Hej,
Undrar hur jag ska rikta utblåset från pumpen för att få bäst syrenivå i akvariet?
Nu står den riktad rakt ut, som på bilderna, men det skapar inga bubblor.
Blir syresättningen i vattnet bra ändå?
Det behöver inte skapa bubblor men vattenytan ska krusas då syresätts vattnet.
Så riktiga det lite uppåt mot ytan så den rör på sig så säkerställer du syresättningen av vattnet.
EDIT: menar självklar inte 90% rakt upp utan lite snett sådär bara du du ser att det rör om vattenytan.
Kidnappar tråden lite då min fråga är väldigt liknande, Jag har ett Juwel Rio 400l har varit igång ett par månader snart.
Mitt utblås från pumpen har stått lite snett neråt (Inga krusningar alls på vattenytan) Fixade till detta direkt när jag såg tråden.
Jag har gjort 20% vattenbyte varje vecka, är det detta syret fisken har fått klara sig med då eller är det bara att vattnet syresätts sämre om utblåset inte skapar krusningar på ytan?
Har ett juwel 450 med standard innefiltret som nu ska kompletteras med ett ytterfiler.
Akvariet är placerat som rumavdelare, skissar upp en liten bild.
Ska jag ha utblåset där de blåa pilarna är samt insuget vid stjärnan för bäst effekt?
Ska ha diskus i karet så vill inte ha för strömt, det är därför jag inte bara satt ett utblås vid juwelpumpen..
Tack!