[QUOTE=Idanajad] ... I mitt Jebofilter är det som en kammare och i mitten på den en ganska tunn vägg av filtermaterial. Det finns gott om plats på båda sidor om väggen. Vore det en bra idé att lägga i tex filtermatta på insugssidan om väggen, eller finns det någon vits med att det är så där tomt?[/QUOTE] Jag använder båda Jebos minsta och AquaClear (som är snyggare men också dyrare). Det nog bättre att inte stoppa i något i första kammare där insuget/pumpen sitter eftersom det blir bökig om du behöver rengöra. Däremot går det bra att sätter filtermata eller annat filtermaterial i den andra kammaren. På så sätt öka du ju filtervolymen. Plus.
*tjatmodus on* Sätt en
skumpatron över insuget. Speciellt om ni har dvärgräkor i karet!
[QUOTE=Idanajad]Jag har en kub av filtermatta över insuget, fast inte särskilt stor eftersom ett av skälen till att jag vill ha ryggsäcksfilter är att slippa alltför mycket fult i akvariet. ...[/QUOTE] Just därför rekommendera jag skumpatron eftersom den är någorlunda "snygg formad", finporig och framförallt inte filtermattablå som är så oerhört trist och fult. Skumpatronen är grå och därmed nästantill osynlig (främst mot svart bakgrund).
*tjatmodus off*
Hejhopp. Ralf