Star Warsfilmerna är i sig inga usla filmer, utan väldigt välgjorda, särskilt med tanke när de gjordes (de gamla alltså). Där är det nog snarare en fråga om smak, än att de skulle vara dåliga B-filmer.
Jag gillar de första Star Trekfilmerna, som vanligt har det gjorts alldeles för många, de vet inte när de ska sluta. Men jag tycker det verkar som att de senaste är bättre än de i mitten, fyran är ju t.ex lite fånig, när en utomjordisk sond håller på att ånga upp jordens hav, för att den inte får svar när den låter som en knölval (för den är utrotad då). Varför skulle en utomjordisk sond leta efter knölvalar? Och varför förstör den våra hav när den inte får svar? Och se´n så måste ju Kirk, Spock, McCoy och gänget åka tillbaka i tiden i ett Klingonskepp för att hämta två knölvalar så att sonden lämnar oss ifred och åker hem. Undrar om Shatner läste manuset innan han gick med på det. Men förmodligen är det väl nå´n skruvad pik åt de som förstör miljön och utrotar djur, och att det till slut kommer att sluta i katastrof, kanske dock inte i form av en utomjordisk sond, men i alla fall.
Men två filmer som verkligen är usla, är Jaws 3 och 4! Usch, om Steven Spielberg var död skulle han vända sig i sin grav. Trean är otroligt dåligt gjord rent tekniskt, hajen ser ut som en lerklump med fenor, och fyran har en otroligt fånig story, där hajen ska hämnas sina döda kompisar, och förföljer familjen Brody till vatten som är för varma för den, vilket de i och för sig har sinnesnärvaro nog att påpeka i filmen. Se´n använder de samma slutscen som i ettan, där hajen exploderar för att den har en syrgastub i munnen, som polischef Brody skjuter sönder. I fyran kör de in båtens ramm i hajen... Och vad händer, jo, den exploderar :rolleyes: Scenen där den döda hajen sjunker är samma som i ettan har jag för mig, jag tror man till och med ser repet till en av bojarna, som hajen i ettan släpade efter sig. Att Spielberg lät dem göra dem. Tvåan däremot är ok, för den har ingen krystad story, är rätt välgjord rent tekniskt, och polischef Brody är med, så man känner igen sig lite.
Jag älskar Disney's och Pixar's filmer. Alien (de 3 första), Lord of the Rings, Indiana Jones, Jurassic Park, och Matrix är andra filmer jag gillar.