Resultat januari-omgången av fototävlingen

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 26 januari 2009 09:56
[COLOR=black][FONT=Arial]Så är då januraiomgången av fototävlingen avklarad – denna omgång med ett valfritt tema. Den som vann årets första omgång var drd.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial]Resultatet blev som följer[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ 1480 drd / Attans jag tappade maten[/FONT]
[FONT=Arial]2/ 1110 miluhe / Sture[/FONT]
[FONT=Arial]3/ 1020 Långås / Nyfiken - Gul[/FONT]
[FONT=Arial]4/ 870 Petnym / Svävande[/FONT]
[FONT=Arial]5/ 610 Azur / Smygande glasgoby[/FONT]
[FONT=Arial]6/ 440 Patrik Steen / Canthigaster Valentini[/FONT]
[FONT=Arial]7/ 430 Raskens / Kakaduaciklid[/FONT]
[FONT=Arial]8/ 240 mickey13 / Ung botia i all sin prakt[/FONT]
[FONT=Arial]9/ 230 Endymion / Tuggande Haplochromis thereuterion[/FONT]
[FONT=Arial]10/ 220 NIC / En sån där vanlig..[/FONT]
[FONT=Arial]11/ 180 heeke / De där stråna är mina[/FONT]
[FONT=Arial]12/ 160 Kjell Goldsson / Saltis[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]Vi har också en tävling där vi drar en vinst bland alla som deltar och den som hade turen med sig denna gång och vinner en Zoopetvinst är JojjeN.[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Vi gratulerar vinnarna och övriga deltagare.[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]Totalt kom det in 291 röster från ca. 73 röstande och det skickades in 20 foton till denna omgång.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial]PS 1[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Värt att nämna är att det foto man anser vara bäst vid röstningen ges 40 poäng, tvåan 30 poäng, trean 20 poäng och fyran 10 poäng.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial]PS 2[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Som ni kanske märkt så skickade också jag in ett foto till denna omgång av fototävlingen. Om det blir platser ”över” (dvs det inte kommer in 20 godkända foton från de tävlande) så kommer kanske både jag och Christian framöver kanske att skicka in tävlingsbidrag. Oavsett var vi placerar oss så kan vi dock inte vinna några priser.[/FONT][/COLOR]
admin
Christian Alfredsson
#2 - 26 januari 2009 10:08
Skriv gärna om ni tyckte röstningssystemet var bra? Själv tyckte jag att det gick riktigt snabbt att göra själva röstningen.
Bilagor:
#3 - 26 januari 2009 10:10
Då får man säga Grattis Matte!!
#4 - 26 januari 2009 10:12
Om jag ska vara ärlig tyckte jag det känndes lite rättvisare att rösta tidigare, men det gick lite smidigare nu.
Sedan blev resultatslistan lite annorlunda än vad den "brukade" bli tidigare och det är ju kul, då man inte kan gissa lika lätt vilka kort som det går bra för:).

I vilket fall som helst, så kommer ett stort grattis till segraren samt de efterföljande:)!
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 26 januari 2009 10:15
ansjo skrev:
Om jag ska vara ärlig tyckte jag det känndes lite rättvisare att rösta tidigare, men det gick lite smidigare nu.

Jag håller med om att det tidigare röstningssytemet nog var mer exakt och rättvisare förutsatt att det är lika många som röstar i bägge systemen. Nu är det dock fler som röstar och då tror jag att det går på ett ut och att det är lika rättvist nu.
admin
Christian Alfredsson
#6 - 26 januari 2009 10:19
Vinnarkortet var riktigt bra och det ska bli spännande och se hur det står sig i tävlingen årets foto. Känns som om ni lagt upp ribban högt i år.
#7 - 26 januari 2009 10:28
Jag är glad för min sjätte-Plats i alla fall...=)
#8 - 26 januari 2009 10:37
Shit pommfritz att det gick vägen :D

Tackar alla som röstade på min zebramal !!!!!

Grattis även till miluhe och ni andra, stene petnym o alla :)
#9 - 26 januari 2009 10:42
Grattis drd!!:)
#10 - 26 januari 2009 10:48
Grattis DRD!
#11 - 26 januari 2009 11:05
Oj, kom mitt foto bland de 12, det trodde jag nog inte. Kul! :)
Laddar för fullt för ett nytt tävlingsbidrag, nu med nya kameran ;)
#12 - 26 januari 2009 11:30
Grattis Drd och ni andra som slog mig! ;) Vi får se om jag orkar hålla i och skicka in bilder till resten av årets tävlingar...

PS: Såg också att jag fått ännu en kommentar av typen "dock lite väl photoshopad för min smak"... Numera irriterar jag mig inte längre på detta, utan ser det som högsta betyget man kan få, dvs att bilden är så bra att folk inte ens tror den kan vara äkta... för jag vet ju att bilden är det, och det är ju huvudsaken. Tack så mycket! :)
#13 - 26 januari 2009 11:52
Grattis Drd, kanonfoto på en otroligt stilig mal :)

Roligt att min botia fick lite poäng.
#14 - 26 januari 2009 11:53
Tyckte din bild var riktigt fin Peter och ruskigt bra skärpa och djup i bilden.
En av mina högst rankade bilder denna gången.

Ang. min firre och mygglarven så har jag lekt lite med mitt ACDsee pro och drog på lite mer skärpa, klonat bort lite småpartiklar och så ändrat lite på ljuset i bilden och beskurit den lite hårdare än original.

Det är ju inte en av dom mest shoppade korten jag sett på långa vägar men inte minst heller kan jag säga då.
#15 - 26 januari 2009 13:17
Wow, jag vann nåt!

Häftigt, ska man maila dig Kjell eller om vilket pris man vill ha?
admin
Christian Alfredsson
#16 - 26 januari 2009 14:13
Maila Kjell om priset.
#17 - 26 januari 2009 14:16
Ja, gjorde det och har redan fått svar.

Det är bra att ni lottar ut till alla som är med, då lockas även lite sämre fotografer (Som jag) att vara med och bidra.
#18 - 26 januari 2009 17:39
Grattis DRD
#19 - 26 januari 2009 18:18
Tackar o bugar raskens [:o]

Nu ska jag bara klura ut vad jag kan önska mig från zoopets stora vinstarkiv, jag har ju massa fiskmat och böckerna har jag redan :)

Men den där skaldjursboken kanske kan vara nåt
även om den är gammal;)
#20 - 26 januari 2009 18:20
Jag tog 8:an, planterings pincetten. :) Då slipper jag att få ner massa skit från händerna ner i akvariet varje gång jag ska fixa nåt.
#21 - 26 januari 2009 20:52
petnym skrev:

PS: Såg också att jag fått ännu en kommentar av typen "dock lite väl photoshopad för min smak"...

Det brukar låta så. ;)

Bra att du tar det på rätt sätt Peter!
#22 - 26 januari 2009 23:34
petnym skrev:
Grattis Drd och ni andra som slog mig! ;) Vi får se om jag orkar hålla i och skicka in bilder till resten av årets tävlingar...

PS: Såg också att jag fått ännu en kommentar av typen "dock lite väl photoshopad för min smak"... Numera irriterar jag mig inte längre på detta, utan ser det som högsta betyget man kan få, dvs att bilden är så bra att folk inte ens tror den kan vara äkta... för jag vet ju att bilden är det, och det är ju huvudsaken. Tack så mycket! :)

Varsågod för kommentaren! ;)
#23 - 26 januari 2009 23:47
Jag har fortfarande inte fattat vart man kan se bilderna osv?!

Annons