roliga zebraciklider

#1 - 23 mars 2007 07:44
jag har 3 par zebraciklider i ett 170 liters kar i ca 1 mån nu har det hänt nogot roligt och märkligt först fick par 1 yngel sen märkte jag att ynglen började avta och då sog jag att par 2 hadde "lånat" några av deras yngel dagen efter hadde par 2 lagt romm och nu har dom massor av yngel i olika åldrar sen par 3 som ej lagt rom men dom har ca 20 yngel som dom åkså lånat nu är det yngel i nästan hela karet jag har hört och vet av erfarenhet att zebraciklider är agresiva men dom här är värkligen jättesnäla mot varan jagar inte bort varan ocksåvidare har ni varit med om nåt sånt här förut ? och dom paren med yngel blir inte ens sura när par 3 tar yngel av dom men dom äter inte upp dom tvärt om dom är barnpassare åt dom andra. kul och se på ska se om jag kan filma in dom:D :D :D
#2 - 23 mars 2007 08:01
Jodå, zebracikliderna är trevliga fiskar, har själv haft dom och dom fick också ungar ett par gånger, många av dom som inte blev uppätna, tack vare duktiga föräldrar som passade dom små. Av ungarna vart det några som hade smärre missbildningar (typ bula på huvudet och krokig rygg) på grund av inavling. Men dom levde nog och blev fullvuxna.
#3 - 23 mars 2007 09:39
Halloj Alcar!
Häftigt med dina Zebraciklider! Kan du ta en filmsnutt hade det varit grymt att få kolla in dom.
Jag hade Zebraciklider förr, två par i ett ganska stort kar. De två paren lekte i varsina kortändor på karet och dom hade en stor sten i mitten som revirdelare. När deras ungar blev lite större vandrade faktiskt dessa obehindrat mellan paren, som däremot fajtades rejält med varandra.
#4 - 23 mars 2007 14:03
ska fixa en liten film!

Annons