Rödzebra

#1 - 31 juli 2003 23:07
Hej!

Jag har nyligen startat min bana inom akvariehobbyn, håller mest på med reptiler.

Nu har jag köpr rödzebra och undrar var jag kan hitta bra sidor om denna fisk.(grundinfo har jag men vill ju läsa mer)

Skulle vara kul och hitta någon annan fin ciklid som man kan ha i samma "burk" Gärna någon "blåaktig"

Alla förslag är välkomna.

Mvh/Lukas
#2 - 31 juli 2003 23:25
hanarna blir ju blå, eller e jag helt fel ute???
#3 - 1 augusti 2003 05:35
Tyvärr är det inte säkert att hanarna blir blå, dom kan mycket väl få samma färg som honorna. Jag har själv samma "problem" och tänkte satsa på demasoni. Väntar dock till jag har fått igång mitt 720l kar.

/Johan
#4 - 1 augusti 2003 06:26
Jo vissa hanar blir blå. Andra allternativ är som sagt Demasoni som kan bli lite aggresiv. C.moorii är också snygg men blir lite större.
#5 - 1 augusti 2003 07:15
Det är helt riktigt att blåa rödzebrahanar blir blå, men det finsn även de som blir rosa och en del som fortsätter att vara röda. Det beror helt på vilken stam det är man har. Själv har jag alla tre =)

Mvh
Björn
#6 - 1 augusti 2003 13:18
Ja just därför skulle jag vilja skaffa någon snygg "blå" ciklid...eller är det någon som har ett bättre alternativ på en färgrann fisk?

Mvh/
#7 - 1 augusti 2003 13:47
Hej,

hur stort är ditt akvarium?

Annars är ju C.moorii ett mkt fint alternativ som Mrsonk säger=)Hongi finns också blir lite randiga. men fiskarna från Aulonocara släktet är ju bara för vackra!! sög på Aulonocara här på zoopet så får du upp massa bilder på dem.

Mvh Ola
#8 - 6 augusti 2003 13:21
Har ett 100 liters ( har endast rödzebra och en ancistrus i nu) men ska starta investera i ett på 200-300liter.

Har även tittat lite på demasoni men kom gärna med förslag som sagt.

Annons