Glöm nu inte att rösta i fototävlingen - se länk från "Första sidan".
Själv har jag flera favoriter bland de fem finabidragen och vet inte riktigt hur jag skall rösta.
Vilket/vilka kort är dina favoriter?
Det är också oerhört mycket svårare att fota hela akvarier än en enstaka fiskar.
Dvs ett foto på en vacker modell (fisk) ska man inte rösta på, dvs inte heller ett växtakvarium eftersom det är själva "fisken" eller modellen i sammahanget.
Dvs hade jag tagit en svinbra kort enligt konstens alla regler på ett akvarium fullt med alger hade det vunnit över en amatörbild rakt framifrån med blixt på ett äkta Takashi Amano akvarium.
Det måste bli frågan om en kombination av både motiv och själva fotot i bedömningen.
Det viktiga är att man inte utgår från vilka fiskar man gillar och bara röstar på foton som visar dessa arter.
Dvs jag föredrar ett kanonfoto på en fisk jag ogillar före ett dåligt foto på min favoritfisk.
Finns det något sätt att få tag på ciklidbladet med bilderna så här i efterhand genom att köpa ett ex eller bli medlem?
Det är ju inte alla som har ciklider och vill vara med i den föreningen.
Men var det inte en tävling för Zoopets medlemmar? I så fall borde väl vi som medlemmar få korten här. Det är ju inte alla som har ciklider och vill vara med i den föreningen.
Vilken skillnad det blir när man får se fotot i stor storlek