Faceting Machines har cerium oxid som ska vara det ända / bästa för att polera bort repor ur glas. Jag har länge varit sugen på att ta hem en omgång "Optical grade" för 9,50$+frakt... ett problem. Det blir mer än lite struligt med betalning då de bara accepterar betalkort. Påstötning för att lösa det tex via valuta service, eller paypl, gav följande svar:
"Our minimum order is $15 and the only efficient way to process an order from Sweden is with a credit card."
Är det någon som är intresserad nog, skulle de kunna dra runt en tråd för sammbeställning, anlednigen till att jag inte gjort det, är ju för att jag inte har något betallkort. Eftersom de ligger i USA är det troligt, för att inte säga garanterat att man åker på moms, och tull. Ett alternativ kan vara
ThePolishingShop, men som det ser ut, är det MYCKET dyrare 22.50£ vs 9.50$. Möjligen är det för att det är motsvarande "Top Grade" men det ska enligt uppgift på Faceting Machines sida vara ointressant för att slipa glas.
Är det nån som drar igång en tråd för sammbeställning så skicka mig ett pm, då jag inte längre har fullt så mycket tid till forumet som jag skulle önska.
B!