Jag måste bara dela med mig av hur förvånad jag är över vad som hänt i mitt 250l akvariet.
Mina odessabarber flyttade ju från karet till DM och ersattes av Saulos ciklider, 6 st i blandade storlekar, några som färgat ut o några yngre. Jag var lite så där uppmärksam för vad som skulle hända med mina 3 siamensis och mina 4 Ancistrus. (Speciellt eftersom jag har 3 st Ancistrus beibisar)
Jag hade några som höjde fingret o sa att jag måste passa så inte Sauloserna biter o naggar dom andra snälla fiskarna....
[ATTACH=CONFIG]59832[/ATTACH]
Döm min förvåning när mina siamensis o ancistrusarna är framme typ hela tiden, äter med sauloserna och verkar komma väldigt bra överens.
Under hela tiden som mina odessabarber bodde tillsammans med dom så såg jag knappt skymten av dom.... skummt, men väldigt roligt o trevligt att se dom mer.
Vi får hoppas de fortsätter så...
Längtar tills på torsdag då mina snäcklekare kommer.... har satt lite skitvatten i pumpen på lilla 54liters akvariet, så de ska börja hända lite där...
Åh jag just ja, jag måste koka mina vitlöksmarinerade sniglar så jag får lite snäckskal att lägga i karet... Har beställt mer skal från England, men de lär väll ta ett tag tills dom kommer hit.
Ska kanske svänga förbi på DM imorgon o hämta lite mossa, måste testa om de går att få mossa att växa på lavastenarna inne med sauloserna.
Tack för ordet. :)