Karet är alldeles för litet om det är röd Zebra du har, framgår inte riktigt i den beskrivning av den.Annars går dem med dem flesta Ciklider kan vara lite Aggressiva mor andra hanar,när dem har kommit upp lite i storlek.
Jack Dempsey blir 20cm långa! 100l är ett alldeles för litet kar för dem. Det är ju knappt vändutrymme när de blir stora. Det är få vanliga ciklider som blir så små att man kan ha dem i 100l. De felsta vill ha minst 300l. För mindre akvarium finns olika typer av dvärgciklider.
jag har sagt till honnom att det är riktigt dumt att hålla jack depsey i ett 100 liters eftersom att det är aldelles för litet. men ändå vill han fler fiskar det var därför han frågade om jag kunde fråga. det är juwelciklid tror jag. ingen zebra. jag sa att det kunde vara okej med ett stim tetror eller någon ancistrus och att man kanske borde göra nått åt jack dempseyrna.. Tack för svar.
röd juvel ciklid.....är enligt mina erfarenheter jävligt agressiva som fasen....jag tycker absolut att man inte ska ha de med sällskapsfiskar....jag hade det med ett par röda juvel ciklider och de slaktade mina skalarer och åt mina 10 st sebra fiskar detta gjorde de på en natt!!!!....så jag tycker att din kompis inte ska skaffa några andra fiskar till hans akvarium