Rom i akvariet?

#1 - 14 maj 2007 11:10
[SIZE=1]Hur ser fiskägg ut? Jag hittar vita, halvt genomskinliga runda "bollar" som flyter vid glaset på ytan. Kan det vara fiskägg? De sitter ihop med varandra. [/SIZE]
#2 - 14 maj 2007 11:40
abbimicke skrev:
[SIZE=1]Hur ser fiskägg ut? Jag hittar vita, halvt genomskinliga runda "bollar" som flyter vid glaset på ytan. Kan det vara fiskägg? De sitter ihop med varandra. [/SIZE]

jag tror att det snigelrom
#3 - 14 maj 2007 12:05
abbimicke skrev:

Om man tittar på de fiskarna som du har i ditt akvarium så är där ingen av dem som lägger rom som flyter vid ytan. Kan som Macke skriver vara snigel ägg men vet inte om de flyter i heller...

Jens
#4 - 14 maj 2007 12:21
spazm skrev:
Om man tittar på de fiskarna som du har i ditt akvarium så är där ingen av dem som lägger rom som flyter vid ytan. Kan som Macke skriver vara snigel ägg men vet inte om de flyter i heller...

Jens

Snigel? Men hur har det kommit dit i så fall?
#5 - 14 maj 2007 13:12
abbimicke skrev:
Snigel? Men hur har det kommit dit i så fall?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Med växter, eller så har sniglar lagt dom.[/COLOR][/FONT]
#6 - 14 maj 2007 13:54
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Med växter, eller så har sniglar lagt dom.[/COLOR][/FONT]

Har inte sniglar. I så fall har det kommit med växterna, men det verkar konstigt eftersom de hade ju inte sniglar med växterna i affären..
#7 - 21 maj 2007 21:05
Sniglarna har slunkit ner i akvariet tillsammans med växterna. Förmodligen såg du inte sniglarna och att få sniglar i akvariet är inget man vill, därför skyltar väl inte zoo butiken med att de har sniglar... Bästa sättet att bli av med sniglar brukar vara att införskaffa en praktbotia då de äter slut på alla sniglar på nolltid :) Tänk dock på att de blir mycket stora och passar inte i ett litet akvarium :)

Annons