Röd regnbågs fisk jagar min praktbotia

#1 - 19 augusti 2013 10:55
Hej, jag vet inte vad som har flugit i min röda regnbågsfisk den jagar min praktbotia hela tiden jag vet inte vad jag ska göra?

tacksam för svar
#2 - 21 augusti 2013 21:52
Är det ingen som vet?
#3 - 21 augusti 2013 21:59
Har du bara en regnbågsfisk? Stimfiskar som hålls ensamma eller för få, kan bli jobbiga mot andra fiskar.
#4 - 21 augusti 2013 22:06
Han hade några polare innan men dom dig för några månader sedan ich jag har tänkt att börja om med allt i det skvariet så det har inte blivit att jag köpt fler. Varje gång jag kommit hem med nya fiskar har dom dött antingen zebrafiskar eller regnbågsfisk. Växterna vill inte växa, bladen blev gula och fick hål i sig. Jag skaffade växtnäring men det och använder det vid vattenbyte. Inga problem med alger. Det karet verkar vara dömt med någon förbannelse
#5 - 22 augusti 2013 06:04
jag tror du starkt gör något fel har du testat nitrat nitrit ph kh och även järn. hur ofta gör du rent i akvariet? det hjälper inte att starta om akvariet i den här situationen;) utan du måste rätta till problemen nu
#6 - 22 augusti 2013 11:29
Ensamma hanar av regnbågsfisk börjar jaga andra fiskar. De blir lite konstiga och aggressiva av ensamheten.

Annons