Röd zebra med troffar?

#1 - 1 februari 2007 13:35
Fick tipset av min lokala fiskhandlare att han brukar ha en mindre grupp röd zebra eller annan mer "aggressiv" malawi tillsammans med sina troffar för att hålla dem i schack så troffarna inte skulle ge sig på varandra.

Har aldrig hört talas om detta innan, är det något som funkar?
Har någon testat?

/norsne :)
#2 - 1 februari 2007 19:25
röd zebra e ju typ en snäll fisk för o vara malawi
#3 - 1 februari 2007 20:20
mayday skrev:
röd zebra e ju typ en snäll fisk för o vara malawi

Då har du inte träffat mina;)
#4 - 5 februari 2007 13:45
Långås skrev:
Då har du inte träffat mina;)

Eller mina... :)
Har en stor ljusblå hane som skulle kunna hålla ett par vithajar i schack.(verkar han tro i alla fall) *fniss*
#5 - 5 februari 2007 18:15
norsen skrev:
Fick tipset av min lokala fiskhandlare att han brukar ha en mindre grupp röd zebra eller annan mer "aggressiv" malawi tillsammans med sina troffar för att hålla dem i schack så troffarna inte skulle ge sig på varandra.

Har aldrig hört talas om detta innan, är det något som funkar?

Har någon testat?

/norsne :)

nja har inte testat. men är lite skeptisk till att detta skulle hålla troffarna i "schack" troffar bryr sig oftast inte så mycket om fiskar från andra arter och troffarna är lite tuffar än zebror så nja för att hålla dom i schack är jag lite tveksam men dom funkar säkert bra att ha tillsammans.
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#6 - 5 februari 2007 19:17
Jag har haft Tropheus blandat med Malawi. Framförallt när man har ett mindre gäng så måste man ju få in fler fiskar. Dessutom kan man mata med samma mat.

Funkar säkert bra.
#7 - 5 februari 2007 20:45
tror också det är ett bra sätt att få en terror balans att de har malawi att hävda sej mot om man har få trophar... det finns fler att jaga, de syns mer och "stryket" delas upp på fler...
#8 - 6 februari 2007 00:49
Vandal skrev:
tror också det är ett bra sätt att få en terror balans att de har malawi att hävda sej mot om man har få trophar... det finns fler att jaga, de syns mer och "stryket" delas upp på fler...

är ju bara de att troffar iregel ignorerar andra fiskar om dom (i detta fall zebrorna) nu inte ger sig på dom. Då försvarar dom sig å kan visa vem som är kung.

Annons