Röd rubin, vägrar käka...

#1 - 2 december 2007 13:35
Jag har nu haft ett par röda rubiner i en vecka... honan verkar vara lite med och vill käka, medans hanen mer gömmer sig under lite sten osv... han kommer inte fram när jag matar....

jag introducerade dem i akvariumet enligt konstens alla regler!

vad ska man göra?
#2 - 2 december 2007 13:37
Provat med levande föda?
Vad fick de där de bodde tidigare? Han kanske itne har förstått det är mat.
#3 - 2 december 2007 13:57
asså mina andra fiskar käkar upp all mat, så jag tror inte det skulle funka med levande föda...
han bode på akvariulagret i bromma :) han är dock inte knallröd, utan mer rosa, men jag antar att färgerna kommer fram när han trivs!
#4 - 2 december 2007 19:05
Levande foder funkar med våra glupska fiskar och var det enda en del kinkiga typer åt i början.
#5 - 3 december 2007 18:17
jomen grejen är den att han inte ens simmar till maten, utan han verkar inte "förstå" vad som hände när de andra fiskarna simmar mot ytan så fort någon närmar sig akvariumet...

idag käkade han lite iaf... kanske att han börjar fatta vad han ska göra nu....

o ser att en goldenhona har börjat tugga igen... 3e gången på 8 månader som hon tuggar...
#6 - 3 december 2007 18:53
nike83 skrev:
jomen grejen är den att han inte ens simmar till maten, utan han verkar inte "förstå" vad som hände när de andra fiskarna simmar mot ytan så fort någon närmar sig akvariumet...

idag käkade han lite iaf... kanske att han börjar fatta vad han ska göra nu....

o ser att en goldenhona har börjat tugga igen... 3e gången på 8 månader som hon tuggar...

Då har han nog lärt sig, vissa är lite tröga ;)

3 gånger på 8mån är inte så farligt vi hade en goldenhona som gick mer med yngel än utan under något år eller så.
#7 - 3 december 2007 20:56
_Lena_ skrev:
Då har han nog lärt sig, vissa är lite tröga ;)

3 gånger på 8mån är inte så farligt vi hade en goldenhona som gick mer med yngel än utan under något år eller så.

ojoj shit vad hon måste legat i dårå!

Annons