Mattias Andersson: Jaggan på bilderna borde vara 10-12cm, de andra är 6-10cm.
Appropå kompisar till jaggorna, allt som är smått och växer sakta slutar "tyvärr" som mat men nicaraguense tycker jag borde fungera, de ska tydligen leva i närheten av Parachromis dovii ute i naturen så det verkar ju lovande i alla fall.
Salvini och sebraciklid kan nog fungera då de vuxit upp men de växer sakta så tycker du det känns jobbigt om fiskar försvinner lite då och då så skulle jag avråda dig att ha dem i samma kar som jaggor vid uppväxten.
Blåciklid hade jag för många år sedan men jag kommer inte ihåg hur snabbt de växte, beteendemässigt så tror jag de kan fungera, de blir ju hyfsat stora också, och kraftiga.
goldenartic: Jodå det är alldeles säkert dina gamla fiskar, jag köpte alla han hade för drygt en månad sedan, 6st totalt, 5 av dem är kvar. Det blir till att skaffa fler också, samtliga jag köpte var hanar så en till grupp på 4-6 individer ska ner i karet så snart Rolle får in några.
En fråga, märkte du någon gång att den största jaggan var sned i munnen? Första gången jag såg han i butiken så låg han och smaskade på en sajica som med nöd och näppe rymdes i gapet, några dagar senare då jag köpte jaggorna så var samma jagga helt sned i munnen, jag tänkte att det måste ha varit sajican som knäckte till något ben eller nåt men jag hade upp han och undersökte "gångjärnen" och det såg helt normalt ut, så jag börjar fundera om det sneda gapet är medfött...
Det syns inte från sidan men tittar man på han rakt framifrån så ser nospartiet lite asymetriskt ut. Noterade du nåt sånt nån gång?
Jasså så det är du som har Daniel Odells gamla Jeff Rapps-jagga nu. Det har ju hela tiden varit ett praktexemplar så se nu till att posta MASSOR av bilder och gör lite bra reklam för arten. :)
Den måste väl vara rätt stor nu, närmare 25cm eller?
Ola Svensson: Jag har sett att ett gäng på ciklid.se har crenicichla, var hittar ni dessa fiskar? Har aldrig någonsin sett dem i verkligheten, bara på bild. Crenicichla tigrina är för övrigt en art jag gärna skulle prova på. Ser härligt lömsk ut på bilden nedan hehe :D
http://www.geocities.com/NapaValley/5491/tigrinapage.html