Riksstämman i Bollmora, vilka kommer?

#1 - 26 februari 2007 10:07
Det vore roligt att ha lite koll på vilka som kommer att gästa detta evenemang:

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/etc/sarfannons_2007/rikstamman_2007.htm

Från Östersund planeras en resa i alla fall...
#2 - 26 februari 2007 10:20
Ja jag kommer ju så klart. :D Kan inte missa Heiko som skall vara mycket underhållande .
#3 - 26 februari 2007 13:10
Tror att jag kommer på fre och kanske på sön med vi får väl se :)
#4 - 26 februari 2007 17:01
Tycker inte man kan missa någon av föredragshållarna;)
#5 - 26 februari 2007 17:02
Jo, det känns som ett måste för en akvarist med denna stämma...
#6 - 27 februari 2007 22:34
Första inbetalningarna har redan kommit. Hotellrumsbokning.
plusgiro 1046946-8

Kassören
#7 - 27 februari 2007 23:05
Jo, men Larry... det är ju somliga saker som är lite oklara tycker jag...

Vad ingår i konferenspaketet?

Och hur hånken ska man få in all info i meddelanderutan om man använder internetbank... skulle behövas en mailadress där man kompletterar, så man bara behöver skriva namnet på själva inbetalningen...
#8 - 28 februari 2007 11:27
Betalade in igår Hela paketet. :) :)
#9 - 28 februari 2007 14:46
Jag kommer kanske att åka dit. Det beror på om jag får barnvakt eller ej.
#10 - 1 mars 2007 16:20
Om ngn betalar och ställer upp med hund- och barnvakt ska jag åka :D
#11 - 1 mars 2007 23:05
Tant Nancy skrev:
Jo, men Larry... det är ju somliga saker som är lite oklara tycker jag...

Vad ingår i konferenspaketet?

Och hur hånken ska man få in all info i meddelanderutan om man använder internetbank... skulle behövas en mailadress där man kompletterar, så man bara behöver skriva namnet på själva inbetalningen...

Gå in på www.bollmoraakvarieklubb.org och klicka på kassören så kan du sända mail till mig.
Hälsningar
Lasse Omfors
kassör
Bollmora Akvarieklubb
#12 - 1 mars 2007 23:07
Du kan även använda denna mailadress: [email]kassor@bollmoraakvarieklubb.org[/email]

Vi ses på riksstämman. Vill ni ringa är det också OK. 0708 189084

Lasse
#13 - 2 mars 2007 11:11
Om jag åker har jag inte tänkt att bo på hotellet.
Även om supén låter lockande.. Visst kan man vara med ändå???
#14 - 2 mars 2007 13:05
gladys skrev:
Om jag åker har jag inte tänkt att bo på hotellet.

Även om supén låter lockande.. Visst kan man vara med ändå???

Det finns olika alternativ.
Dagpaket med supé 439:-/person (lördag)
Dagpaket 139:-/person och dag(lördag eller söndag)
Fredag gratis entré (start 21:00)
Hotellpaket:
Konferenspaket enkelrum 1 039:-
Konferenspaket dubbelrum 939:-/person

Lasse Omfors
kassör BAK
#15 - 4 mars 2007 20:19
Detta ingår i det pris som du betalar:

Helpension: 1039:-(enkelrum) eller 939:-(del i dubbelrum) Inkluderar
konferenslokal 28-29/4, eftermiddagskaffe, fördrink, supé (varmrätt inkl
lättöl+efterrätt med kaffe),logi, frukost och förmiddagskaffe.
Dagkonferenspaketet: 439:- konferesslokal 28/4, eftermiddagskaffe, fördrink,
supè (varmrätt inkl lättöl+efterrätt med kaffe)
Dagkonferens Lördag: 139:- inkluderar konferenslokal 28/4 samt eftermiddagskaffe.
Dagkonferens Söndag: 139:- inkluderar konferenslokal 29/4 samt förmiddagskaffe.
Tillval: 595:-(enkelrum) eller 395(del i dubbelrum). Här ingår en
övernattning på Fredagen den 27/4 samt frukost den 28/4.

Vi ses på Park Inn.
Lasse Omfors
#16 - 8 mars 2007 10:07
Vilken kanonvår det blir för akvarister i Sverige. Först kommer en helg för ciklidisterna och fyra veckor senare kommer nästa för alla akvarister.
Helgen den 27-29 april kommer att bli smockad av intressanta och roliga upplevelser för de som är akvarieintresserade. På fredagen kan man se och lyssna på Kaj Persson som kommer at berätta om sin nyligen genomförda Asienresa, där han har besökt de mest kända diskusodlarna. Dessutom blir det ett föredrag av Bosse Quiding om Amazonasresan som gjordes nu i november 2006. Det är fritt inträde på fredagen.
På lördagen och söndagen kommer kanonföredrag av Sune Holm med "Spännande akvarier", Janne Ekström med "Rio Xingu - en flod skapad för L-malar, Ola Åhlander med "Asiatiska juveler" och Heiko Bleher med "The history of discovery of the Discus and its species" och "West-Africa Expedition with its unique fishes and unknown tribes people". Ni ser själva - vilka kanonföredrag
Ni har även chansen att se några av Sune Holms skapelser uppställda under helgen. Bokförlaget Akvaristen kommer att ha försäljning av sina böcker under helgen och även Heiko Bleher kommer att ha ett bord, där man kan få se och köpa hans senaste bok "Bleher´s Discus", som är en superbok för alla som gillar fiskarna i Amazonas.
På lördagseftermiddagen kommer akvarieklubbarna att kämpa om "SM i Akvarisktik" som är en kul tävling. Kom och heja på din klubb. På tronen sitter just nu Bollmora Akvarieklubb.
Ni kan läsa allt om helgen på bollmoraakvarieklubb.org
#17 - 8 mars 2007 10:09
Boss skrev:
Dessutom blir det ett föredrag av Bosse Quiding om Amazonasresan som gjordes nu i november 2006. Det är fritt inträde på fredagen.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Bara detta!!! Vilken kanonhelg ni kommer få!!!:D[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 8 mars 2007 10:20
Ja det lär väl bli som så att min enda lediga helg under mars-april kommer att tillbringas uppe i Bollmora:)

Heiko är definitivt väldigt underhållande (har nog hört honom 10 ggr) men se för sjutton till att tala om för honom att man inte behöver visa alla foton han har;)
#19 - 8 mars 2007 12:16
Jag kommer ju vara där av uppenbar anledning....

Vi har uppdaterat hemsidan nu med lite mer information om föredragshållarna m.m., så om nu någon mot förmodan tvekar att anmäla sig så kika in!

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Välkomna!!
#20 - 11 mars 2007 22:09
Jag hade inte förväntat mig att du skulle utebli från denna träff Kjell Forman. Dig stöter man ihop med varje gång det är något trevligt på gång. Vi ses på Park Inn i Haninge. Där kan vi snacka fisk över en bira.
Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 12 mars 2007 09:35
Jag hade inte förväntat mig att du skulle utebli från denna träff Kjell Forman. Dig stöter man ihop med varje gång det är något trevligt på gång. Vi ses på Park Inn i Haninge. Där kan vi snacka fisk över en bira.

Lasse

Lite problematiskt är att just den helgen fyller min dotter 30 år och det är släktkalas hemma hos oss - vete sjutton hur det skall lösas.

I höstas när det var släktkalas hos oss när min son fyllde år - då var jag i Århus för Akvariets Dag[:o]
#22 - 12 mars 2007 13:29
Hittar du ingen lösning, så får vi väl lyfta ett glas och tänka på dig. Men du kommer säkert på en bra lösning.
Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 12 mars 2007 13:42
Hittar du ingen lösning, så får vi väl lyfta ett glas och tänka på dig. Men du kommer säkert på en bra lösning.

Lasse

Jag har redan betalt in anmälningsavgiften så jag lär säkert komma på en lösning - tyvärr brukar dom lösningarna (det är inte första gången:p) bara kosta ett antal kronor i "mutor" så det blir inget billig riksstämmetripp om man säger så[:o]
#24 - 12 mars 2007 15:59
Jag har redan betalt in anmälningsavgiften så jag lär säkert komma på en lösning - tyvärr brukar dom lösningarna (det är inte första gången:p) bara kosta ett antal kronor i "mutor" så det blir inget billig riksstämmetripp om man säger så[:o]

Jag får väl bjuda dig på en öl då.
Lasse
#25 - 13 mars 2007 06:45
Kjell - om du tar med din dotter så firar vi henne i Stockholm. Tänk dig vilken kanonkör som sjunger "Ja må hon leva".
#26 - 13 mars 2007 21:48
Boss skrev:
Vilken kanonvår det blir för akvarister i Sverige. Först kommer en helg för ciklidisterna och fyra veckor senare kommer nästa för alla akvarister.

Kolla in årets event I Linköping 31 mars-1 april

http://www.linkopings-akvarieforening.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
#27 - 14 mars 2007 06:57
Årets event!!! Nu är vi där igen Wilhelm!!!
#28 - 14 mars 2007 21:18
Wilhelm skrev:

Du kanske skulle starta en egen tråd om Ciklidstämman? Det blir säkert kul där också.

För alla andra som inte bara sitter fast i Abborrträsket så tror jag kanske att Riksstämman blir intressantare, om man nu måste välja... Många åker ju på båda har jag förstått, och det är väl jättebra.

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/
#29 - 18 mars 2007 16:26
Hur länge håller det på egentligen? När är föredragen slut på söndagen?
#30 - 19 mars 2007 06:01
Sista föredraget på söndagen borde vara slut vid c:a 14-tiden.
#31 - 24 mars 2007 14:37
Boss skrev:
Sista föredraget på söndagen borde vara slut vid c:a 14-tiden.

Läs om programmet på denna länk
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/...amman_2007.htm

Larry
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 24 mars 2007 14:47
Läs om programmet på denna länk

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/...amman_2007.htm

Larry

Länken funkade inte
#34 - 24 mars 2007 18:40
Tack erikthur din länk funkar.
Larry
#35 - 26 mars 2007 17:04
Nu är flyg beställt till fredagen för mig och Helen från vår förening! Det blir alltså en akvaristisk helhelg för min del, DET känns bra!!!! :p
#36 - 26 mars 2007 20:47
Så var då även hela helgen bokad hos Bollmora.. så nu är man på G!!!

Vi kommer till Arlanda på fredag förmiddag... så om någon har några idéer om tidsfördriv så är det helt ok att tipsa!!! En lokal guide skulle inte vara helt fel när nu lapptanten landar i Storstockholm... då kanske man skulle kunna få se en och annan akvariebutik utan att riskera att gå vilse!!!
(ps Jag lovar att inte ta med renarna i bagaget!)
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 27 mars 2007 08:30
Tant Nancy skrev:
Så var då även hela helgen bokad hos Bollmora.. så nu är man på G!!!

Vi kommer till Arlanda på fredag förmiddag... så om någon har några idéer om tidsfördriv så är det helt ok att tipsa!!! En lokal guide skulle inte vara helt fel när nu lapptanten landar i Storstockholm... då kanske man skulle kunna få se en och annan akvariebutik utan att riskera att gå vilse!!!

(ps Jag lovar att inte ta med renarna i bagaget!)

Jag kommer till Stockholms central ca. 10.50 - tänkte sedan ta mig ut till Akvarielagret eller om det nu blir till Haga Trädgård för att kolla in Lagrets (Christers) nya projekt. Jag tänkte också hinna med att besöka Fridhems akvarie senare på eftermiddagen.
Kanske kan vi sammanstråla någonstans
#38 - 27 mars 2007 08:46
Jag kommer till Stockholms central ca. 10.50 - tänkte sedan ta mig ut till Akvarielagret eller om det nu blir till Haga Trädgård för att kolla in Lagrets (Christers) nya projekt. Jag tänkte också hinna med att besöka Fridhems akvarie senare på eftermiddagen.

Kanske kan vi sammanstråla någonstans

Låter som en jättebra idé! Med tanke på hur pålitliga både flygplan och tåg är när det gäller tider, så får vi kanske utbyta mobilnummer och lösa det på plats... Jag kanske till och med har kvar ditt i mobilen sedan tidigare äventyr... får kolla det :p Jag har inte riktigt koll på när vi ska landa på Arlanda, det är min privatsekreterare Helen som har fixat biljetterna... men vi är nog "i stan" närapå samtidigt!

Två lapptanter (förlåt Helen) och en göteborgsfarbror... bådar det gott eller???
#39 - 27 mars 2007 11:23
Tant Nancy skrev:
Två lapptanter (förlåt Helen) och en göteborgsfarbror... bådar det gott eller???

Vi kanske ska försöka ordna med en guide? Jag kan inte lova något, men om ni vill så kan jag försöka lura någon att ställa upp... ;-)
#40 - 27 mars 2007 11:59
Sådär, nu har jag också betalat in till stämman.
#41 - 27 mars 2007 12:09
Vi kanske ska försöka ordna med en guide? Jag kan inte lova något, men om ni vill så kan jag försöka lura någon att ställa upp... ;-)

Ja, för min del så vore det jättebra, vad tycker ni andra? En bilburen guide (privatchaffis) kanske till och med skulle kunna dyka upp... Nu har jag inte totalokoll på geografin och sträckorna där nere... men med tanke på att det skulle kosta 200 kronor att ta sig från flyget till centrum... så kan man ju pytsa in lite soppapengar om någon har lust att köra runt lite... Kanske är nån som behöver en anledning att få köra ett akvariebutiksrally i Stockholmstrakten (känner du nån sorts flashback nu Kjell??? )
#42 - 27 mars 2007 12:11
Annika skrev:
Sådär, nu har jag också betalat in till stämman.

Ordning och reda tjejen!!!
#43 - 27 mars 2007 12:13
Det ska bli kul att träffas igen.
#44 - 27 mars 2007 15:19
Vi landar på Arlanda ca 8.40. Det kan ju bara bli hur kul som helst!!!!!
#45 - 27 mars 2007 15:25
Vi landar på Arlanda ca 8.40. Det kan ju bara bli hur kul som helst!!!!! :)
#46 - 29 mars 2007 05:05
Tant Nancy skrev:
Ja, för min del så vore det jättebra, vad tycker ni andra? En bilburen guide (privatchaffis) kanske till och med skulle kunna dyka upp... Nu har jag totalokoll på geografin och sträckorna där nere... men med tanke på att det skulle kosta 200 kronor att ta sig från flyget till centrum... så kan man ju pytsa in lite soppapengar om någon har lust att köra runt lite... Kanske är nån som behöver en anledning att få köra ett akvariebutiksrally i Stockholmstrakten (känner du nån sorts flashback nu Kjell??? )

Vi ska se vad vi kan göra.

/Ola
#47 - 29 mars 2007 14:44
Härligt Ola!!! Snacka om service.... alltså att du ens tänker tanken :D
#48 - 3 april 2007 08:39
Ni som tänker vara med på Riksstämmohelgen och ännu inte har betalat, skynda er att göra det nu. I morgon är sista chansen. Detta gäller naturligtvis inte er som endast dyker upp dagtid. Då är det bara att komma och betala på plats.
Kjell Fohrman
Administrator
#49 - 3 april 2007 08:46
Jepp - se till att anmäla er nu. Vore kul att träffa lite fler Zoopetare däruppe i nollåtta-land:D
#50 - 3 april 2007 08:52
Jepp - se till att anmäla er nu. Vore kul att träffa lite fler Zoopetare däruppe i nollåtta-land:D

Håller helt med föregående skrivare ... men 08 ligger ju därnere!!! :p

Annars får vi hålla tillgodo med varandra Kjell...å HUR ska DET gå :D
#51 - 3 april 2007 08:59
Fasiken alltså man är ju så där lagom megasugen på att åka upp på detta alltså.
Undrar om det inte är nån i MAF som ska dit som man kan åka med ?

Nån maf ´are som läser tråden mer än jag tro ?

Diskushelg alá super duper ! Och så höra Janne berätta om xingus malar :)
Kjell Fohrman
Administrator
#52 - 3 april 2007 09:33
Annars får vi hålla tillgodo med varandra Kjell...å HUR ska DET gå :D

Å ja, en hel del ytterligare verkar vi bli så det skall nog gå bra:D

Diskushelg alá super duper ! Och så höra Janne berätta om xingus malar

Diskusar fick jag mitt lystmäte fyllt av nu i helgen;) och jag ser nog mest fram emot Olas "Asiatiska juveler" som ju bl.a. tar upp innefisken "galaxyn"
#53 - 3 april 2007 09:49
Å ja, en hel del ytterligare verkar vi bli så det skall nog gå bra:D

"

Jo, just det ja.. Det är du och Kaj från Väst... å jag å Helen från Östersund... Åsså alla nollåttor då... (förlåt Annika ;) )

Ja, ja... det är väl bara att inse att inte alla akvarister i Sverige är aktiva Zoopetare [:o]

Förmodligen kommer det i alla fall två Östersundare till .. då är vi flera Zoopetare från Östersund än från övriga landet just nu...
[SIZE=4]Kan ni verkligen acceptera detta???[/SIZE]
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 3 april 2007 09:52
drd skrev:
Fasiken alltså man är ju så där lagom megasugen på att åka upp på detta alltså.

Undrar om det inte är nån i MAF som ska dit som man kan åka med ?

Inte nästgårds för samåkning men ändå - pratade med kaj.p i helgen och han hade plats i sin bil upp till Stockholm. Själv hade jag redan bokat tågbiljett så jag kunde inte haka på.
Kjell Fohrman
Administrator
#55 - 3 april 2007 09:54
Tant Nancy skrev:
Jo, just det ja.. Det är du och Kaj från Väst... å jag å Helen från Östersund... Åsså alla nollåttor då... (förlåt Annika ;) )

Ja, ja... det är väl bara att inse att inte alla akvarister i Sverige är aktiva Zoopetare [:o]

Förmodligen kommer det i alla fall två Östersundare till .. då är vi flera Zoopetare från Östersund än från övriga landet just nu...

[SIZE=4]Kan ni verkligen acceptera detta???[/SIZE]

Göteborgare blir det säkert en bunt ytterligare, men eftersom dom inte är aktiva zoopetare så räknas dom självklart inte:D
#56 - 3 april 2007 11:28
DRD: Det kommer ett gäng från Malmö - haka på.
Kjell Fohrman
Administrator
#57 - 3 april 2007 11:38
Boss skrev:
DRD: Det kommer ett gäng från Malmö - haka på.

drd - nu har du absolut inget att skylla på denna gången - som i helgen då du skyllde på gispat ben -eller vad det nu var:p.
Ciklidstämman hade faktiskt även rullstolsbesökare - så var är då ett ynka liten benskada att komma dragandes med.
#58 - 3 april 2007 13:23
Vi kan säkert skaka fram en rullstol att köra dig i drd... nemaproblemas!!! Vi får väl ha körschema på dig helt enkelt... finns det promillegräns för framförande av rullstol???
#59 - 4 april 2007 02:57
Ja - 4 promille!
#60 - 4 april 2007 08:25
Om det är fler som ska åka från Uppsala så har jag 3 platser kvar i bilen. Har redan lovat bort en plats.
#61 - 4 april 2007 13:28
Boss skrev:
Ja - 4 promille!

Hmmm... får se om man klarar att hålla det då... kan bli tufft!!! ;)

Påminner också om att:

[SIZE=4]I dag är det sista dagen för anmälan![/SIZE]
om man tänkt knoppa över alltså... :D

[SIZE=4][/SIZE]
#62 - 14 april 2007 08:38
Hej, hur gick det här?

Kan man få nån liten hint om hur många vi blir som "sover över"???

Jag har stökat på med min kost nu... det slutade med att jag fick ha mailkontakt med kökschefen :-) Men dom verkar vara väldigt serviceminded och inte ett dugg irriterade över att jag har sanslöst besvärliga matvanor!!!
#63 - 16 april 2007 05:31
Senaste siffran är 65 anmälda "översovare".
Nancy; vi får höras av om hämtning fr. Arlanda och hur vi gör sen under dagen.

/Ola
#64 - 20 april 2007 12:08
Härligt med så många!!! Nu är det bara en vecka kvar tills man har hulkat färdigt på planet mellan Östersund och Arlanda... Vore jättekul med chaffis... frågan är vad Kjell vill... Kanske dags att börja maila lite
#65 - 20 april 2007 16:03
En annan skall nog vara chaffis :D Skall hämta Vf fisk på Trop i Göteborg o en låda diskus i Trollhättan sedan vidare till Mjölby för o plocka upp medresenärer. Det blir nog en omväg på en 20 mil för o vara fisktaxi. Så man får hoppas man inte är alltför slut när man kommer fram.:) :)
#66 - 20 april 2007 16:16
Heja Kaj, det är ordning och reda på dig :-) Tur att man inte behöver ratta planet i alla fall... är förmodligen mindre mör än dig när vi "landar" i Haninge.
#67 - 21 april 2007 00:30
Ändrade planer för min del. Kommer nog inte komma då akvarium och fiskar bara känns blä just nu[:-14]
#68 - 21 april 2007 02:10
Skjuts?

Glenn skrev:
Tror att jag kommer på fre och kanske på sön med vi får väl se :)

På söndag kan du få skjuts med mej. :D
#69 - 21 april 2007 09:07
Glenn skrev:
Ändrade planer för min del. Kommer nog inte komma då akvarium och fiskar bara känns blä just nu[:-14]

Men strunta i det... bara akvarister känns ok så kan du ju komma och bara umgås... Vem vet, kanske surras det om något annat än fiskar och akvarier också... men man får kanske leta efter dom diskussionerna :p
#70 - 21 april 2007 18:56
Tant Nancy skrev:
Men strunta i det... bara akvarister känns ok så kan du ju komma och bara umgås... Vem vet, kanske surras det om något annat än fiskar och akvarier också... men man får kanske leta efter dom diskussionerna :p

Jo det hade varit trevligt faktist men som det känns just nu så kommer jag nog inte dyka upp men vi får se om man kanske ändrar sig för klart att det skulle vara roligt att träffa massa andra akvarister:)
#71 - 22 april 2007 10:04
Glenn skrev:

Så har även jag känt ibland:(
Just därför ska du gå;)
så du får lite nytändning:)
Själv kommer jag vara där varje dag:)
har i ett förvirrat ögonblick lovat att hjälpa till som "dörrvakt" då den tilltänka sitter häktad:p
bokade dock inte hotellpaketet då jag bor nästgårds, tyckte det var bättre att folk utifrån fick plats;)
Kjell Fohrman
Administrator
#72 - 22 april 2007 10:24
Glenn skrev:
Jo det hade varit trevligt faktist men som det känns just nu så kommer jag nog inte dyka upp men vi får se om man kanske ändrar sig för klart att det skulle vara roligt att träffa massa andra akvarister:)

Det går väl alltid upp och ner med såväl akvariehobbyn som livet och ett bra sätt att bryta ett tråkigt mönster att hitta på något nytt som man får annat att tänka på, annat som inspirerar etc.
Så det vore kul att ses på Rikstämman.
#73 - 22 april 2007 11:00
Visst kan man väl betala i dörren? Jag tänkte bara gå på söndagen... "asiatiska juveler" är min melodi :D
#74 - 22 april 2007 17:04
Jag har mailat er Ola och Kjell... kom dom fram, mailen alltså???
#75 - 22 april 2007 17:50
Mamma Mia skrev:
Visst kan man väl betala i dörren? Jag tänkte bara gå på söndagen... "asiatiska juveler" är min melodi :D

det går bra...;)
#76 - 22 april 2007 18:36
Tant Nancy skrev:
Jag har mailat er Ola och Kjell... kom dom fram, mailen alltså???

Kan du skicka det igen? Min dator pajade här, så jag hann se att du hade skickat nåt, men inte vad. Kör på en reservdator nu.

/Ola
#77 - 23 april 2007 19:06
Kan du skicka det igen? Min dator pajade här, så jag hann se att du hade skickat nåt, men inte vad. Kör på en reservdator nu.

/Ola

Nu igen :p Har du inte funderat på om du verkligen ska ha en dator ;)
#78 - 23 april 2007 19:12
Vi har ju sagt att den inte behöver oljas.
Kjell Fohrman
Administrator
#79 - 23 april 2007 19:26
Vi har ju sagt att den inte behöver oljas.

Nåväl du skulle kanske ha behövt olja din dator med tanke på den tid det tar för dig att få "färdig" SARFs valörlista för odling;)
Sorry, men jag kunde inte låta bli när du bjuder in så:p
#80 - 23 april 2007 19:33
Jag tror vår kära Ola har missförstått det där med vattenkylning av processorn...:p
Vattnet ska vara i ett slutet system och inte stå i ett akvarie som doppvärmare...;)
Tyvärr hinner jag inte med någon form av rundtur på fredag då jag jobbar[B)]
Och efter jobbet drar jag nog direkt till vår lokal i Tyresö:)
Har ni inget för kom gärna förbi;) , vi är nog fler från BAK där då:)
Larry kan kanske vara vår "nya" Tyresö/Haninge-Taxi...:D
#81 - 24 april 2007 10:49
Alla dagbesökare som kommer behöver inte avisera sin ankomst. Jag får en del samtal från akvarister som undrar om det går bra att komma utan anmälan.
Det är helt OK. Dagavgiften är 139:- och betalas vid ankomsten. Drop In system så att säga. Listan på deltagare är lång ändå.

Larry
#82 - 26 april 2007 05:02
Tanken var att alla som har anmält sig att deltaga på Riksstämman skulle få skriftlig bekräftelse med all info om tider, vägbeskrivning o.s.v. Nu sprack det eftersom det var få som berättade sin adress. För er som inte vet ser programmet tidsmässigt ut så här på Hotell Park Inn (Najaden) i Haninge:

I morgon fredag c:a kl. 21.00 Föredrag av Kaj Persson "Besök hos Asiatiska diskusodlare" och Bosse Quiding "Rio Negro november 2006". Här är det tillåtet att dricka öl för både föredragshållare och åhörare. Gratis entré.

Lördag 28 april: Kl. 12.00 SARF:s Riksstämma
Kl. 13.20 Nu börjar det roliga med föredrag av Sune Holm "Spännande akvarier".
Kl. 15.00 "SM i akvaristik" - frågesport mellan akvarieföreningar.
Kl. 16.30 Föredrag av Heiko Bleher "The history of discovery of the discus and it´s species" med bensträckare i mitten av föredraget.
Kl. 19.39 Samling för fördrink
Kl. 20.00 Supé.
Kl. 22.30 Läggdags.

Söndag 29 april. Kl. 0630 Morgonjympa under ledning av Kaj Persson
Kl. 9.00 Föredrag av Ola Åhlander "Asiatiska juveler".
Kl. 10.00 Föredrag av Janne Ekström "Rio Xingu - en flod skapad för L-malar".
Kl. 11.10 Föredrag av Heiko Bleher "West-Africa Expedition with its unique fishes and unknown tribes people". Bensträckare i mitten av föredraget.
Kl. 13.30 Stor växtauktion med växter från Tropica.
#83 - 26 april 2007 08:21
[:-58]
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 26 april 2007 08:41
Ser ut att bli en lugn helg och inte som på ciklidstämman - där gick jag och la mig 05.30 - här är det läggdags 22.30:p
#85 - 26 april 2007 08:57
Bättre du hade tagit morgonjympan då Kjell för du hade kunnat gå direkt.:D :D
Kjell Fohrman
Administrator
#86 - 26 april 2007 09:04
kaj.p skrev:
Bättre du hade tagit morgonjympan då Kjell för du hade kunnat gå direkt.:D :D

Nja det var nog inte så aktuellt med morgonjympa där - kanske skall man dock bege sig upp här. Inte för att jag tänkt delta på mogonjympan men det kan ju vara kul att se dig leda morgonjympan 06.30 som det står i programmet:p
#87 - 26 april 2007 11:30
Ser ut att bli en lugn helg och inte som på ciklidstämman - där gick jag och la mig 05.30 - här är det läggdags 22.30:p

Det där är inte helt pålitligt Kjell... det är tydligen bara Zoopetarna som ska lägga sig i tid.. för om man läser programmet på ciklid.se, så är det ingen läggtid... lite folkskillnad alltså :p Man får alltså vara zoopetare fram till 22.30, sedan får man bli "ciklidare"...
Kjell Fohrman
Administrator
#88 - 26 april 2007 11:47
Tant Nancy skrev:
Det där är inte helt pålitligt Kjell... det är tydligen bara Zoopetarna som ska lägga sig i tid.. för om man läser programmet på ciklid.se, så är det ingen läggtid... lite folkskillnad alltså :p Man får alltså vara zoopetare fram till 22.30, sedan får man bli "ciklidare"...

OK - tur man är med på bägge ställena då:D
#89 - 26 april 2007 13:39
OK - tur man är med på bägge ställena då:D

Jepp, jag hoppas också på att få stanna uppe lite längre... Jag har ju i alla fall två ciklidarter och så är jag forummedlem... :D
#90 - 26 april 2007 19:39
Sådärja, nu stänger jag ner datorn och kryper till kojs för att gå upp vid fem i morgon då det ska flygas till stora huvudstaden. Känns som det blir en trevlig dag med Ola som hämtar vid flyget och sedan blir det lite akvariedräll med Kjell :D

Hoppas att man får se måååånga av er i helgen nu!!!:p
#91 - 26 april 2007 19:40
Säkrast för mig att jag lägger samma info på denna sida också.
[h3]Lite preliminära tider[/h3]
Fredagen 27 april
från 16.00 ca Ankomst hotellet: incheckning
Från c:a 21.00 Tidpunkt ej fastställd "Kaj Persson
¤ Asiatiska diskusodlare."
Från c:a 21.00 Tidpunkt ej fastställd "Bosse Quiding
¤ Rio Negro november 2006"

Lördagen 28 april
07.00 Morgongympa (för frivilliga på egen hand).
09.00 Frukost
09.30 Sightseeing i närområdet eller tripp till Stockholm. För gäster som kommer redan på fredagen eller de som så önskar innan aktiviteterna börjar och inte deltar i SARFs Riksstämma
12.00 "SARF:s riksstämma:
¤ För delegater inom SARF
¤ Separat AGENDA"
13.20 "Sune Holm
¤ Spännande akvarier"
14.20 Kaffe & incheckning på hotellet.
15.00 SM i Akvaristik
16.00 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
16.30 "Heiko Bleher
¤ The history of discovery of the discus and it´s species."
17.15 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
17.30 "Heiko Bleher
¤ The history of discovery of the discus and it´s species."
18.15 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
19.39 Samling med fördrink
c.:a 20.00 Middag / Odlingskampanjen (Erik Åhlander)

Söndagen 29 april
07.00 Morgongympa (för frivilliga på egen hand).
08.00 Frukost
09.00 "Ola Åhlander
¤ Asiatiska juveler"
09.45 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
10.00 "Janne Ekström
¤ Rio Xingu - en flod skapad för L-malar. "
11.00 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
11.10 "Heiko Bleher
¤ West-Africa. Expedition with its unique fishes and unknown tribes people"
12.00 "Kaffe & utcheckning
(väskor ställes i gemensamt utrymme)"
12.40 "Heiko Bleher
¤ West-Africa. Expedition with its unique fishes and unknown tribes people"
13.30 Bensträckare och inhämtning av friskluft. Allmänt mingel.
13.45 - 14.30 "Auktion
"
Lasse
0708 189084
#92 - 27 april 2007 06:33
Vill så här i sista sekunden informera hur man tar sig till Hotell Park Inn i Haninge. Meningen var ju att de som anmälde sig skulle rita ned sin postadress för att vi skulle kunna sända bekräftelse med info per post.
Nu sprack det, därför att det var inte många som uppfyllde vår önskan.

Om man åker pendeltåget från t.ex. Sth Central kliver man av bredvid hotellet på Haninge Stn.
Om man åker bil tar man sig av E4:an från Essingeleden in mot väg 222 och 73 och åker in i Södra Länkeln (tunneln).
Sväng av efter några km mot väg 73 som går till Nynäshamn.
Åk någon mil och sväng av mot Haninge och håll höger. Fortsätt på den vägen med Haninge Centrum på vänstra sidan. När Centrumet i stort sett är passerat ser man snett åt höger "Najaden" som är samma som Park Inn.
Nu åker jag dit för att stanna där i drygt 2 dygn.
#94 - 29 april 2007 16:52
Nu är vår akvarieweekend med riksstämman över. Det har varit en fullspäckad helg och vi som arrangerat vill tacka alla er som deltog och bidrog till feststämningen. Det har varit jättekul att få träffa alla er härliga akvarister från landets alla hörn, och jag tror faktiskt att de flesta som var med är nöjda med aktiviteterna. Tack allihopa!

/Ola
Kjell Fohrman
Administrator
#95 - 29 april 2007 18:21
Tack själv Ola för ett mycket lyckat och trevligt evenemang - en artikel kommer här på Zoopet inom några dagar
admin
Christian Alfredsson
#96 - 29 april 2007 19:15
Ser fram emot artikel och bilder. Alltid kul att läsa vad som händer.
Kjell Fohrman
Administrator
#97 - 29 april 2007 19:57
admin skrev:

Ja jag tog ca 300 foton så det tar ju en stund att gå igenom dom och välja ut vilka som skall sparas, vilka som skall beskäras, vilka som skall censureras:p osv
Men hoppas i alal fall att jag får klart artikeln till på onsdagen -dvs innan jag på torsdag åker till Tyskland igen för en Zoofackmässa.
#98 - 29 april 2007 20:50
Nu är vår akvarieweekend med riksstämman över. Det har varit en fullspäckad helg och vi som arrangerat vill tacka alla er som deltog och bidrog till feststämningen. Det har varit jättekul att få träffa alla er härliga akvarister från landets alla hörn, och jag tror faktiskt att de flesta som var med är nöjda med aktiviteterna. Tack allihopa!

/Ola

Tack själv Ola och alla ni andra!!! Jag är nyss hemkommen efter en sextio mil lång bilresa så jag känner mig rätt mör. Vi planerade i och för sig det hela noga, så att vi höll oss vakna väldigt länge på lördag natt... för att kunna sova gott i bilen... och det har jag gjort:p

Det har varit en underbar helg med massor av nya kontakter, gamla återseenden och så en massa underbara föredrag förståss...
#99 - 29 april 2007 20:53
Ja jag tog ca 300 foton så det tar ju en stund att gå igenom dom och välja ut vilka som skall sparas, vilka som skall beskäras, vilka som skall censureras:p osv

Men hoppas i alal fall att jag får klart artikeln till på onsdagen -dvs innan jag på torsdag åker till Tyskland igen för en Zoofackmässa.

Ja jämlarns kameror som har blixtrat hela tiden!!! Det är inte lätt med alla dessa paparazzis...
#100 - 30 april 2007 07:01
Tack alla för en kanonhelg :)
Det var länge sen jag hade så kul och trevligt så länge :D
Ska försöka få upp lite foton någonstans senare i veckan ;)
Vi har en fototsida i BAK´s forum men den är låst för allmänheten, pga alla hemlisar och projekt vi har där :p
Nja, tror det är för att slippa div oönskade besökare/spammare...[B)]
#101 - 30 april 2007 08:19
Tack alla ni som var med på Bollishelgen på Park Inn i Haninge. Det blev en mycket lyckad helg med massor av glada människor. Det värsta med sådana här jippon är ju sömnbristen. På fredagsnatten blev det sent med kul i Kaj Perssons rum och på lördagsnatten blev det sent kul med 22 personer i Micke Håkanssons rum. Nu känns det som om man skulle vilja sova i en vecka i sträck.
Nu kommer det dyka upp massor av foton från olika sammanhang. På vissa av dem - bry er inte om vad ni ser.
Trevlig Valborg alla.
#102 - 30 april 2007 11:41
admin skrev:

Christian Här är en bild Du kan ju börja gissa på vem o vad han gör:D
Bilagor:
#103 - 30 april 2007 12:28
kaj.p skrev:
Christian Här är en bild Du kan ju börja gissa o vem o vad han gör:D

Jag vet, jag vet [:-60]

Suveränt föredrag förresten Kaj! Jag bokade ett diskuspar idag... å det är helt ditt fel... du vet förresten vilket par det är, jag hämtar dem när de inte ska gå med ynglen längre...:D
#104 - 30 april 2007 13:29
Eftersom ni jämtläningar "bangade" att besöka våran lokal, fick vi nöja oss med ett besök av Heiko Bleher...:D
Skönt att se att ni kom hem iaf...;)
#105 - 30 april 2007 13:40
JanneN skrev:
Eftersom ni jämtläningar "bangade" att besöka våran lokal, fick vi nöja oss med ett besök av Heiko Bleher...:D

Ja, kan man inte få dom bästa så... :p *jag är inte avis på nåt!!!*
Kjell Fohrman
Administrator
#106 - 30 april 2007 14:04
JanneN skrev:

Skönt att se att ni kom hem iaf...;)

Ja själv blev jag ju inte inbjuden;) Antar att det berodde på att jag hade kameran med och ni inte vågade det komma till allmänhetens kännedom att det enda ni odlar där är färgade papegojfiskar och glosögda slöjstjärtar:p
#107 - 30 april 2007 14:07
Ja själv blev jag ju inte inbjuden;) Antar att det berodde på att jag hade kameran med och ni inte vågade det komma till allmänhetens kännedom att det enda ni odlar där är färgade papegojfiskar och glosögda slöjstjärtar:p

Jag tror också att det berodde på kameran... men att det var för att dom nattsuddade för mycket på lördagen, så dom hade inte hunnit städa.. :p
Kjell Fohrman
Administrator
#108 - 30 april 2007 15:00
Har nu i alla fall lagt in fotona från fredagen och lördagen (totalt 93 st)
http://www.zoopet.com/bilder/showgallery.php?cat=662
Resterande från söndagen kommer ikväll

(OBS - fotona kan endast ses av goldmedlemmar)
#109 - 30 april 2007 16:47
Det fotades en del när han var där och det kommer att visas någonstans utan att man behöver vara betalande medlem...:p
Jag ska bara hitta lämpligt ställe att publicera dom på förutom BAK´s egna fotoforum;)
(Just nu håller jag på och gör säkerthetskopior av det jag fotade)
Kjell Fohrman
Administrator
#110 - 30 april 2007 17:57
JanneN skrev:
Det fotades en del när han var där och det kommer att visas någonstans utan att man behöver vara betalande medlem...:p

Jag ska bara hitta lämpligt ställe att publicera dom på förutom BAK´s egna fotoforum;)

(Just nu håller jag på och gör säkerthetskopior av det jag fotade)

Zoopetartikeln med foton kommer som vanligt att vara tillgänglig för alla.
Kjell Fohrman
Administrator
#111 - 30 april 2007 20:32
Nu är alla (199 st) fotona inlagda i alla fall och jag är rätt trött på dom eftersom jag hållit på sen åtta i morse med att fixa till dom och sedan ladda upp dom.
Just nu vill jag inte se åt några mer Riksstämmefoton:p men det går överr till imorgon då jag fixar till artiklen (förutsatt att jag får in uppgifterna om hur måpnga det deltagare det var på stämman)
#112 - 1 maj 2007 07:21
Lördag 75
Söndag 66 + 1
Kjell Fohrman
Administrator
#113 - 1 maj 2007 07:30
Vet du hur många det var på middagen samt på fredagen?
#114 - 1 maj 2007 08:30
Jag vet inte om det var någon som räknade fredagen:confused:
Men det var förvånansvärt många så sent en fredagskväll...:)
Likaså middagen, men det kommer nog en rapport om det;)
#115 - 1 maj 2007 08:53
JanneN skrev:
Men det var förvånansvärt många så sent en fredagskväll...:)

Hahaha, jag tror dessutom att du såg dubbelt Janne, klart det blir många då :p
#116 - 1 maj 2007 09:11
Fredagen 42 personer.
Supén 65 personer

Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#117 - 1 maj 2007 09:19
Tack för infon
#118 - 1 maj 2007 09:35
Ha en trevlig 1:sta majdag. Nu ska jag sätta mig i bilen och bege mig till Oslo.

Vi hörs och ses.
Lasse
#119 - 1 maj 2007 09:45
Tant Nancy skrev:
Hahaha, jag tror dessutom att du såg dubbelt Janne, klart det blir många då :p

Nopp, inte på fredagen...;)
#120 - 1 maj 2007 12:34
Ops...Dubbelpost...[B)]
#121 - 1 maj 2007 16:50
JanneN skrev:
Ops...Dubbelpost...[B)]

Hehe... ser du dubbelt i dag också :p
#122 - 1 maj 2007 17:45
Till Kjell: På fredagen var det 55 personer. Denna summa stämmer. Jag vet inte hur Larry räknade.
#123 - 1 maj 2007 20:52
Jag missade tydligen några.
Hälsningar från Oslo.
Larry
Kjell Fohrman
Administrator
#124 - 1 maj 2007 21:24
Tackar för infon - jag hann tyvärr inte få klart artikeln idag (för mycket fotboll :D - och både Elfsborg och Liverpool vann så det var riktigt kul), men den kommer imorgon
Kjell Fohrman
Administrator
#125 - 2 maj 2007 18:07
Så är då äntligen artikeln från Riksstämman klar - håll till godo http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=452
#126 - 3 maj 2007 08:46
Ett stort tack till alla som var med på Riksstämman, både deltagare och arrangörer. Det var en toppenhelg!

Annons