvånarna.
Undrar vad folk ska tro när jag kommer med en hund i spårlina genom skogen bara för att jag såg ett bra ställe i slutet på spåret där det kan tänkas finnas kusar..;)
#11 - 10 februari 2008 18:44
Ähum, spårlinor, pinnar mm är ju myyyycket mer standardutrustning i en bil.
Var utrustad till tänderna idag som man ska. Men lite mörkt ute pga sen avgång hemifrån så svårt att se "kusarna". Blev gråsuggor, några gammarus, trollsländlarver och ett litet gäng buksimmare ändå
#12 - 10 februari 2008 18:47
var, hur, när fångar du gråsuggor egentligen (för att återgå till ämnet liksom)...
#13 - 10 februari 2008 19:12
Var är utloppet från en damm så länge det är isfritt med en akvariehåv. Kommer man vid rätt tillfälle är det tjockt med gråsuggor och även gammarus. Bara gråsuggor på bilden men är mer än det ser ut som.
#14 - 10 februari 2008 21:18
eriahl skrev:
Ähum, spårlinor, pinnar mm är ju myyyycket mer standardutrustning i en bil.

Var utrustad till tänderna idag som man ska. Men lite mörkt ute pga sen avgång hemifrån så svårt att se "kusarna". Blev gråsuggor, några gammarus, trollsländlarver och ett litet gäng buksimmare ändå

Japp i min bil är det standard iallafall..:p

Härligt att kunna få tag på levandefoder mitt i den sk. vintern:D
#15 - 12 mars 2008 02:00
Nästan all standardutrustningen med idag. Kom t.o.m ihåg att slänga in mästerhåvaren därbak. Vädret bra och "kusarna" tillräckligt många. Syns hela jag på bilden? Mästerhåvaren lite av en linslus ibland.
#16 - 12 mars 2008 05:10
:D;):p
#17 - 12 mars 2008 06:54
Är det såna kusar Katharina sitter och pillar ur näsan så flyttar jag till Skåne och gräver kanalen..
#18 - 12 mars 2008 07:21
Jag hjälper till med den där kanalen, tror jag...
Skulle jag hitta såna i min egen nos så är det bihålemotsvarigheten till "mongoliska skelett-rycket" (celebrity deathmatch, för er som vet) som gäller...
#19 - 12 mars 2008 16:03
Kusar ur näsan och en kanal. Hänger inte med nu?
#20 - 12 mars 2008 16:10
Gaffel skrev:
Är det såna kusar Katharina sitter och pillar ur näsan så flyttar jag till Skåne och gräver kanalen..

jag hjälper till
#21 - 12 mars 2008 17:06
Gaffel skrev:

:D :D :D Nää de är lite hårigare med längre ben och har en förmåga att springa iväg innan man hinner käka upp dem..
#22 - 12 mars 2008 18:20
[:-9] Nu hoppas jag innerligt att du pratar om gråsuggor och inte kusarna som tittar ut ur din snok!! [:-27]
Bilagor:
#23 - 12 mars 2008 18:21
Kopplar inte än men låter nästan som spindlar?!?
#24 - 12 mars 2008 18:25
Har själv bott i Nacka och ibland kunde man se de hemskaste saker komma krypande uppe från skogen.. ..men att det skulle vara så illa att dom byggt bo i Katharinas snok..
#25 - 12 mars 2008 19:29
eriahl skrev:
Kopplar inte än men låter nästan som spindlar?!?

Vi väcker dig sen... :D

Gaffel skrev:
Har själv bott i Nacka och ibland kunde man se de hemskaste saker komma krypande uppe från skogen.. ..men att det skulle vara så illa att dom byggt bo i Katharinas snok..

:D :D :D Bara några stycken.. Det är inte sååå många... De är ganska goda iaf.. om man får tag på dem.. innan de kutar iväg och gömmer sig under soffan.. för att komma fram och bita en i tårna när man råkar somna framför teven.. [:(!] :D
#26 - 12 mars 2008 20:22
Nej, allvarligt nu.. Är det norrlänskt eller??? Min norrlänska mamma säger iaf att man har en kuse i näsan.. En snorkråka alltså.. Men hon kanske har hittat på det själv.. Benämningen kuse om Gråsuggor har jag aldrig hört iaf... [:-174]
#27 - 12 mars 2008 20:27
Hört benämningen från Ångermanland i söder upp till Dikanäs i norr..
Men allvarligt, köp en påse mixade nötter istället..
#28 - 12 mars 2008 20:34
Kusar är väl ok att säga när det är lite alla möjliga vatteninsekter (kusar) man får tag i. Undrar om man kan skicka trollsländlarver i smyg till vissa Zopettare förresten......

Apropå nötter. Chilinötter från ICA nämnde dom på plus. En bra varning på baksidan var att det kunde finnas spår av nötter i den......
#29 - 12 mars 2008 20:34
Gaffel skrev:
Hört benämningen från Ångermanland i söder upp till Dikanäs i norr..

Men allvarligt, köp en påse mixade nötter istället..

Nej, det ska vara cashewnötter isf.. Jag hade köpte en påse igår men det är någon som har ätit upp dem... [:-118] kanske mitt andra jag..
Man tager vad man haver...
#30 - 12 mars 2008 20:36
eriahl skrev:
Kusar är väl ok att säga när det är lite alla möjliga vatteninsekter (kusar) man får tag i. Undrar om man kan skicka trollsländlarver i smyg till vissa Zopettare förresten......

Åhh... Till mig.. snälla... jag kan skicka en massa Gråkusar tillbaka!!!

Lr så kan du få andra kusar också.. Jag börjar må lite illa.. [:-13]
#31 - 13 mars 2008 05:46
Äckelpeckel!!
Bilagor:
#32 - 13 mars 2008 07:56
Gaffel skrev:
Äckelpeckel!!

:D :D Bara liiiite ibland kanske... ;)

Annons