Hej kan man verkligen plocka rötter och grenar från naturen och ha i akvariet ?
Vad gör man med dom först då ?
räcker det att koka dom ?
Pierre67 skrev:Förlåt om jag lånar tråden lite, men...
Jag plockade ur en stor mangroverot ur karet ikväll, då jag kände den inte passa in riktigt. Kan bara ha den på ett sätt, kommer inte åt runt om m.m. Går det bra att lägga den i en sopsäck och ut i förrådet? Eller kommer den bli dålig på nått sätt? Ruttna? Vill inte såga ner den, utan tänkte spara den, då man kanske köper större akvarium sen...
Jag plockade ur en stor mangroverot ur karet ikväll, då jag kände den inte passa in riktigt. Kan bara ha den på ett sätt, kommer inte åt runt om m.m. Går det bra att lägga den i en sopsäck och ut i förrådet? Eller kommer den bli dålig på nått sätt? Ruttna? Vill inte såga ner den, utan tänkte spara den, då man kanske köper större akvarium sen...
Bygert skrev:Du kan mycket väl spara roten men ha den då antingen i vatten eller luftigt så den torkar. Lägger du den fuktig i en plastsäck och knyter till så kan det bli mögel och annat elände.
PiaJo skrev:låt den torka utan plast, för har du den i plast när den är blöt kommer den att mögla :) och självklart skall du spara den, alltid "bra att ha" :p
Jesper Broman skrev:Låt den ligga och torka först bara så kan du förvara den i en säck eller nån kartong sen