Rent Guppyakvarium

#1 - 5 november 2003 09:15
Har ett akvarium i storleken 70 liter och tänkte eventuellt dra igång detta som ett akvarium med bara guppys. Har ni tips och idéer på vad jag bör tänka på? Kanske hur man ska ha det om man vill göra ett rent biotop-guppy-akvarium.

//Stefan[8D]
#2 - 5 november 2003 17:38
Hej.

har själv ett med bara guppys...

Jag tänker på följande:

22-28 grader vill dom ha.
Gärna flytväxter i akvariet.Och även en del andra växter som dom kan simma omkring.
Sen är dom en väldigt bra nybörjar fisk som är mycket tålig och dom finns i många fina färger.

Tänk även på att dom är levande födare så det är passande att ynglen får nått bra gömstell/en att ha till dom växt till sig lite.

Lycka till :)

MVH Björn..
#3 - 5 november 2003 18:14
Björn, du nämner att guppyn är tålig osv. På sisstonde har guppysläktet blivit betydligt känsligare vad jag har hört iaf...
#4 - 5 november 2003 18:26
<font color="red">Beror var du får fisken ifrån...</font id="red">
#5 - 5 november 2003 18:41
Guppyn är väl nästintill sönderavlad??
#6 - 5 november 2003 18:51
som zeroz sa..det beror på vart du köper fisken.. finns fina svenskodlade säkert..
jag har endlers guppy, hur tåliga som helst..dör väl inte ens om jag stampar på dem..
#7 - 5 november 2003 18:56
guppyna som jag själv haft har väldigt tåliga..även om jag skött dom som små barn..o även kompisar som har / haft dom säger dom är tåliga...men man får nog sa sig en egen uppfattning på allt o prova sig fram...fiskar är ju så olika..beror ju oxå mycket som ni andra säger..vart dom är ifrån... :)

Annons