Så det kan bli!

#1 - 15 november 2007 09:49
Jag blir lite konfunderad över hur snabbt man fatsnar i det här med akvaristik!

För en vecka sen hade vi ETT akvarium, om en vecka så har vi plötsligt fyra! :D

Hur gick det till?
#2 - 15 november 2007 10:52
Välkommen till akvarieträsket :D

Jag förstår precis vad du menar :)

Jag började med ett litet 54L, en vecka senare kom ett 260L och nu har jag sju stycken :) (plus ett i reserv som yngelakvarium, så egentligen 8 :p)

Maken började efter tredje säga: NU räcker det väl ändå... :D
Jo, visst men jag vill ha ett till...ett yngelakvarium i reserv, som sen blir det ett permanent boende (och då måste jag ju ha ett nytt yngelakvarium :p;):D)

Det är lätt att bli beroende :p:D

Man upptäcker fiskar man vill ha som inte passar ihop med andra man har, då måste man skaffa ett till :)
#3 - 15 november 2007 11:12
Ungefär så blev det här också, men vi började med 144 liter. :)

Till veckan så ska vi hämta ett 375 liters och under tiden har vi köpt ett 54 och ett 60! :D

Himla tur att vi båda tycker att det är lika roligt! :)

144 liters akvariet blir mitt "malawi-kar" så snart vi hämtat det stora! i 54:an bor det Platy och i 60:an är mina golden på semester just nu! :)

Man blir verkligen fast i det här träsket, för inte visste jag att det fanns så mycket att lära och läsa om akvaristik! Är ju alldeles vimmelkantig efter snart ha läst igenom hela forumet! :D
#4 - 15 november 2007 11:34
Det är rätt kul, när det kommer folk och hälsar på så blir det ofta chock när de kommer in :)
"Är du besatt eller" brukar de fråga :D:p

Ska bli riktigt trevlig sen när vi tapetserat om sovrummet, för då ska det bli ett akvarierum med alla akvarium utom det största på 540L som står i vardagsrummet med Malawi.(sängen får flytta ner i källaren :) )

Absolut kul att ni båda är jätteintresserade, maken tycker att de är fina att titta på men där stannar det... (det är jag som har hand om skötseln av dem)

Vi får väl se hur länge det dröjer inna ni trillar dit i räkträsket också :)
Det är verkligen underbara små filurer att titta på :)

Mina två 54L innehåller bara räkor, de innehåller White Pearl i ena och Red Cherry i andra.
Jag planerar även att utöka räkorna senare ;)
#5 - 15 november 2007 11:42
Kan tänka att folk blir lite konfunderade! :)

Flytta sängen till källaren? :confused: Låter drastiskt! I vårt fall så blir det svårt, eftersom vi bor i lägenhet utan källare! :D Kanske grannen under vill flytta! :p

Ja, det var min sambo som så att säga väckte mitt intresse! Men nu är jag fast!:)

Räkor.. Hmmm, jag vet inte jag... Har läst lite om dom, men undviker för det mesta dom trådarna eftersom det inte riktigt är "my bag of tea" iaf inte ännu! Den som lever får se! :)

Nu har vi iaf tre akvarium igång! Så roligt det är att vandra runt i lägenheten och titta! :D
#6 - 15 november 2007 11:45
Mia A skrev:

Vi får väl se hur länge det dröjer inna ni trillar dit i räkträsket också :)

Det är verkligen underbara små filurer att titta på :)

Det är lugnt, jag satt just och förklarade att jag vill bygga ett litet nano själv och tanken är ju såklart att det ska vara räkor i det.. ;)
Men sen får det inte plats mer här! Då får vi kasta ut alla möbler... *S*
#7 - 15 november 2007 12:46
Koksalt skrev:
Kan tänka att folk blir lite konfunderade! :)

Flytta sängen till källaren? :confused: Låter drastiskt! I vårt fall så blir det svårt, eftersom vi bor i lägenhet utan källare! :D Kanske grannen under vill flytta! :p

Ja, det var min sambo som så att säga väckte mitt intresse! Men nu är jag fast!:)

Räkor.. Hmmm, jag vet inte jag... Har läst lite om dom, men undviker för det mesta dom trådarna eftersom det inte riktigt är "my bag of tea" iaf inte ännu! Den som lever får se! :)

Nu har vi iaf tre akvarium igång! Så roligt det är att vandra runt i lägenheten och titta! :D

Vi har en gillestuga i källaren som ska byggas om till sovrum, så det är inte lika hemskt som det låter ;)

lili76 skrev:
Det är lugnt, jag satt just och förklarade att jag vill bygga ett litet nano själv och tanken är ju såklart att det ska vara räkor i det.. ;)

Men sen får det inte plats mer här! Då får vi kasta ut alla möbler... *S*

Du kommer säkert få sambon att fastna för räkor också när han ser ditt nya kar ;)

Det finns alltid plats för fler akvarier :p:):D
Det finns dom som väljer bort möbel efter möbel till förmån för akvarierna :)
Sen kan man ju alltid flytta till större ;) :)
(jag får väl be gubben bygga ut huset sen ;))

Lycka till med nanokaret!
#8 - 15 november 2007 13:58
Själva måste vi köpa hus snart...
#9 - 15 november 2007 14:06
Pegrasus skrev:
Själva måste vi köpa hus snart...

Se där, det var det jag menade :)

(sen när huset blir för litet får ni bygga ut ;) :) )
#10 - 15 november 2007 22:49
jag började med ett 54 L
sen ett 200 L :D
sett ett 60 L
sen ett 34 L
och nu är ett 350 L påväg ^^
#11 - 16 november 2007 07:14
Där ser man! SKönt att veta att man inte är ensam om att få oväntad utökning av familjen! :D

Men kul är det! :)

Annons