har ett ca 450l juwel akvarium och är väldigt less på det, för jag vet inte vad jag vill ha där ! Började intressera mig för växtakvarium men har nu gett upp det- när jag insett att det är minst lika krångligt som ett saltvattenkar. Jag har haft olika typer av kar/fiskar tidigare men allt har blivit tråkigt efter ett tag.
Exempel
Amerikanska ciklider(ej discus)-De var så buffliga och ganska tråkiga
Afrikanska ciklider-passar inte ihop med vårat kranvatten som både är otroligt mjukt och normalt/surt.
Små stimfiskar-tetror/barber-ganska trevliga men det blir för mkt full fart för att det ska va avstressande att titta på ocg sen har dom ju inte direkt så intressant beteende.
Malar-ser man ju bara på nätterna, förutom clarias och redtailmalar -men den sistnämda växer ur ett kar på nolltid och clariasmalarna är ju mer eller mindre ångvältar.
Pirayor(natteri)-kul att mata men annars rädda och nervösa
Saltvatten-behöver jag säga mer !!!
Så ge mig ett förslag på vad jag ska ha för fiskar !! Gärna dagaktiva, roligt beteende och helst som man kan ha några stycken av alternativt med andra fiskar. Är själv lite inne på någon rovfisk men det är ju inte så kul att bara ha EN fisk i ett 450l akvarium.
Egentligen vill jag ha massor av akvarium så man kan ha alla fiskar, men tyvär har vi bara plats för ett :(