håller med pimo...
visst är det mycket kemi med ett växtkar oxå men jag tror nog det är bra mycket mer som måste stämma i ett saltkar...
jag är själv nybörjare inom salt... startade ett 160 liters i slutet på förra året men blev snabbt fast i salt-träsket så nu har vi precis dragit igång ett 540 liters med 112 liters sump...
och när det gäller priserna på all teknik så kan jag ju säga att man kan hitta MYCKET på begangnat marknaden och nya prylar till bra priser hittar man på ebay så visst går det att hålla priserna nere...
kan ju säga att det var dom vackra fiskarna som fick oss att börja med salt men efterhand så har intresset vuxit för alla vackra koraller som finns så nu har nästan det tagit över själva fisk intresset... :)
//jonatan
Är själv i denna situation ( ang. att det som finns förutom fisk tar överhand );)
Angående priserna så ska man absolut inte vara rädd för det, VÄLDIGT mycket "beggat" finns att få tag på just p.g.a. att man som saltvattentok alltid vill skaffa större [:o]
Då väljer många att sälja bra utrustning till mycket vettiga priser för att få igen lite kosing för nyinvesteringar.
Jag kan utan att skämmas säga att det går att skaffa salt till nästan samma peng som sötvatten i motsvarande storlek om man tittar på alternativ som "beggade" prylar.
Det som kostar är om man inte läser på och lär sig om salt, förutom tragedin att förlora djuren så svider just det i plånboken att nyinvestera.
Ta några kronor och köp några böcker eller be föreningen som du förmodligen är med i att köpa in några för att läsa på.
VÅGA VARA SALT ;)