Matar mina tetror, scarlarer, Chokladciklider och olika malar med röda mygglarver någon gång då och då. Gjorde så i måndags. Tinade upp en liten bit i lite varmt vatten och matade mina fiskar. Jättedrag i karet och rena partystämningen. Satte mig tillbaka i soffan. Tog det lugnt, kliade mig lite grand runt ögat. Tänkte inte mer på det. Sedan tog det kanske två minuter och PANG! Ena ögat sprutade av tårvätska och det andra blev helg igensvullet. Kröp mer eller mindre fram till badrumsspegeln, drooog ut kontaktlinserna och ser ett par miserabla ögon framför mig. Ser ut som om man har lagt en cornflake i blöt och sedan lagt den över ögat. Fick skjuts in till akuten och fick där veta att jag hade råkat ut för en allergichock och följden blev vattenfyllda hinnor i ögonen. Såg banne mig ut som om båda hornhinnorna var på väg att lossna.
Nu var det ingen större fara då det gick över, men jag vill ändå uppmana alla att TVÄTTA HÄNDERNA JÄTTENOGA efter att ha pysslat med röda mygglarver (i o f s så gäller det nog all annan fryst fiskmat). Jag är inte så att jag är allergisk mot en massa saker så det kan inte ha berott på mig då jag käkar nötter, choklad och gud vet vad. Däremot så bör man se upp när det gäller denna matsort. Fiskarna gillar det, men som sagt...tvätta händerna noga!
David B. - en erfarenhet rikare och 250 kronor fattigare i "akutavgift" men ruskigt rädd då synen mer eller mindre försvann...