http://www.backtonature.org/akvarium/fisk.asp?NR=378
den käkade upp alla fiskar den kunde svälja, och den kan äta sin egen kroppsvikt varje dag.
Mvh Michael
Tja!
Vill du ha röj i akvariet kan jag bara säga att den glupskaste fisken jag haft är redtail-malen så glöm alla pirayor eller hajar!
Nakdelen med den är att den blir så stor, ca 100-120cm!
MVH Magnus.
Det värsta jag haft är Ormhuvudsfisk. Fotot på bilden visar en ungfisk. Jag köpte 4 st ca 5 cm långa till mitt 220 utan att veta vad det var för något. Efter några dagar var det bara två kvar och när de började ta stora "tuggor" av scalarerna lämnade jag tillbaks dem till affären. Affärsinnehavaren bad om ursäkt för att han inte hade vetat vad det var, men han informerade mig om detta när jag köpte dom så jag köpte dom så att säga på "egen risk". Ingen hit att ha i ett akvarium med andra ord.
Tyvärr så blir nog matkontot lika häftigt som fisken, men visst är de vackra. Fördelen med denna fisk är att man behöver inte fundera på om bytesfiskarna är för stora, då biter de helt sonika av den i lagom bit.
Det skulle vara matkontot då:(
¨Har dock en extremt gädd tät sjö i närheten som definitivt skulle behövas rensas på en sådär 2 ton gädda.
De hadde nog varit lagom byte till en lagom stor ormhuvuds...