<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote> nee jag ville bara få ut att jag har inte mått dåligt av att använda rödamygglarver så det 'är därför jag 'r så kritisk mot att det skulle vara farligt för oss människor! men men! det får va som det är jag kommer i alla fall att använda det!
det är vell som med allt, det är itne bevisat =) .. eller så ere bara bullshit påhittat av vitamyggglarvsuppfödare eller nått =) .. vad vet jag =)<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
En snabb sökning på Chironomidae och Allergy i en medicinsk databas ger över 70 träffar! Typiska titlar på artiklar "Chironomid potent allergens causing respiratory allergy in children", "Angioedema due to chironoida larvae used as fish food", "Hypersensitivity to chironomid larvae", "Studies of bronchial asthma induced by chironomid midges (Diptera) around a hypereutrophic lake in Japan", "Red mosquito larvae triggered IGE-mediated allergy in aquarium owners" osv. osv. Det är HEMOGLOBINET som folk är allergiska mot så hur skitigt vattnet är spelar ingen roll. Det argumentet hör till diskussionen om hur bra fiskmat det egentligen är.
Mvh.
Ola