Jag tycker att det finns lite olika kvalitè på röda mygglarver, ibland är det väldeffinierade klarröda "maskar", ibland är det mer "halvruttet" som du säger.
Har matat mina Glossolepis incisus länge med röda mygglarver och nu så ratar dom torrfoder, dom börjar väl äta torrfoder igen när dom blir hungriga, såklart.
Hackade räkor gillade dom inget vidare, låg kvar länge på bottnen.:)
Jag håller med dig, det skiljer mycket på olika märken av frysfoder, men om man åtminstone undviker "fina fisken" så kan man få bra kvalité, men vill man vara säker på att få hem högkvalitativt foder så skall man satsa på ÅLED`S frysfoder, inklusive röda mygg, det kostar mer, men å andra sidan har jag ALDRIG fått rutten mat då jag köpt det märket. Dina regnbågsfiskar bode gilla andra typer av frysfoder, typ dafnier, svarta mygg mm, om de får schansen alltså. Ännu bättre om du går ut och håvar levandefoder.:) Torrfoder tror jag inte hör till deras favorit, även om de fötts upp/hållits vid liv på det från början, du tycker väl också att riktig "husmanskost-variant" smakar mer än t.ex. pulvermos och färdiga köttbullar?:p