Jag har några neontetror i ett 30liters och tänkte köpa en rot
har ni några tips till mig som är ny inom rötter
No:1 https://www.google.se/search?q=red+moor&hl=sv&client=opera&hs=omm&rls=sv&channel=suggest&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cpYMUKmeGYSo4gTe4_DsCg&ved=0CF0QsAQ&biw=1024&bih=687Jak_99 skrev:Jag har några neontetror i ett 30liters och tänkte köpa en rot
har ni några tips till mig som är ny inom rötter
Jak_99 skrev:Okej ska iväg nu men ska till djuraffären sen
ämne jag tänker inte ta från naturen för jag vet inte så mycket om dom...
den var fin (red moor) men ska man ha typ stenar under och mossa på?
Ja väldigt snyggt att binda lite mossa på grenarna och lite sten tillsammans är klockrent. Tips när du ska binda mossa (jag har provat fiskelina och lite annat) är att använda svart eller mörkgrön sytråd. linda ganska rikligt och jag har märkt att man böver inte knyta, utan linda på bara, efter en tid löser tråden upp sig och försvinner och då sitter mossan av sig själv:) Red moore har en tendens att flyta men jag håller aldrig på och blötlägger först, duschar bara av den och i med den. Om jag vill placera den med rotknölen mot botten så lägger jag en sten som håller ner den, men ofta kan det vara snyggt att ha rotknölen uppåt så grenarana pekar neråt och då gör det inget att den flyter lite! Jag har själv ett litet "30" kar och i det har jag en ganska stor rot som jag tryckt ner och den går även upp och ut ur akvariet:)Jak_99 skrev:Okej ska iväg nu men ska till djuraffären sen
ämne jag tänker inte ta från naturen för jag vet inte så mycket om dom...
den var fin (red moor) men ska man ha typ stenar under och mossa på?
robidobban skrev:Eller så kapar du roten så att den inte sticker ur karet.