okej, en gång till. Använd aldrig rödamygg... Jag minns att jag läste det här för något år sedan så här i efterhand. Hade tänkt köpa fryst artemia men min nya favoritfiskaffär hade bara röda mygg. Han sa att många fiskar gillade det bäst och det lät ju bra. Som vanligt så var jag väldigt petig med att inte ta i maten, bröt sönder bitarna i paketet innan jag försiktigt öppnade det och lyfte ur en bit mha en sked. Ingen hudkontakt alls. Efter en 45 min så kom en envis klåda och när jag klädde av mig 2 timmar senare så var jag rödsvullen över nästan hela kroppen. Nässelutslag efter läkarkonsultation. Lite tungt att andas och så en förtvivlad klåda i ögonen. Läkaren frågade givetvis om jag kommit i kontakt med något nytt livsmedel eller ämne som jag hade reagerat på. Nej sa jag och hade inte en tanke på att jag vid en enda matning av röda mygglarver skulle kunna ha reagerat på det. Tills 40 minuter efter dagens matning. Nu sitter jag här rödknottrig med svullna ögon och seg andning.[xx(]
Puckojag matade fiskarna i alla akvarier vilket täcker upp hela lägenheten. Vad ska man göra nu då? Måste man byta vatten eller försvinner allergenerna ändå när fiskarna ätit upp eländeslarverna?
Finns det någon jag kan stämma? [:(!] Näe, men jag ska iallafall kosta på mig lite mail till jordbruksverket iallafall för det här unnar jag inte någon annan...