Rom eller vad??

#1 - 29 december 2004 10:20
<b>det sitter som små geleklumpar med små små prickar i på en massa blad i akvariet där jag har bla kardinaltetror. ÄR det rom eller nåt annat??

Om det är rom, vad och hur ska jag då göra för att om möjligt hjälpa ynglen så de får större chans att överleva?

Måste isf vara kardinaltetrorna som lagt rommen -eftersom jag bara har guppy och platy i den burken förutom kardinaltetrorna-, men gör de så, dvs sätter fast klickar på bladen?</b>
#2 - 29 december 2004 10:22
Har du sniglar i karet?
#3 - 29 december 2004 10:24
Vid leken faller rommen ner mellan stenarna (gruset) eller fastnar på växterna. Rommen kläcks oftast inom några dagar

står det i artbeskrivningen.... så visst kan det vara rom från dem.... står även att de är ganska svårlekta....

dum fråga kanske..... men har du snäckor/sniglar i akvariumet??? kan även vara snäckägg isf...
#4 - 29 december 2004 10:33
snäckrom
#5 - 29 december 2004 10:48
Klart där finns snäckor, äckliga ena, men inte så många nu som det var innan jag gjorde rent sist som tur är.
Är det deras ägg alltså?
Dessa geleklumpar har nu suttit på bladen i en dryg vecka, inget händer med dem verkar det som. Är det snigelägg tar jag bort dem bums, vill INTE ha fler!
#6 - 30 december 2004 18:14
ta bort dem så fort du kan

Annons