Ryggsäcksfilter blir tomt?

#1 - 27 augusti 2008 13:57
Två gånger nu har jag vaknat av att ett av mina tre ryggsäcksfilter har blivit tomt på vatten - de brummar högt då. Fattar inte hur det kan hända??? Vattennivån är som den ska i karet. Något som varit med om detta och vet vad jag ska göra för att undvika detta i fortsättningen? De får ju inte gå torra - då "dör" de...
#2 - 27 augusti 2008 15:57
Vad har du för ryggsäcksfilter?

En fundering är att inloppet kläggar igen och pumpen hinner pumpa ut allt vatten.

Ibland kan det vara igensättning av filtermassan exempelvis filtermattan(oftas om de är för fina).
Jag körde med en del ryggsäcksfilter förrut och jag bytte alltid filtermattan mot keramikrör.

Hur många filterkammare har du?
#3 - 27 augusti 2008 16:31
Ja fattar inte riktigt hur den kan gå torrt? vattnet fyller ju filterbehållaren och sen rinner vattnet över kanten på filtret ner i karet och blir det stopp i insuget så står ju ändå pumpen och pumpar runt den mängd vatten som är i behållaren!?
#4 - 27 augusti 2008 16:44
Låt oss höra vad det är för modell o märke först.
#5 - 27 augusti 2008 18:28
Låt oss höra vad det är för modell o märke först.
tror vi får nöja oss med spekulationer;)
Bilagor:
#6 - 28 augusti 2008 05:50
Då hänger jag inte med dirket eftersom rubrikägaren skrev att pumpen går torrt.
#7 - 2 september 2008 13:57
Tack för era svar! Jag har legat till sängs utan dator sen sist... ser inte firmamärket men jag har för mig att det är aquael - modellen är ialfall 502 :)
#8 - 3 september 2008 16:42
Verkar vara en äldre modell, eller så är det jag som helt enkelt inte hittar någon info om den.
Hittar bara information om FZN hangon filter.
Kan märket vara jebo kanske?
http://www.angelfire.com/anime6/markq/jebo_wholesale_product_info/
Bifogar en länk så får du jämnföra.
#9 - 3 september 2008 17:16
ser du om det drar in luft vid stigarröret?

Annons