Rot

#1 - 23 januari 2009 20:41
Hej

Har köpt en rot den har legat i blöt i varmvatten i 1 dygn och sen i kallt vatten i 1 dygn nåt mer som behövs göra eller räcker det så??? :)
#2 - 23 januari 2009 20:48
Är den avsedd för akvariebruk ska du bara behöva skrubba av det värsta böset på den sen ska det funka att sätta ner den i akvariumet. :) Så ja, det bör nog gå bra.
#3 - 23 januari 2009 20:49
Johanski skrev:
Är den avsedd för akvariebruk ska du bara behöva skrubba av det värsta böset på den sen ska det funka att sätta ner den i akvariumet. :) Så ja, det bör nog gå bra.

:)
#4 - 23 januari 2009 20:54
Jag själv hatar den bruna tonen som akvarie vattnet får av otvättade rötter, så jag bytte vatten i baljan med roten 2 ggr om dagen (Till varmt vatten, och skrubbade roten rejält innan varje vattenbyte) i en vecka. Sen fick jag inga problem med brun ton.

Annars tar det flera månader i akvariet att bli av med det bruna.
#5 - 23 januari 2009 20:57
JojjeN skrev:
Jag själv hatar den bruna tonen som akvarie vattnet får av otvättade rötter, så jag bytte vatten i baljan med roten 2 ggr om dagen (Till varmt vatten, och skrubbade roten rejält innan varje vattenbyte) i en vecka. Sen fick jag inga problem med brun ton.

Annars tar det flera månader i akvariet att bli av med det bruna.

Jag gillar änna den färgen, skall nog ha lite "svartvatten" i mitt nästa kar, givetvis med apistos :)
#6 - 23 januari 2009 21:37
Det beror helt på vad man tycker om. :) Dock är jag både för och emot svartvatten, inte så snyggt men sjukt häftigt.

Annons