Det vore roligt att ha lite koll på vilka som kommer att gästa detta evenemang:
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/etc/sarfannons_2007/rikstamman_2007.htm
Från Östersund planeras en resa i alla fall...
Tant Nancy skrev:Jo, men Larry... det är ju somliga saker som är lite oklara tycker jag...
Vad ingår i konferenspaketet?
Och hur hånken ska man få in all info i meddelanderutan om man använder internetbank... skulle behövas en mailadress där man kompletterar, så man bara behöver skriva namnet på själva inbetalningen...
gladys skrev:Om jag åker har jag inte tänkt att bo på hotellet.
Även om supén låter lockande.. Visst kan man vara med ändå???
Larry Stockholm skrev:Jag hade inte förväntat mig att du skulle utebli från denna träff Kjell Forman. Dig stöter man ihop med varje gång det är något trevligt på gång. Vi ses på Park Inn i Haninge. Där kan vi snacka fisk över en bira.
Lasse
Larry Stockholm skrev:Hittar du ingen lösning, så får vi väl lyfta ett glas och tänka på dig. Men du kommer säkert på en bra lösning.
Lasse
Kjell Fohrman skrev:Jag har redan betalt in anmälningsavgiften så jag lär säkert komma på en lösning - tyvärr brukar dom lösningarna (det är inte första gången:p) bara kosta ett antal kronor i "mutor" så det blir inget billig riksstämmetripp om man säger så[:o]
Boss skrev:Vilken kanonvår det blir för akvarister i Sverige. Först kommer en helg för ciklidisterna och fyra veckor senare kommer nästa för alla akvarister.
Wilhelm skrev:Kolla in årets event I Linköping 31 mars-1 april
http://www.linkopings-akvarieforening.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Boss skrev:Sista föredraget på söndagen borde vara slut vid c:a 14-tiden.
Larry Stockholm skrev:
Tant Nancy skrev:Så var då även hela helgen bokad hos Bollmora.. så nu är man på G!!!
Vi kommer till Arlanda på fredag förmiddag... så om någon har några idéer om tidsfördriv så är det helt ok att tipsa!!! En lokal guide skulle inte vara helt fel när nu lapptanten landar i Storstockholm... då kanske man skulle kunna få se en och annan akvariebutik utan att riskera att gå vilse!!!
(ps Jag lovar att inte ta med renarna i bagaget!)
Kjell Fohrman skrev:Jag kommer till Stockholms central ca. 10.50 - tänkte sedan ta mig ut till Akvarielagret eller om det nu blir till Haga Trädgård för att kolla in Lagrets (Christers) nya projekt. Jag tänkte också hinna med att besöka Fridhems akvarie senare på eftermiddagen.
Kanske kan vi sammanstråla någonstans
Tant Nancy skrev:Två lapptanter (förlåt Helen) och en göteborgsfarbror... bådar det gott eller???
Ola Åhlander skrev:Vi kanske ska försöka ordna med en guide? Jag kan inte lova något, men om ni vill så kan jag försöka lura någon att ställa upp... ;-)
Tant Nancy skrev:Ja, för min del så vore det jättebra, vad tycker ni andra? En bilburen guide (privatchaffis) kanske till och med skulle kunna dyka upp... Nu har jag totalokoll på geografin och sträckorna där nere... men med tanke på att det skulle kosta 200 kronor att ta sig från flyget till centrum... så kan man ju pytsa in lite soppapengar om någon har lust att köra runt lite... Kanske är nån som behöver en anledning att få köra ett akvariebutiksrally i Stockholmstrakten (känner du nån sorts flashback nu Kjell??? )
Kjell Fohrman skrev:Jepp - se till att anmäla er nu. Vore kul att träffa lite fler Zoopetare däruppe i nollåtta-land:D
Annars får vi hålla tillgodo med varandra Kjell...å HUR ska DET gå :D
Diskushelg alá super duper ! Och så höra Janne berätta om xingus malar
Kjell Fohrman skrev:Å ja, en hel del ytterligare verkar vi bli så det skall nog gå bra:D
"
drd skrev:Fasiken alltså man är ju så där lagom megasugen på att åka upp på detta alltså.
Undrar om det inte är nån i MAF som ska dit som man kan åka med ?
Tant Nancy skrev:Jo, just det ja.. Det är du och Kaj från Väst... å jag å Helen från Östersund... Åsså alla nollåttor då... (förlåt Annika ;) )
Ja, ja... det är väl bara att inse att inte alla akvarister i Sverige är aktiva Zoopetare [:o]
Förmodligen kommer det i alla fall två Östersundare till .. då är vi flera Zoopetare från Östersund än från övriga landet just nu...
[SIZE=4]Kan ni verkligen acceptera detta???[/SIZE]
Boss skrev:DRD: Det kommer ett gäng från Malmö - haka på.
Boss skrev:Ja - 4 promille!
Glenn skrev:Ändrade planer för min del. Kommer nog inte komma då akvarium och fiskar bara känns blä just nu[:-14]
Tant Nancy skrev:Men strunta i det... bara akvarister känns ok så kan du ju komma och bara umgås... Vem vet, kanske surras det om något annat än fiskar och akvarier också... men man får kanske leta efter dom diskussionerna :p
Glenn skrev:Ändrade planer för min del. Kommer nog inte komma då akvarium och fiskar bara känns blä just nu[:-14]
Glenn skrev:Jo det hade varit trevligt faktist men som det känns just nu så kommer jag nog inte dyka upp men vi får se om man kanske ändrar sig för klart att det skulle vara roligt att träffa massa andra akvarister:)
Tant Nancy skrev:Jag har mailat er Ola och Kjell... kom dom fram, mailen alltså???
Ola Åhlander skrev:Kan du skicka det igen? Min dator pajade här, så jag hann se att du hade skickat nåt, men inte vad. Kör på en reservdator nu.
/Ola
Erik Åhlander skrev:Vi har ju sagt att den inte behöver oljas.
kaj.p skrev:Bättre du hade tagit morgonjympan då Kjell för du hade kunnat gå direkt.:D :D
Kjell Fohrman skrev:Ser ut att bli en lugn helg och inte som på ciklidstämman - där gick jag och la mig 05.30 - här är det läggdags 22.30:p
Tant Nancy skrev:Det där är inte helt pålitligt Kjell... det är tydligen bara Zoopetarna som ska lägga sig i tid.. för om man läser programmet på ciklid.se, så är det ingen läggtid... lite folkskillnad alltså :p Man får alltså vara zoopetare fram till 22.30, sedan får man bli "ciklidare"...
Kjell Fohrman skrev:OK - tur man är med på bägge ställena då:D
admin skrev:Ser fram emot artikel och bilder. Alltid kul att läsa vad som händer.
Ola Åhlander skrev:Nu är vår akvarieweekend med riksstämman över. Det har varit en fullspäckad helg och vi som arrangerat vill tacka alla er som deltog och bidrog till feststämningen. Det har varit jättekul att få träffa alla er härliga akvarister från landets alla hörn, och jag tror faktiskt att de flesta som var med är nöjda med aktiviteterna. Tack allihopa!
/Ola
Kjell Fohrman skrev:Ja jag tog ca 300 foton så det tar ju en stund att gå igenom dom och välja ut vilka som skall sparas, vilka som skall beskäras, vilka som skall censureras:p osv
Men hoppas i alal fall att jag får klart artikeln till på onsdagen -dvs innan jag på torsdag åker till Tyskland igen för en Zoofackmässa.
kaj.p skrev:Christian Här är en bild Du kan ju börja gissa o vem o vad han gör:D
JanneN skrev:Eftersom ni jämtläningar "bangade" att besöka våran lokal, fick vi nöja oss med ett besök av Heiko Bleher...:D
JanneN skrev:Eftersom ni jämtläningar "bangade" att besöka våran lokal, fick vi nöja oss med ett besök av Heiko Bleher...:D
Skönt att se att ni kom hem iaf...;)
Kjell Fohrman skrev:Ja själv blev jag ju inte inbjuden;) Antar att det berodde på att jag hade kameran med och ni inte vågade det komma till allmänhetens kännedom att det enda ni odlar där är färgade papegojfiskar och glosögda slöjstjärtar:p
JanneN skrev:Det fotades en del när han var där och det kommer att visas någonstans utan att man behöver vara betalande medlem...:p
Jag ska bara hitta lämpligt ställe att publicera dom på förutom BAK´s egna fotoforum;)
(Just nu håller jag på och gör säkerthetskopior av det jag fotade)
JanneN skrev:Men det var förvånansvärt många så sent en fredagskväll...:)
Tant Nancy skrev:Hahaha, jag tror dessutom att du såg dubbelt Janne, klart det blir många då :p