T.Gunnarsson skrev:Men om man hittar en fin rot i en skog räker det inte då att koka roten innan man lägger i den ???
Men om det är ett rot ifrån ett barrträd som man hittar i en gammal torvmosse då är det farligt?Kjell Fohrman skrev:Man skall alltid undvika rötter från barrträd
Patrik Steen skrev:Men om det är ett rot ifrån ett barrträd som man hittar i en gammal torvmosse då är det farligt?
Nästan alla mina rötter här hemma är ifrån en torvmosse och dem ligger i samtliga kar och det är nog en och en annan rot ifrån ett barrträd.smurfmats skrev:då har antaglien alla ämnen lakats ur under den långa tiden som den legat där... o jag säger antagligen då jag inte vill vara ansvarig för några fiskars död...
Patrik Steen skrev:Nästan alla mina rötter här hemma är ifrån en torvmosse och dem ligger i samtliga kar och det är nog en och en annan rot ifrån ett barrträd.
patrick skrev:nej de e bara att ta på sig dykarutrustningen och ge sig ut i närmaste sjö :P j*vlar vilka rötter man kan hitta! så stora man vill ha. Och de bästa är att dom e helt gratis :D