Röd Zebra dominerad...

#1 - 19 juli 2007 06:37
Jag har sedan ett par månader tillbaka två stora RödZebra hanar som dominerar i varsin hörna. Vi kallar dem för grävmaskiner då de helt dominerar hela akvariet. Jag har dessutom två malawis som jag inte vet arten på. De är mörkblå med ljusblåa vågräta ränder. En hona och en hane. Dessa gömmer sig för det mesta i en växt.
Nu till min fråga. Kan jag fylla på akvariet med andra malawis utan att de två hanarna stressar ihjäl de nya?
De har redan stressat ihjäl två honor ( Röd zebra). Jag köpte alla som små och det visade sig att det var 2 av varje kön...
Mitt akvarium är 150 liter och det ä lite tomt med endast två stora Zebror...

Tacksam för tips :)
#2 - 19 juli 2007 07:04
Monica_71 skrev:
Jag har sedan ett par månader tillbaka två stora RödZebra hanar som dominerar i varsin hörna. Vi kallar dem för grävmaskiner då de helt dominerar hela akvariet. Jag har dessutom två malawis som jag inte vet arten på. De är mörkblå med ljusblåa vågräta ränder. En hona och en hane. Dessa gömmer sig för det mesta i en växt.

Nu till min fråga. Kan jag fylla på akvariet med andra malawis utan att de två hanarna stressar ihjäl de nya?

De har redan stressat ihjäl två honor ( Röd zebra). Jag köpte alla som små och det visade sig att det var 2 av varje kön...

Mitt akvarium är 150 liter och det ä lite tomt med endast två stora Zebror...

Tacksam för tips :)
Mitt råd är att göra sig av med dem jag tror inte det räcker att bara lämna en till affären i regel kan en hane var för dominerande i karet om man inte har ett stort kar så är det inte värt att chansa 150 Liter är lite i underkant för röd Zebra bättre att satsa på andra mindre Malawisar till det karet:)
#3 - 29 juli 2007 10:01
Gör dej av med rödzebrona dom är ena rigtiga grisar. Dom är väldigt glupska och dominanta sen finns det ju så mycket snyggare mindre malawisar.

Annons