Rio 400 fråga

#1 - 13 januari 2004 07:57
Finns det någon där ute som har ett Rio 400 eller liknade Juwel som kan svara på om innerfiltret fungerar utan problem till ett vanligt "Sällskaps" akvarie utan ytterfilter?
Har läst om många här som köper till ytterfilter fast utan att där har varit problem med reningen i akvariet.

#2 - 13 januari 2004 08:30
Har man inte många stora bökiga fiskar som äter och skitar ner mycket, så räcker originalfiltret (ett bra innerfilter) bra.
#3 - 13 januari 2004 08:37
tackar för svaret, då borde det räcka då vi siktar på Scalarer, Rosentetror, Platy´s ev några dvärgciklider och par malar av någon sort kanske du eller någon annan ha ett bra mal förslag?
#4 - 13 januari 2004 08:55
Ett gäng pansarmalar (metae eller nåt) är aldrig fel i den mixen.
Ta gärna nån snygg L-mal, kanske en L-18 eller L-200 som kan ta hand om algerna. Undvik de mest trätuggande varianterna som tex panque (royal pleco) då de producerar väldigt mycket avfall... då är det bra med mer filter!
#5 - 13 januari 2004 08:57
Hej,
Jag har ett rio 400 och ser inte att det ska vara några problem. Jag matar ganska hårt just nu, eftersom jag har diskusungfiskar. Jag byter dock 30% av vattnet minst 2 ggr/vecka och i samband med det alltid filtervadden som ligger överst.

/C
#6 - 13 januari 2004 09:02
Då återstår bara övertalningen om när detta ska införskaffas ;-).

Annons