hfh75 skrev:Herregud... då har ju jag missuppfattat allt... Jag har bogserlina, varningstriangel, startkablar mm... Får byta ut dom grejorna direkt till morgonen...:D
eriahl skrev:Åker iväg för att fånga lite kusar. Kommer fram och öppnar bakluckan. Hinkar håvar och stövlar hemma såklart. Glömde nog hjärnan oxå. Fick iofs en nypa frisk luft. Men ack så irriterande. Såna saker är ju standardutrustning i en bil
Radioaktiva Räkor skrev:Kuse är väl en häst.
eriahl skrev:Med kusar menar jag vattengråsuggor och andra vatteninsekter som följer med på köpet. Har dom där andra sakerna som startkablar mm oxå. Med kombi får man in allt man vill ha + lite till. Med lite vaselin vete sjutton om inte en flodhäst slinker in t o m
eriahl skrev:Ähum, spårlinor, pinnar mm är ju myyyycket mer standardutrustning i en bil.
Var utrustad till tänderna idag som man ska. Men lite mörkt ute pga sen avgång hemifrån så svårt att se "kusarna". Blev gråsuggor, några gammarus, trollsländlarver och ett litet gäng buksimmare ändå
Gaffel skrev:Är det såna kusar Katharina sitter och pillar ur näsan så flyttar jag till Skåne och gräver kanalen..
eriahl skrev:Kopplar inte än men låter nästan som spindlar?!?
Gaffel skrev:Har själv bott i Nacka och ibland kunde man se de hemskaste saker komma krypande uppe från skogen.. ..men att det skulle vara så illa att dom byggt bo i Katharinas snok..
Gaffel skrev:Hört benämningen från Ångermanland i söder upp till Dikanäs i norr..
Men allvarligt, köp en påse mixade nötter istället..
eriahl skrev:Kusar är väl ok att säga när det är lite alla möjliga vatteninsekter (kusar) man får tag i. Undrar om man kan skicka trollsländlarver i smyg till vissa Zopettare förresten......