Rubriken är "Extrema akvarium"

#1 - 18 augusti 2004 18:34
Kolla i denna. (Så länge annonsen finns kvar)

http://www2.blocket.se/view/3131648.htm?l=0&c=1&city=0

(Vem städar bottnen och skrapar alger?)
#2 - 18 augusti 2004 18:39
väldigt läckra! hade iof varit snyggt att lägga dom ner och öppna en ruta ovanpå istället för att ha dom stående..
Undrar om någon har så långa armar att dom når ner och kan plantera/städa därnere?
#3 - 18 augusti 2004 19:25
såg på tv förut att dem hade sånahär pelare på en fest som va efter en oscargala och då hade dem lila ljus under och stora bubblor som bubbla upp mot ytan och där i hade dem att par stora slöjstärtar. Slöjstjärtarna bodde hos en firma som hyrde ut dess runda pelare över en kväll eller liknande så dem bodde alltså inte så konstant.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 18 augusti 2004 19:30
Någom idé om hur man limmar fast bottenglaset - inte så kul kanske att krypa in i röret och silikona fast botten.
PatrikMalmo
#5 - 18 augusti 2004 19:42
...silikona fast botten var helt klart en femma, och hur fasen ska man inreda dem? Och med vilken fisk? Vilka växter? Yt/volymrelationen är minst sagt annorlunda...

Klart... Crinum i fullängd, eller 2-meters Potamogeton... Scalarer därnere kanske, och så Danio vid ytan... *lurar vidare*

Hilsen!!
#6 - 18 augusti 2004 20:28
Eller så bygger man sjysta basar av dom
/Lasse
#7 - 18 augusti 2004 20:29
Botten värme svetssar man fast,, ganska lätt.
/Lasse
#8 - 18 augusti 2004 20:50
lägg rören på sidan å använd tändstickor å tejp, precis som vanligt. sedan måste man ju inte ha växter eller sand. fri simmande fiskar bara. men man kan ju ha ett botten filter eller vad det heter under gruset.
#9 - 19 augusti 2004 07:23
Ursprungligen skickat av THE_DUDE
lägg rören på sidan å använd tändstickor å tejp, precis som vanligt.

För det första så rör det sig om plexiglas som man absolut inte limmar som om det var glas. För det andra så måste du komma in i cylindern för att limma oavsett om det är glas eller plexi. Det var hur man kommer in i cylindern för att limma kjell undrade över. Jag klarar det inte, Kjell gör det absolut inte (om du ursäktar), gör du?
MVH
Magnus
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 19 augusti 2004 07:29
För det första så rör det sig om plexiglas som man absolut inte limmar som om det var glas. För det andra så måste du komma in i cylindern för att limma oavsett om det är glas eller plexi. Det var hur man kommer in i cylindern för att limma kjell undrade över. Jag klarar det inte, <b>Kjell gör det absolut inte </b>(om du ursäktar), gör du?

Vad menar du med det [:-132]?
Och även om nu någon (inte jag[:-129]) kommer in hur kul är det att ligga där inne och sniffa ättika eller lim.
Men det går kanske att svetsa ihop som Lasse skriver - men behöver man inte komma in också för det?
#11 - 19 augusti 2004 07:41
Jag såg ett liknande akvarium till salu för ett par veckor sedan.. Det var iofs liggande.

Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 19 augusti 2004 08:00
Budet ligger tydligen just nu på 2.000 kr/st för den som är intresserad.
Fick redan på det eftersom jag skickade in ett "skambud".
#13 - 19 augusti 2004 08:22
Undrar om avsikten hos högstbjudande är akvarium eller något annat.

Styckar man varje rör i 3 delar, så får man ju fortfarande ett relativt högt akvarium som är lite annorlunda.
#14 - 19 augusti 2004 09:31
Limma fast en botten på dom, sätt ett handtag på sidan och vi har en ölsejdel på en halv kubikmeter... =)
#15 - 19 augusti 2004 14:39
jag tänkte att man limmar från utsidan och in. men det kanske blir svårare inte vet jag? det var bara en tanke.

sedan hade jag ingen aning om att plexi och glas limmades på olika sätt.

Annons