Rovfiskar!

#1 - 12 juni 2012 20:18
Här kommer en film på min rovfiskburk. Måste redan nu be om ursäkt för Lasse, min linslus till kongo-nilabborre. Glöm inte att kika i HD! :)

" target="_blank">
#2 - 12 juni 2012 20:20
ingen film? :)
#3 - 12 juni 2012 20:22
Var är filmen?:)
#4 - 12 juni 2012 20:40
Haha, klantmaja. :D Jag lägger upp!
#5 - 13 juni 2012 00:28
Ah, äntligen nån som fattat vad man har akvarier till. Ett par frågor, hur stor är burken? Och ligger inte de minsta där lite pyrt till om nån stor blir hungrig?
#6 - 13 juni 2012 05:42
Bygert skrev:
Ah, äntligen nån som fattat vad man har akvarier till. Ett par frågor, hur stor är burken? Och ligger inte de minsta där lite pyrt till om nån stor blir hungrig?

Tack! :) Karet är 180*80*60, så strax under 900 liter. Angående nilabborren så har han bott där i ett tag nu. Även när han var så liten som 15 cm så bodde han med en stor tigertjej på nästan 40 cm. Det är såklart inte alltid det funkar att ha så stora med så små, men jag tycker det funkar bättre med just tigerfiskar. De äter ju inte sina små artfränder, så de går ju att "lita" på i vissa avseenden. Men jag skulle inte sätta dem på diet om man säger så. ;) Nu är tigrarna så välmatade att de inte orkar jaga, de glider mest omkring och väntar på att maten ska ramla ner framför näsan. Peppar peppar!
#7 - 13 juni 2012 05:47
Apropå rovfisk, hur går jakten på gammelgäddan? ;)
#8 - 13 juni 2012 05:55
stefanr72 skrev:
Apropå rovfisk, hur går jakten på gammelgäddan? ;)

Haha, det går sådär! :D Varit magert med stora madamer på sistone, årets största ligger på ynka 2,5 kg så det säger en hel del. Ska försöka låna båt nu i dagarna, så jag ska ta och testa min nya gäddutrustning. Har nytt spö och rulle nu, så jag kommer upp i lite tyngre betesklasser. Inget jerk, men väl tyngre spinn. :)
#9 - 13 juni 2012 09:26
Coolt kar :D Ska du ha en stor gädda i ditt kar eller?:) Tips ifall du ska ha större gäddor så leta på djupet utanför djupbranterna.

Annons