Riktigt tråkigt

#1 - 26 oktober 2005 22:09
Det är kul att man här på zoopet blir idiotförklarad för att man frågar! **** Det är riktigt tråkigt att vissa inte kan låta bli att trycka ner andra.

Nu är det andra gången det känns som om jag vill spola ner hela ***** akvariet i toaletten eftersom nån tyken person inte har något konstruktivt att säga.

Det är jävligt lätt att vara elak över internet. Men det är lika lätt att ta åt sig.
#2 - 26 oktober 2005 22:12
Jo det kan bli lite elakheter på såna här forum. Det är tråkigt, sant.
Men jag tycker att på det stora, så är Zoopet ett väldigt städat forum.
Inte ska du spola karet bara för att ngn är tanklös!!
#3 - 26 oktober 2005 22:20
Gummiankan: Saker man skriver ser ofta hårdare/elakare ut än om man pratar irl. Sen får du inte glömma att risken för stopp i toan är stor om du spolar ner akvariet.....

Erik
#4 - 26 oktober 2005 22:27
där har du faktiskt en poäng.... jag kan kanske inte förklara det för min sambo sen...... "... jo jag var ute och rastade akvariet och så halkade jag ner i toan, och vóila; STOPP!..."

Det är väldigt tråkigt bara, det är dessutom samma person som förra gången. Han verkar tycka att allt(ALLT) som går åt skogen är helt och hållet mitt fel.

*Nitriten; räkan ynglade och det blev helt enkelt för mycket mat(yngel) i akvariet

*Pansarmalarna; räkan åt upp dem.

*Räkan; sades vara fredlig där jag köpte den. Den kallas Sabines Monster i tyskland.

*Dvärgguramisarna; Det kan ju inte vara djuraffärens fel! Nej, just mina mollys är haggor... Och hur, om jag får fråga skulle jag egentligen kunna veta det? Skulle jag frågat det...? "... hej lilla fisken, är du en bråkstake...?"

Jag orkar bara inte, tycker han att jag är så hopplös kan han väl lämna mig i fred?
#5 - 26 oktober 2005 22:49
Gummiankan, frågar man inget så får man inget veta, så ge inte upp! Det finns tyvärr alltid några som tycker de är bättre än alla andra, strunta bara i sådana människor! De flesta här på zoopet verkar i alla fall vara hyggliga och gör sitt bästa för att ge tillfredsställande svar! :)
#6 - 26 oktober 2005 22:51
Jo så är det ju. Och som det är just nu är det en person som retar sig på mig.

Det flesta här är faktiskt skitbra.... :D

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och faktiskt vara det.
#7 - 26 oktober 2005 22:55
#Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar". En klyscha, men ack, så sann! :D
#8 - 26 oktober 2005 23:05
Poäng! :D
#9 - 26 oktober 2005 23:32
hmm..vet inte om de gäller de där inlägget där du å kramfors kom lite på kant, men är fallet så, måste jag ju seja att du inte heller har den direkt trevligaste attityden faktiskt... Sen e de ju faktiskt så att man måste ta reda på lite grejer själv å inte seja att affären lurade på sambon en silverhaj...

Vi konsumenter måste lär sej att säljare är till för att sälja... Jag tycker de e lika mycket lurendrejeri när SIBA säljer sina muskelpaket till datorer med en 3giga cpu, å grafikort sen 2000 å 256 i ram... Allt för att lura stackars Svennson om att de e en bra dator för att de sitter en snabb cpu på.. Men som sagt..Man måste lära sej att ta reda på vissa grejer själv före man köper saker...
#10 - 27 oktober 2005 08:24
Grejen med jsut den personen du nämner så är det andra gången nu. Det är inte så trevligt, jag tål inte vad som helst.

*Silverhajen har jag läst på om, men vad hjälper den när han köper den? Zooaffären har ju ett ansvar att ge riktig information. Han frågade och de sa uttryckligen att 112l var alldeles lagom och att det inte var en stimmfisk.

*När jag frågar så vill jag väl ha svar? Inte att något berättar för en hur värdelös man är på att hålla fisk. Det har jag dessutom hört en gång innan! Hur kort minne kan jag ha egentligen?

*Det står inget som jag har hittat på internet om att mollys och dvärggurami skulle gå dåligt ihop. Hittar du någon sida var god och ge mig adressen.

*Den karantän proceduren som han beskrev står det heller inte mycket om. Inte heller på den påse som jag fick fisken i. Där står det på ett helt annat sätt. Man får väl följa butikens rekommendationer, annars kan man väl inte klaga?
#11 - 27 oktober 2005 17:33
Get over it! Du har inte så mkt annat o välja på! :)

Men jag förstår att det känns hårt när det gått dåligt med akvariet dessutom. Men du, vad gäller karets invånare: det är faktiskt levande varelser du har o göra med, så de kanske inte beter sig så som de "ska". Det är det som är hela charmen med husdjur ju!

O, som sagt, vissa personer ska du inte bry dig om överhuvudtaget. (vet inte om det gäller ovan nämnda men...det gäller helt klart vissa!!)

Du kan
Du är stark
...o om firrarna är olydiga behöver det inte vara ditt fel!

Ha det gott & sköt om dig!
(Hoppas detta blev lite uppmuntrande, det var iafall det som var meningen!)
#12 - 28 oktober 2005 12:37
[QUOTE=Gummiankan]Det är kul att man här på zoopet blir idiotförklarad för att man frågar! **** Det är riktigt tråkigt att vissa inte kan låta bli att trycka ner andra.

Nu är det andra gången det känns som om jag vill spola ner hela ***** akvariet i toaletten eftersom nån tyken person inte har något konstruktivt att säga.

Det är jävligt lätt att vara elak över internet. Men det är lika lätt att ta åt sig.[/QUOTE]

Precis som du skriver så är det lätt att vara elak över nätet...sedan du är medveten om det så borde du inte ta åt dig!
Jag är aktiv på andra internetsidor och på vissa så finns det varje dag flera trådar om hur "synd det är om mig som blir påhoppad"... Visst, tråkigt att det finns påhoppare, men som sagt, dom finns och det bästa är att INTE TA ÅT SIG. Om man är känslig så kanske inte internet är rätt ställe att vistas!?
Jag tycker jag ställer många rätt korkade frågor här på Zoopet men jag har förskonats för dumma svar...annars kanske jag är okänslig ;-)
Lycka till vidare med kommande diskussioner på Zoopet!

Trevlig helg..
#13 - 28 oktober 2005 22:59
Babbett

Kanske, men jag som nyligen blivit med akvarium har redan funderingar på om jag skall klara av det, det är verkligen inte uppmuntrande att ha sånna som kan mer och vet mer som hackar på en för att man inte är lika påläst. Jag tycker inte synd om mig själv, det är bara trist att man inte kan få riktiga svar. Jag frågar inte för att jag vill veta hur dum jag är utan för att bli mindre du.

Sen är jag ett starkt troende av uttrycket; Ingen är elak mot de vackra.
#14 - 29 oktober 2005 08:36
Förstod inte riktigt ditt uttryck men...

Jag tycker du ska kämåa på! Jag höll på att ge upp mitt kar efter att alla mina fiskar dog i Vita pricksjukan, Karet stod utan fisk ett par månader....sen vågade jag mig på att köpa några nya. Efter det har det gått bra!

Lycka till och ha en skön lördag!
#15 - 29 oktober 2005 09:23
[QUOTE=Gummiankan]Grejen med jsut den personen du nämner så är det andra gången nu. Det är inte så trevligt, jag tål inte vad som helst.

*Silverhajen har jag läst på om, men vad hjälper den när han köper den? Zooaffären har ju ett ansvar att ge riktig information. Han frågade och de sa uttryckligen att 112l var alldeles lagom och att det inte var en stimmfisk.

*När jag frågar så vill jag väl ha svar? Inte att något berättar för en hur värdelös man är på att hålla fisk. Det har jag dessutom hört en gång innan! Hur kort minne kan jag ha egentligen?

*Det står inget som jag har hittat på internet om att mollys och dvärggurami skulle gå dåligt ihop. Hittar du någon sida var god och ge mig adressen.

*Den karantän proceduren som han beskrev står det heller inte mycket om. Inte heller på den påse som jag fick fisken i. Där står det på ett helt annat sätt. Man får väl följa butikens rekommendationer, annars kan man väl inte klaga?[/QUOTE]

Ja förstår din poäng, visst gör jag de... Men ändå e de ju som jag skriver att de e upp till oss konsumenter... jag menar vi borde väl lärt oss nu att det är så här det funkar?! ... Ifall en pappa är inne med sin son i en mcbutik å tittar på en zx10r (en av dom värre 1000kubikarna) å frågar...är denna lämplig för min son som fick körkort igår..Är det nog inte många som sejer "nää! han borde köpa denna billiga begagnade cykeln istället" Det e ju så överallt...Köp en 42tums tv å fråga ifall den e för stor för mitt rum på 10kvm..Nej då sejer tv försäljaren... "Rottwelier är en väldigt bra nybörjar hund"...

Bara för att de inte står på internet att de INTE går ihop betyder ju inte de att de gör de... Äter du vilken jävla svamp som helst du hittar i skogen...så länge du inte hittar nått som sejer att den e farlig! ? ...själv gör jag nog tvärtom...

Sen de där med värdelös på att hålla fisk... Ja orkar inte leta upp ämnet nu igen..Men jag fick intrycket, rätta mej om ja har fel, att den komentaren kom efter ett spydigt inlägg av dej..
#16 - 29 oktober 2005 09:28
"Citat:
Ursprungligen postat av Kramfors
Jag tror att du får svårt att få akvariet i balans med det antal fiskar du har.

Och ditt förslag till att ändra på det?"

Tycker verkligen inte att ditt svar är nått trevligt bemötande...Ärligt talat va tror du själv att du bör göra ifall någon sejer att de nog e svårt att få balans i karet med så mycket fisk ?! ...Köpa mer fisk el göra sej av med lite fisk!?
#17 - 29 oktober 2005 11:40
Göra sig av med fisk? Hugga huvudet av dem? Vad jag var ute efter jag en lösning på hur det går att ha det som det är utan att plåga fiskarna. Eller ett sätt att "adoptera bort" fiskarna, bara för jag gått på en nit vill jag väl inte ha ihjäl fiskarna, det är ju inte deras fel att jag klantar mig?

Nu, med samma antal fiskar, så ligger akvariet i bra balans....
#18 - 29 oktober 2005 16:10
De först nämda är ett alternativ ja :p

Kul att de löste sej iaf då... :p

Annons