Repa/spricka i nytt akvarium

#1 - 6 mars 2013 12:22
Upptäckte nyss att i mitt nya kar är det spricka i ett av sidoglasen.
Ca 10 cm lång men ser bara ytlig ut, kanske 1mm in i glaset. Bör man vara orolig för en sådan?
#2 - 6 mars 2013 12:26
då är det ingen spricka utan en repa. bild?
#3 - 6 mars 2013 12:46
försökt ta men kameran är för kass..gör ett till försök
#4 - 6 mars 2013 12:56
Syns knappt på bilden tyvärr. Om det är en repa så är det lugnt?
Det som oroar är "formen" på repan är mer spricklikande men jag vet inte, lite kantig o hackig typ
#5 - 6 mars 2013 12:58
?? försök få till en bild. asså är det en spricka så är det genom glaset. annars är det en repa. men den där repan låter konstig
#6 - 6 mars 2013 13:21
ok igenom hela glaset är den inte på långa vägar! En repa då. Då är det bara o köra på antar jag, eller finns nåt man kan åtgärda med?
#7 - 6 mars 2013 13:32
Sv: Repa/spricka i nytt akvarium

Hur nytt är akvariet och är det använt? Om det är helt nytt och oanvänt skulle jag definitiv klaga!
#8 - 6 mars 2013 23:20
Nytt. Har dock silikonat dit bakgrunden :)
#9 - 7 mars 2013 05:41

Fanns repan där från början eller inträffade en olyckshändelse?
#10 - 7 mars 2013 08:32
kör på lite silvertejp, det brukar funka!;)
#11 - 7 mars 2013 09:03

Jag säger inte att repan är nån fara, jag tycker bara att han ska klaga. Om karet är helt nytt så skulle jag aldrig strunta i en sån sak, varför ska du behöva leva med detta om du har betalat dyra pengar för ett fint, repfritt akvarium! Klaga, säger jag! Begär att få ett annat kar!
#12 - 7 mars 2013 21:04
Viktigt är väl storleken på kar, eller missade jag det?, 50l eller 500l e ju stor skillnad.
50 liters kar kan man ju nästan ha plastfolie som "glas" (skämtar) men 500l.....
#13 - 8 mars 2013 14:00
Dr.Dork skrev:
Jag säger inte att repan är nån fara, jag tycker bara att han ska klaga. Om karet är helt nytt så skulle jag aldrig strunta i en sån sak, varför ska du behöva leva med detta om du har betalat dyra pengar för ett fint, repfritt akvarium! Klaga, säger jag! Begär att få ett annat kar!

Det låter vettigt håller med! Skulle säga att till 99.99999% chans så var repan där innan eftersom jag såg den efter jag tagit bort kartongen somtäckte botten+ liten del nedre av karet. För övrigt var detta andra karet jag beställde för det första crasha de helt i butiken, säger ju en hel del kanske. Nu har jag ju dock fixat bakgrund på plats så känns ingen ide o byta. Men nämna det för dem tänker jag allt!
#14 - 8 mars 2013 14:01
Viktigt är väl storleken på kar, eller missade jag det?, 50l eller 500l e ju stor skillnad.

50 liters kar kan man ju nästan ha plastfolie som "glas" (skämtar) men 500l.....

240 l
#15 - 9 mars 2013 15:07
Köpte du det nytt så va det förmodligen inte helt gratis så självklart ska du reklamera. Fråga butiken om om dom vill ersätta akvariet med ett nytt eller om dom kan fixa en glasmästare som kan laga repan. Är det bara en repa så går det att laga på i stort sett samma sätt som man lagar vindrutor på bilar.
#16 - 10 mars 2013 10:04
Jag vet inte om det är nån ide. Om nu repan inte spelar roll för hållbarheten så stör den mig inte direkt. Men ska nämna det för dem så kanske de kan ge mig lite extra fisk eller nåt. Skulle gissa på att repan är från stället där karet tillverkades då den vart under kartongen så att säga.

Annons