Röd fläck på svart fantomtetra?

#1 - 30 oktober 2008 17:36
Min svarta fantomtetrehane har plötsligt fått en röd fläck som inte funnits förut. Det verkar liksom vara inne i kroppen och syns fån båda sidor. Har han skadat sig?
#2 - 30 oktober 2008 18:26
Det är inte levern du menar?
#3 - 30 oktober 2008 18:28
Det ser ut som någon bristning av något blodkärl eller liknande.
Det finns nog inte så mycket att göra än att vänta och se, men jag tror nog att det ska gå bra:).
#4 - 31 oktober 2008 10:03
Tack för svaret.:)
Håller tummarna!
#5 - 1 november 2009 11:35
Hej drar upp en gammal tråd
Några av mina svarta fantomtetror är helt svarta medans några är lite röd sprängda. Och har en en röd Fettfena och lite röt på Bröstfenorna. Dom är inte så röda som Röda fantomtetror (Hyphessobrycon sweglesi) vad beror detta på kille tjej ?
#6 - 1 november 2009 11:38
Låter som helt normal färgning på Fantomtetror, men ditt inlägg är lite snurrigt så det är svårt att riktigt svara på frågan;).
Hannarna och honorna ser inte riktigt likadana ut, kolla in ryggfenan så ser du skillnaden.
Och är det sedan lite revirstrid mellan ett par hanar blir de nästan kolsvarta och skitsnygga!
#7 - 1 november 2009 16:00
`` ditt inlägg är lite snurrigt´´ Haha oj ja de såg jag inte [:o]. Var en tuff dag igår :d
Får rätta till det då. Jag har bara Svarta fantomer inga röda.
Några av dom är hel svarta medans några har lite rött i sig och röd fettfena. Det var de jag funderade över vad det beror på? Vad skiljer ryggfenorna ?
#8 - 1 november 2009 16:11
Honorna har mindre ryggfena medans hannarnas är högre.
Nu var det ett par månader sedan jag hade Svart fantomtetra, men det låter som en helt normal könsskillnad:).
#9 - 1 november 2009 17:26
ok

Annons