Hej
Jag har precis skaffat ett akvarium. Jag fick med sex fiskar vilka jag inte vet vad det är för några, bara att en är en stor mal.
I alla fall så köpte jag några nya härom dagen. En Black Moly, som verkade konstig redan när jag kom hem med den. Efter bara nån timme attackerade mina andra fiskar honom, riktigt illa. Fenorna var nästan borta. Jag försökte rädda honom genom att separera han från de andra. Men dan efter var han död.
Vad beror detta på, var han sjuk när jag köpte honom o de andra gick till anfall??
Sen hade jag köpt en liten mal, som låg död efter fem dagar. Ingen hade attackerat honom.
Men de andra trivs.
De fiskarna jag hade fått med akvariumet började bete sig annorlunda dan efter att de nya kommit. Då började de böka i bland stenarna på botten jättemycket och håller på varje dag.
Tror mig veta varför idag. Såg att de nya fiskarna släpper ifrån sig rom och tror det är det dem letar efter för att äta upp. Kan detta stämma??
Hur kan jag rädda romen?? Så det blir yngel
Tacksam om nån har tid o lust att svara. Jag känner mig verkligen okunnig när det gäller akvariefiskar *ler
Marre