Robusta växter till hantlar?

#1 - 6 september 2006 13:46
Precis som det låter, vill ha ett gäng robusta växter ihop med mina hantelciklider.
Domm betar ju av vallisineran som ingenting, svärdplantorna blir klippta och allt annat också.
Finns det någon som har förslag?
#2 - 6 september 2006 13:53
Jag har Crinum calamistratum som sägs vara oaptitlig för växtätande fiskar.
Kika på den på tropica.com.
#3 - 6 september 2006 14:36
Den ser ju verkligen vildvuxen ut
#4 - 6 september 2006 17:42
Jag fick ha plastväxter som var nedankrade med stora stenar, det var det enda som höll. Har aldrig sett fiskar som jobbat så hårt för att förstöra växter ;)
#5 - 6 september 2006 18:03
Opus skrev:
Jag fick ha plastväxter som var nedankrade med stora stenar, det var det enda som höll. Har aldrig sett fiskar som jobbat så hårt för att förstöra växter ;)

Vad det oxo hantlar?
#6 - 6 september 2006 18:54
Jepp, och dom hatade växter mer än allt annat på denna jord, inte nog med det, dom lärde mina choklad ciklider att hata växter också. :p
#7 - 6 september 2006 19:28
Massiv osis. :)

Får väl bli Plast i slutänden då.. :(
#8 - 6 september 2006 20:44
Jag har rödskuldrade hantlar som, vad jag kan se, inte rör javaormbunkar. Åtminstone växer växterna snabbare än vad dom tuggas. Det var så länge sedan jag hade den vanliga hanteln, så jag minns inte hur svåra dom var på växter.

Många flytväxter växer också fortare än vad fiskarna hinner äta. På Pistia har man ju åtminstone lite dekorativa rötter - men det blir ju lite mörkt med hela ytan täckt.
#9 - 7 september 2006 19:19
Har en del javabunke i ett av akvariena, ska prova lägga över till dom.

Annons